Boer zoekt vrouw (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Boer zoekt vrouw (deel 3)

Berichtdoor sivert » do mei 10, 2018 20:26

jan.nl schreef:
john jakobs schreef:hans is onder de panne

Hij is de laatste tijd wel heel rustig hierro :wink:

Hans heeft andere afleiding. Het is een beetje net als met stieren, die moeten ook afleiding hebben, anders halen die ook maar flauwekul uit. 8)
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hans van Bergen » do mei 10, 2018 20:58

Volgens mij heb ik een intressant nieuw topic geopend wat heek verhellerderend heeft gewerkt en dat doe ik er nog makkelijk bij siv :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Niek Arends » zo mei 13, 2018 21:33

Leuk stukje van Knedo (kneet). Gezellig met heit int hok :roll:
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Berichtdoor Henk » ma mei 14, 2018 10:34

Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » ma mei 14, 2018 11:18

henk top ,, belooft weer een mooi seizoen te word
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Erikjan » ma mei 14, 2018 11:19

Niek Arends schreef:Leuk stukje van Knedo (kneet). Gezellig met heit int hok :roll:

http://www.veeteeltvlees.nl/nieuws/fokk ... nedo-beeld
Wel een mooie stier (y) :yes:
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Hans van Bergen » ma mei 14, 2018 22:34

Complimenten aan het BZV ream en Yvonne (y)
Ik vind het een heel smaakvolle uitzending waarin de deelnemers heel goed in beeld gebracht zijn. Intressant ook om te zien hoe het allemaal gaat op hun boerderijen. Tuuk Jaap past geen paars sjurt en spijkerbroek was ook niet goed :no: Ouders stonden er beter op. Marnix en Steffie passen prima bijelkaar zo lijkt het :yes: Saskia en Jan lijkt een match. Dat getreur met die akkerbouw in die polder (n) ga lekker champignons kweken in Boekel :D En saafs lekker op de hoekbank. En dan kan de rest meedoen met de show. (y) Wij kunnen niet wachten 8)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » di mei 15, 2018 10:37

:lol: :lol: (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » ma mei 21, 2018 10:05

Denk dat boerin Agnes beter maar niet aan een kinderopvang moet beginnen,ze is daar niet voor in de wieg gelegd...
Ze heeft alles klaar en hoeft alleen nog maar rechten te kopen,daar zijn veel mogelijkheden voor.
Kan haar man ook thuis komen,want met je handen bij anderen werken gaat ten koste van eigen bedrijf.
Stal is eigenlijk veel te duur,met onnodige glazen zij wanden en luxe deuren.
Bedrijf overnemen en gelijk duur bouwen gaan moeilijk samen,tis of het een of het ander. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » ma mei 21, 2018 10:16

zat ook te kijken ,hoe kan zei het nou druk hebben met 100 koeien 3 robotten kalver drink automaat en dan is haar vader er ook altijd nog ,ze kan beter zelf een baantje buiten de deur gaan zoeken ipv haar man ,
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Kasé5 » ma mei 21, 2018 10:54

Dacht ik ook al Pieter, stresskip. Bij zo'n één kun je beter geen robotmonteur of loonwerker zijn.
Vond evengoed de inbreng van het "Agnesdrama"wel erg overheersend. Veel meer bewondering voor onze SchapeJan (y) (y)

Was vorig jaar dus in Drachten op de LTOdag waar Yvonne aankondigde dat ze dit jaar tijd wou besteden aan de binnenkant vd agr bedrijven en dat ze daar heeeeel veel moeite voor heeft moeten doen om daar 4x 50 minuten uitzendtijd voor te krijgen :!: :!: En dat het dus nu wel belangrijk is die spaarzame tijd heel goed te benutten en daar vroeg ze hulp bij van ons agrariers.
Ze verdiende al een dikke pluim maar nu helemaal.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor W.A » ma mei 21, 2018 11:33

jan.nl schreef:Denk dat boerin Agnes beter maar niet aan een kinderopvang moet beginnen,ze is daar niet voor in de wieg gelegd...
Ze heeft alles klaar en hoeft alleen nog maar rechten te kopen,daar zijn veel mogelijkheden voor.
Kan haar man ook thuis komen,want met je handen bij anderen werken gaat ten koste van eigen bedrijf.
Bedrijf overnemen en gelijk duur bouwen gaan moeilijk samen,tis of het een of het ander. :yes:
En Als ze aan de kinderopvang beginnen gaat... was dit geen goede reclametijd gisteravond! De geldschieter lijkt indd.de hand niet van de knip te halen,voor wat rechten.

Mooi programma wel. T echte verhaal achter die eerdere romantiek uitzendingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Corjan » ma mei 21, 2018 11:59

boer pieter schreef:zat ook te kijken ,hoe kan zei het nou druk hebben met 100 koeien 3 robotten kalver drink automaat en dan is haar vader er ook altijd nog ,ze kan beter zelf een baantje buiten de deur gaan zoeken ipv haar man ,

Huh Pieter wat zeg je nu :?: :shock: ............In het robot topic zeg je altijd dat robot boeren twee keer zoveel tijd nodig hebben dan put boertjes :wink: Watskebeurt :?: :mrgreen:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Kees99 » ma mei 21, 2018 12:06

W.A schreef:
jan.nl schreef:Denk dat boerin Agnes beter maar niet aan een kinderopvang moet beginnen,ze is daar niet voor in de wieg gelegd...
En Als ze aan de kinderopvang beginnen gaat... was dit geen goede reclametijd gisteravond! De geldschieter lijkt indd.de hand niet van de knip te halen,voor wat rechten.

Mooi programma wel. T echte verhaal achter die eerdere romantiek uitzendingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Als je denkt om de fosfaat rechten zo te krijgen wacht de geld schieter toch even. Komt allemaal goed. :roll:
Kees99

Berichtdoor kobonde » ma mei 21, 2018 16:25

Ze zullen de werkdruk wel wat overdrijven, alles goed voor elkaar en 100 koeien op drie robots, kan je er wel een uit zetten.
Moet een persoon makkelijk af kunnen.
Wat hebben zij eigenlijk voor robots dat ze maar voor 180 koeien gebouwd hebben met drie robots, meeste bedrijven die ik
ken met 3 robots hebben ruim 200 koeien.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Community