Boer zoekt vrouw (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Boer zoekt vrouw (deel 3)

Berichtdoor Hans van Bergen » di mei 22, 2018 09:40

Wat mij weer opvalt is dat de man 3 x uit zijn nest mag komen snachts voor die K robot :x As je toch al hard moet werken is slaap wel fijn. @ Melker :yes: denk ik ook altijd :yes: flikker as eerste die melkrobot op marktplaats :yes: Maar deze Gea is onverkoop baar omdat ze al 25 jaar voor geen meter werken :no: Zon grote stal is 2000 euro per box zonder melkerij. Zij betaalde 7000 met melkerij. Dat is een probleem. Anders hadden ze dus 60 x 2000 = 120 k teveel ingeinvesteerd en wassut probleem nie zo groot liek mien
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor wit » di mei 22, 2018 10:55

"dure" stal veroorzaakt de problemen niet :no: :no:
300 k extra is 16000 euro extra R&A op 1,8 milj kg melk.
Het plan dat ze hebben lijkt me vrij logisch,zeker omdat ze grond genoeg hebben.(wat deden ze voorheen met het overschot aan grond :?: )
Enige oorzaak van de problemen is het tekort aan fosfaatrechten.

Eerste stap die ze hadden moeten zetten was idd alles onder BB en geen jv meer,konden ze zo 25 koeien meer melken :yes:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Richt » di mei 22, 2018 11:00

Hans van Bergen schreef:Wat mij weer opvalt is dat de man 3 x uit zijn nest mag komen snachts voor die K robot :x As je toch al hard moet werken is slaap wel fijn. @ Melker :yes: denk ik ook altijd :yes: flikker as eerste die melkrobot op marktplaats :yes: Maar deze Gea is onverkoop baar omdat ze al 25 jaar voor geen meter werken :no: Zon grote stal is 2000 euro per box zonder melkerij. Zij betaalde 7000 met melkerij. Dat is een probleem. Anders hadden ze dus 60 x 2000 = 120 k teveel ingeinvesteerd en wassut probleem nie zo groot liek mien

Vind het ook wat apart, bedrijf overnemen en dan direct zoon dure stal er neer zetten.

Andere kant, ik vind nog steeds dat mensen die plek hebben voor mest dit moeten kunnen benutten en die die geen plek er voor hebben het zelf maar moeten uit zoeken dat ze die plek krijgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » di mei 22, 2018 11:36

Richt schreef:
Hans van Bergen schreef:Wat mij weer opvalt is dat de man 3 x uit zijn nest mag komen snachts voor die K robot :x As je toch al hard moet werken is slaap wel fijn. @ Melker :yes: denk ik ook altijd :yes: flikker as eerste die melkrobot op marktplaats :yes: Maar deze Gea is onverkoop baar omdat ze al 25 jaar voor geen meter werken :no: Zon grote stal is 2000 euro per box zonder melkerij. Zij betaalde 7000 met melkerij. Dat is een probleem. Anders hadden ze dus 60 x 2000 = 120 k teveel ingeinvesteerd en wassut probleem nie zo groot liek mien

Vind het ook wat apart, bedrijf overnemen en dan direct zoon dure stal er neer zetten.

Andere kant, ik vind nog steeds dat mensen die plek hebben voor mest dit moeten kunnen benutten en die die geen plek er voor hebben het zelf maar moeten uit zoeken dat ze die plek krijgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ben ik volledig met je eens richt, maar de rest van NL heeft kennelijk niet zoveel vertrouwen in de rest die het maar moet uitzoeken waar ze hun mest plaatsen... :|
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor christo » di mei 22, 2018 11:53

Jij kunt niet goed tussen de regels door lezen. Jammer dat je iets hier neerzet wat niet klopt. Meer zeg ik er niet over.[/quote]

Nee tussen de regels lezen moet je wel heule goeie ogen hebben :oops:
Duidelijkheid boven alles (y) want anders gaan mensen raaien :yes:

Ze schreef dat ze 'stappen hadden gezet' en ze gewoon boer konden blijven (y) Dan zeg ik: wss P gekocht :yes: of de loterij gewonnen :D of een goeie suikeroom... :wink:[/quote]

Allemaal fout. Je mag niet verder naar de volgende ronde en krijgt ook geen troostprijs :no:
christo

Berichtdoor stroomdal » di mei 22, 2018 11:55

Henk schreef:
stroomdal schreef:Die luchtwassers hebben ze gekozen om de lagere ammoniakuitstoot zodat je meer koeien kan houden. Is geen verplichting maar eigen keuze. Staan hier in de buurt nog een paar stallen die dat hebben gedaan.

Dus wettelijk verplicht :idea: anders mocht ze die stal niet bouwen.

En of ie duur is....3 botjes dr in, mestbotje, drinkbotje...je ziet het steeds vaker :yes:
Dat glas was indertijd wss voorschrift. Eerste luchtwasser-stallen werden gebouwd met nagenoeg dichte zijkanten.
En dan is licht & zicht door de zijkant alsnog prettig :yes: Wel een hoop werk om die allemaal schoon te houden :shock:
Voor de rest zie ik geen appartigheden aan de stal :no: Ja hij is niet van steen en groen damwand, reden voor sommigen om volledig in de stress te schieten :wink:

Ze had toch ook een emissie vloer van iets meer uitstoot kunnen kiezen en iets minder koeien/jv. Dit heeft ze zelf gekozen.
stroomdal

Berichtdoor christo » di mei 22, 2018 11:58

En of ie duur is....3 botjes dr in, mestbotje, drinkbotje...je ziet het steeds vaker :yes:
Dat glas was indertijd wss voorschrift. Eerste luchtwasser-stallen werden gebouwd met nagenoeg dichte zijkanten.
En dan is licht & zicht door de zijkant alsnog prettig :yes: Wel een hoop werk om die allemaal schoon te houden :shock:
Voor de rest zie ik geen appartigheden aan de stal :no: Ja hij is niet van steen en groen damwand, reden voor sommigen om volledig in de stress te schieten :wink:[/quote]

Ze had toch ook een emissie vloer van iets meer uitstoot kunnen kiezen en iets minder koeien/jv. Dit heeft ze zelf gekozen.[/quote]

Die vloeren zijn een ramp voor het welzijn van de koeien. Stuk voor stuk te glad of een geweldige plek voor damslapers.
christo

Berichtdoor Kasé5 » di mei 22, 2018 12:07

Misschien is wat Henk gelezen heb iets van wat Agnes vanmorgen zelf nav de uitzending telefonisch aan het DvhN zei;
"De opnames vh programma waren in februari. We hebben voor 2018 kunnen omschakelen. Dit jaar komt het goed.
Hoe het volgend jaar moet, dat weten we niet."

:? 1 jaar bio :?:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor wit » di mei 22, 2018 12:16

Die vloeren zijn een ramp voor het welzijn van de koeien.

Overdrijven is ook een kunst.
wit

Berichtdoor BDC » di mei 22, 2018 13:43

Ik dacht dat het een grap was over die luchtwassers, maar jullie zijn dood serieus. LUCHTWASSERS.... :lol: :lol: :lol: het moet ook niet gekker worden. Dat is dan ook weer Nederland op zijn breedst! Wat een ontiegelijke onzin zeg en de boeren slikken ook dit als zoete koek. Het is onbegrijpelijk dat er nog boeren in Nederland zijn. Jullie zijn als de kikker in een pan water en je wordt langzaam gekookt maar je hebt het niet door.
BDC

Berichtdoor Flyinghollander » di mei 22, 2018 14:24

En in de landen waar ik zit dumpen ze de mest letterlijk het hele jaar, het liefst op 1 perceel. En als je wil groeien met duizende koeien, is het allemaal wel goed.
Flyinghollander

Berichtdoor melker » di mei 22, 2018 14:44

BDC schreef:Ik dacht dat het een grap was over die luchtwassers, maar jullie zijn dood serieus. LUCHTWASSERS.... :lol: :lol: :lol: het moet ook niet gekker worden. Dat is dan ook weer Nederland op zijn breedst! Wat een ontiegelijke onzin zeg en de boeren slikken ook dit als zoete koek. Het is onbegrijpelijk dat er nog boeren in Nederland zijn. Jullie zijn als de kikker in een pan water en je wordt langzaam gekookt maar je hebt het niet door.

:yes: :yes: Wij noemen dat uitdaging, iedere keer weer en ondergaan het lijdzaam :roll:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Corjan » di mei 22, 2018 15:01

Ja dat noemen wij mind fucking :mrgreen: Dat jullie dat als uitdagingen kunnen zien zegt veel :!: :wink: ...........Denk dat idd dat buitenlanders dat zien als gekookt worden in dat pannetje :yes: Je kan beter een vakantie boerderij kopen int buitenland melker als je een uitdaging wil :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor BDC » di mei 22, 2018 15:02

Een uitdaging? Lijkt me meer een lijdensweg. Maar ik zit me net te bedenken, ik kom wel eens mensen tegen die een luchtwasser nodig hebben of misschien een douche iets vaker.
BDC

Berichtdoor Henk » di mei 22, 2018 16:08

BDC en CJ hebben natuurlijk een overschot aan gelijk :idea:
Beetje bij beetje trekken ze de strop aan :? en de meeste boeren geven geen kik :no: en vergoelijken het maar...

Denk dat de overheid blij verrast is dat we niet tegen sputteren :yes: en daarom worden ze steeds brutaler :idea:

Hier in Brabo moeten koeienboeren versneld iets doen aan de emissie normen.

Daarom wil ik er toch nog effe op wijzen dat die normen niet kloppen :idea: :no: En dat weten wij allemaal :!: :!:
- Meetstations die beïnvloed worden door het RIVM :idea:
- industrie die 'per ongeluk' niet wordt meegenomen om de veehouderij aan te kunnen wijzen :idea:
- onze milieu-ruimte in pikken om belachelijke redenen :idea: :arrow:CO2 en fijnstof, superslecht aldus de 'wijzen' :roll:
- Ondertussen mogen vliegvelden de komende jaren 200% groeien :idea: :arrow: CO2 en fijnstof, helemaal prima blijkbaar :roll:

Momenteel probeert gedeputeerde Johan van Houts de ophef over het uitgelekte RIVM rapport goed te praten :evil:
"Bij het RIVM zullen ze het wel weten dus zal het best allemaal kloppen daar", aldus meesteroplichter en bedrieger v Houts :evil:

En letterlijk GEEN ENKELE belangenbehartiger die er iets tegen doet :idea: :!: :evil:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Community