Boer zoekt vrouw (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Boer zoekt vrouw (deel 3)

Berichtdoor Hans van Bergen » di mei 22, 2018 16:48

@Geexporteerde boeren luchtwassers zijn volkomen bonton in de kippelarij en varkenlarij. en werken goed (y) Het houdt veel stank binnen en de opgevangen N wordt als kunst mest gesbruikt. Bij koeien stallen zou het ook goed werken als je de stal geheel dicht maakt. Agnes zal ervoor gekozen hebben omdat ze een burgerwoning binnen 200 m heb staan schat ik in.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Erik1979 » di mei 22, 2018 17:53

Hans van Bergen schreef:@Geexporteerde boeren luchtwassers zijn volkomen bonton in de kippelarij en varkenlarij. en werken goed (y) Het houdt veel stank binnen en de opgevangen N wordt als kunst mest gesbruikt. Bij koeien stallen zou het ook goed werken als je de stal geheel dicht maakt. Agnes zal ervoor gekozen hebben omdat ze een burgerwoning binnen 200 m heb staan schat ik in.

Dat klopt allemaal. Maar onder de 200 koeien is een luchtwasser grote onzin. De koeien staan al jaren op het bedrijf. En de regio is dus gewend aan de stikstof uitstoot. Ik kan mij voorstellen dat als je stallen van meerdere duizenden koeien wilt bouwen dat je wat moet doen aan stiksof stank etc. Maar nogmaals voor die kleinere Nederlandse melkveebedrijven is dat helemaal niet van toepassing. En is alleen kostprijs verhogend.
Erik1979

Berichtdoor Nix » di mei 22, 2018 18:07

Ik hoop voor Agnes dat ze nog wat zwart over houd voor als een echte ramp hen/haar treft.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor pinguin » di mei 22, 2018 19:43

Ik snap je opmerking nix, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat als het gevoel zo is de werkelijkheid en relativering niet meer lukt!! Dan is elk tegenslagje een mokerslag

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Berichtdoor sivert » di mei 22, 2018 21:22

Ik meen dat ze destijds een luchtwasser had geplaatst zodat er nog gewone roosters in mochten worden gelegd. Waar ik mij wel over verwonderde waren de ''aansluitkoeien'' en dat het blijkbaar normaal is om vaak van bed te moeten voor de robots.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Corjan » di mei 22, 2018 22:20

Ik ga er ongeveer 1 keer per twee weken er uit voor een alarm. Is dat zo erg :?: ...........En voor 7 uur is nacht voor mij btw :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor M H » wo mei 23, 2018 02:28

Corjan schreef:Ik ga er ongeveer 1 keer per twee weken er uit voor een alarm. Is dat zo erg :?: ...........En voor 7 uur is nacht voor mij btw :oops:

Hier zo ongeveer ook. Laatst keer 2 nachten achter elkaar. Nu alweer tijdje niks. Ben. Nu wakker. Komt niet door robot maar door zoon :) ook gezellig.

Aansluitkoeien momenteel 1 a 2 per dag. Mist heus wel eens een koe. Maar vaak keer erop wel gelukt. Ik krijg ook geen sms als zo'n koe erib komt. Wil ik helemaal niet. Pak die koeien wanneer het mij past.

Leek mij een beetje te gestresst gebeuren daar. Zal door onstandigheden komen. Maar kan ook in de boer(in) zelf zitten. Durven weinig los te laten.
M H

Berichtdoor Hans van Bergen » wo mei 23, 2018 10:08

@Robotboeren bespaar je de moeite om hier neer te tiepen dat jullie noooooit problemen hebben met jullie robot
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor poekske » wo mei 23, 2018 11:45

Mss eens lezen wat cj schreef...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Corjan » wo mei 23, 2018 13:07

Een robot zou wel wat voor Hans zijn kannie een keer rustig uitslapen :wink: :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor M H » do mei 24, 2018 06:11

gaat hier ook echt niet altijd vanzelf hoor. en ook hier is wel eens wat. maar de nacht is maar een derde van de dag. en bij kleine storingen melkt hij gewoon door. ook vieze camera melkt hij meest door. alleen duurt het iets langer met spenen vinden, en vaker een incomplete melking. laatst wel koeherkenning kapot. Dan melkt hij alleen als je de dieren zelf invoert. is wel lastig. maar monteur was er met een uurtje (y)
M H

Berichtdoor boer pieter » do mei 24, 2018 09:07

hoor wel dat met die hele droge weer wel wat meer problemen zijn is dat bij jullie ook zo ,zie je ook met mest robotjes ,gister avond met de studie groep even oppad geweest ging over voer trouwens ,maar daar stond de mest robot ook stil was steeds de weg kwijt had met de melk robot niet veel problemen alleen dat mest heel snel opdroogde op de laser
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » do mei 24, 2018 10:21

Denk dat we genoeg 'ge-robottert hebben hiero. Kunnen we hier viewtopic.php?f=5&t=7299&start=675 mee verder.
Graag hier weer verder over BZV

a.s. zondag deel 2 van Yvon Jaspers over boeren :idea:
Prachtig dat er in Jip & Janneke taal de huidige problematiek wordt aangekaart (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor BDC » vr mei 25, 2018 14:46

Nou om fff terug te komen op de luchtwassers, moeten geen luchtwassers hebben op de Oostvaarse plassen? Er zijn 3000 beesten dood en weet je wel hoeveel methaan daarvan vrij komt? Hoe zit het met weiden: koetjes in de wei voor het imago (welk imago?) Moeten die ook niet allemaal een luchtwasser in een rugzakkie hebben?

In 1944 waren er 25 miljoen melk koeien in de USA, vandaag de dag lopen er 9.3 miljoen, maar die produceren totaal 59% meer melk dan 25 miljoen koeien 75 jaar terug. In Nederland is dat natuurlijk niet anders, en 75 jaar terug ging niemand dood van de koeien, maar nu hebben we ongeveer een kwart van de koeien dan wat we voorheen hadden en je moeten je lucht wassen. Onze grootvaders zouden zich omdraaien in t graf. Men zit de landbouw rustig de nek om te draaien en niemand zegt wat. Ik kan me niet voorstellen dat er nog echte ondernemers over zijn in de Nederlandse melkveehouderij, het is pappen en nat houden, en lig nou niet te zaniken dat het een uitdaging is want dat is natuurlijk lulkoek!
BDC

Berichtdoor Henk » vr mei 25, 2018 22:25

Je hebt een overschot aan gelijk BDC :yes: maar momenteel is in Nederland ALLES geoorloofd om de boeren uit te roken.
Probleem is dat dit gestropdaste gajes totaal geen tegengas krijgt :no: waardoor zij steeds brutaler worden en het steeds bonter maken en botweg wetgeving forceren op basis van leugens :idea:

Zou mooi zijn als Yvon Jaspers van Boer zoekt Vrouw ook dit es onder de aandacht zou brengen.
LTO ec zijn allang ingedut en houwe zich koest om hun toekomstige baantjes of commissariaat niet in gevaar te brengen...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Community