Boer zoekt vrouw (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Boer zoekt vrouw (deel 3)

Berichtdoor Kasé5 » ma mei 21, 2018 16:49

Zit een 'verhaal' achter kobonde
Sprak haar afgelopen herfst een x op een beurs. Ik zei je moet een x ophouden want anders is de helft knelgeval, wij ook.
Nou, daar kwam ze;
"We wilde vernieuwen, robotmelken en blijven weiden. We hebben 110 koeien en met weiden kunnen er maar 50 op een robot dus hebben we 3 robots nodig. 3x 50 is 150 koeien + drogen is 180." :yes: :yes: hogere wiskunde :wink:
Ja mooi bedacht zei ik maar dan moet een ander er 70 minder gaan houden en een krantewijk erbij doen?
Dat weet ik niet zei ze maar ze hebben ons gezegd dat het kan. Tja degene die die stal, robots en die financiering verkocht hebben zeker?
En dan zie je gisteravond dat ze knetterduur heb gebouwd met luchtwasser en ook heel slim heb ingekocht; de melkerij van GEA, mestschuif van Lely, koeborstels van Laval en kalverdrinker van Urban :? . Tja...
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » ma mei 21, 2018 18:37

Corjan schreef:
boer pieter schreef:zat ook te kijken ,hoe kan zei het nou druk hebben met 100 koeien 3 robotten kalver drink automaat en dan is haar vader er ook altijd nog ,ze kan beter zelf een baantje buiten de deur gaan zoeken ipv haar man ,

Huh Pieter wat zeg je nu :?: :shock: ............In het robot topic zeg je altijd dat robot boeren twee keer zoveel tijd nodig hebben dan put boertjes :wink: Watskebeurt :?: :mrgreen:

dat bedoel ik dus corjan :lol: :lol: de hele dag druk 8)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » ma mei 21, 2018 18:39

Als je nieuw bouwt en robots wil en beiden thuis werkt, is 3 robots en 200 koeien denk ook wel het minimum om voldoende
in komen te halen. Maar die lucht wassers is dat verplicht, daar waar zij zitten. Of wat is daar het voordeel van.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Henk » ma mei 21, 2018 18:42

Kasé5 schreef:En dan zie je gisteravond dat ze knetterduur heb gebouwd met luchtwasser en ook heel slim heb ingekocht; de melkerij van GEA, mestschuif van Lely, koeborstels van Laval en kalverdrinker van Urban :? . Tja...

Hadden ze daar keuze in :?: Wel of geen luchtwasser :?:
Ik begreep op fb dat Agnes tussen de regels door aan gaf dat er inmiddels fosfaat is gekocht. Komt dus allemaal goed (y)
Veel beter ook dan -tig kleine takjes die een boel tijd kosten.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » ma mei 21, 2018 19:07

Tering naar nering zetten, alle robots op marktplaats zetten, simpel so melkstalletje, alles onder de Belg , jongvee weg, paar ha grond weg en of direct omschakelen naar bio. Plan A was anders dus plan B. Ga je zelf weer paar cent verdienen ipv al die Toys :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor john jakobs » ma mei 21, 2018 19:14

Henk schreef:
Kasé5 schreef:En dan zie je gisteravond dat ze knetterduur heb gebouwd met luchtwasser en ook heel slim heb ingekocht; de melkerij van GEA, mestschuif van Lely, koeborstels van Laval en kalverdrinker van Urban :? . Tja...

Ik begreep op fb dat Agnes tussen de regels door aan gaf dat er inmiddels fosfaat is gekocht. Komt dus allemaal goed (y)

hoop voor haar dat ze dat optijd gedaan heeft anders kan ze dadelijk weer met campina aan de gang
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor christo » ma mei 21, 2018 20:48

Henk schreef:

Jij kunt niet goed tussen de regels door lezen. Jammer dat je iets hier neerzet wat niet klopt. Meer zeg ik er niet over.
christo

Berichtdoor jan.nl » ma mei 21, 2018 23:36

boer pieter schreef:zat ook te kijken ,hoe kan zei het nou druk hebben met 100 koeien 3 robotten kalver drink automaat en dan is haar vader er ook altijd nog ,ze kan beter zelf een baantje buiten de deur gaan zoeken ipv haar man ,

Ze heeft ook nog 2 kleine kinderen...vragen meer aandacht als 150 koeien bijelkaar :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Flyinghollander » di mei 22, 2018 00:35

jan.nl schreef:

Ze heeft ook nog 2 kleine kinderen...vragen meer aandacht als 150 koeien bijelkaar :yes:

Hup in het hok met de Urban :mrgreen:
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » di mei 22, 2018 05:34

Het zit tussen de oren lichamelijk zal het allemaal wel mee vallen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » di mei 22, 2018 05:37

Heb net een stukje gezien,150 koeien is toch niet zoveel werk met zoveel automatisering of mis ik wat? Bedoel ook niet te zeggen, dat je vingers in de neus hebt.
Flyinghollander

Berichtdoor stroomdal » di mei 22, 2018 09:05

Die luchtwassers hebben ze gekozen om de lagere ammoniakuitstoot zodat je meer koeien kan houden. Is geen verplichting maar eigen keuze. Staan hier in de buurt nog een paar stallen die dat hebben gedaan.
Verder denk ik ook dat Agnes serieus een te dure stal heeft gebouwd en daarom nu in de problemen zit. Maar de vraag blijft wel of dat met die 180 koeien allemaal rozengeur en vrije tijd zou zijn.
stroomdal

Berichtdoor Henk » di mei 22, 2018 09:06

christo schreef:
Henk schreef:

Jij kunt niet goed tussen de regels door lezen. Jammer dat je iets hier neerzet wat niet klopt. Meer zeg ik er niet over.

Nee tussen de regels lezen moet je wel heule goeie ogen hebben :oops:
Duidelijkheid boven alles (y) want anders gaan mensen raaien :yes:

Ze schreef dat ze 'stappen hadden gezet' en ze gewoon boer konden blijven (y) Dan zeg ik: wss P gekocht :yes: of de loterij gewonnen :D of een goeie suikeroom... :wink:

Henk

Berichtdoor Henk » di mei 22, 2018 09:11

stroomdal schreef:Die luchtwassers hebben ze gekozen om de lagere ammoniakuitstoot zodat je meer koeien kan houden. Is geen verplichting maar eigen keuze. Staan hier in de buurt nog een paar stallen die dat hebben gedaan.

Dus wettelijk verplicht :idea: anders mocht ze die stal niet bouwen.

En of ie duur is....3 botjes dr in, mestbotje, drinkbotje...je ziet het steeds vaker :yes:
Dat glas was indertijd wss voorschrift. Eerste luchtwasser-stallen werden gebouwd met nagenoeg dichte zijkanten.
En dan is licht & zicht door de zijkant alsnog prettig :yes: Wel een hoop werk om die allemaal schoon te houden :shock:
Voor de rest zie ik geen appartigheden aan de stal :no: Ja hij is niet van steen en groen damwand, reden voor sommigen om volledig in de stress te schieten :wink:

Henk

Berichtdoor Jappie » di mei 22, 2018 09:13

Bij 180 mk kan die kerol thuis blijven te werken en zodoende beter te behappen. 100 mk op 3 robots dan zou je toch zeggen dat je niet meer van half 6 tot 22.00 in de stal hoeft te zijn??
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

VorigeVolgende

Keer terug naar Community