Actualiteiten (deel 4)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Actualiteiten (deel 4)

Berichtdoor Karla » zo apr 22, 2012 23:13

Weer 100 pagina's om te vullen met de dagelijkse actualiteiten.
Karla
Moderator

Beroep: Agricultrice

Re: Actualiteiten (deel 4)

Berichtdoor Frans-Jan » ma apr 23, 2012 11:46

Wie het gemak niet zoekt is lui.........
Frans-Jan

Beroep: Dierentuin medewerker
Interesses: veehouderij,fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » wo apr 25, 2012 12:00

Warmte terugwinning kun je mia of vamil voor aanvragen :roll: Veel zoniet bijna alle bezoekers van het forum zijn kids die boeren op de farmm van de ouders. Een ander deel is na wegkoping of anderzijds een kaveltje verkocht loaded. Ook praten er veel export boeren mee waarvan vele ook met een dikke knip van de BV NL . KIj de gewone melkveehouder die boert op zijn eigen boerderij en die af en toe es een stal bouwt en andere investeringen doet al issut maar wat quotum die betaald heel geen belasting en heeft dan ook niks aan vamil/mia. :no: Zie ook de boekhouding waar GEMIDDELD 25.000 euro wordt verdiend in de melkveehouderij dus op een 600.000 kg operatie. Das included de 55+ boeren die allang schulden vrij zijn. Jonge boeren met moderne stallen/robots moet je meer zoeken in de hoek -5000 tot +15000. Issook logisch want de vrouw betaald de meubels /boodschappen/auto etc en zorgt voor pensieon opbouw.

Vandaar dat ik me ook verbaas over het gebrek aan opwinding over het afschaffen van de rode diesel :evil: :cry: Een gemiddelde melkveehouder die dus een 5000 liter verbruikt per jaar(geen vmw dus) is dus straks ineens 2000 euro duurder uit :shock: En dan nog de hoger loonwerkers rekening. Voor de jongere veehouders blijft er dus nauwelijks een inkomen over. Gelukkig gaat lto er voor zorgen dat dit gerepareerd wordt. Middels belastingmaatregelen die boeren toch al niet betalen :evil: :evil: :evil: :evil: Ook loonwerkers en aannemers zijn de sjaak. Hardwerkende mensen die 80 ur of meer werken voor weinig
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » wo apr 25, 2012 12:01

Tot zover even een broodje realiteit :!:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Koets » wo apr 25, 2012 12:16

Eh, wat betreft de mia vamil hier; wij hebben hier een gebruikte tent gekocht die al bijna tot helft van WOZ is afgeschreven; daarbij is hier veel Q ook al afgeschreven behalve nog de porties die we laatste paar jaar hebben bijgekocht. Hier is met name veel geld in grond geinvesteerd; kortom de grootste aftrekposten zijn weg. En dan is een MIA best interessant in zon topjaar als 2011 is. Niet weggekocht, en (als het je al wat zegt) €1,60 per geleverde kg melk gefinancierd. Profiteren ook volop (meer geluk dan wijsheid) van de zeer lage euribor.... Met zelfs 3 maten in maatschap wordt het bij het wegvallen van aftrekposten zeer lastig om de fiscus buiten de deur te houden. Bij jouw als eenmanszaak moet dat helemaal een drama zijn volgens mij. Tenzij je gewoon nie geschikt bent als boer en beter zangvereniging VOF De Klaagzang kunt oprichten :idea:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo apr 25, 2012 12:30

Maak ff een berekeningetje hoe het erbij hangt as JIJ de zaakt hebt overgenomen :yes: DAARheb ik het over. Hoe dat moet als je al 1.60 gefinancierd ben daar hebik het nie over :no: Ik denik iig dajje blij ben met paar duuzend euri voor rode diesel.
Hans van Bergen

Berichtdoor jurjen » wo apr 25, 2012 13:05

ja Koets 1,6 en werk jij ook nog buiten de deur :?: :wink:
Ik zit nog al wat hoger :cry:
kon ook prutsboer blijven (n)
moet toegeven :evil: :oops: hans zit aardig in de buurt te vissen :yes:
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor Erik S. » wo apr 25, 2012 13:18

@HvB, waarom zouden we opeens NU opgewonden moeten reageren over de afschaffing van rode diesel :?:
deze discussie loopt al een aantal jaar en LTO is hierin tot dusver succesvol bezig maar als jij op dit moment een verhoogde dreiging ziet omtrent het behoud van dit accijns voordeel dan hoor ik dat graag :!:

Betreft MIA/VAMIL, ieder moet doen wat het beste is in zijn of haar (bedrijfs) situatie, als jij geen gewin kunt halen uit MIA/VAMIL dan moet dat extra argument zijn om ergens te investeren PUNT
Voor een ander die boert op Pa's of Paters geld of heeft een eenmanszaak en heeft net het bedrijf overgenomen kan er misschien wel voordeel te behalen zijn en neemt het argument wel PUNT

Heb je naast je gebruikelijke klaagzang ook nog een punt wat je wilt maken :?:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Henk » wo apr 25, 2012 13:28

Klagen bereik je nix mee :no: maar Hans weet idd donders goed hoe de vlag dr bij hangt.
Investeerders/snelle afschrijvers betalen geen belasting. Ik heb precies 1 jaar beetje IB betaald van de 22 jaar da'k bezig ben.
IB betalen is jammer geld :yes: en dat zei zelfs mn vader indertijd al (y) dus zorgen dajje flinkerig an de weg timmert, kansen pakken, en niet te bang zijn :wink:
Eind van de rit hejje op papier altijd ermoei gehad :mrgreen: maar er ook gewoon van kunnen leven én vaak wel iets bijmekaar gegrabbeld, deels op kosten van de BD (y) :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » wo apr 25, 2012 15:35

Ermoei op papier :roll: maar in werkelijkheid keiriek of wa :?: Nogmaals jullie en daarmee LTO kunnen zich TOTAAL niet verplaatsen in een normale ondernemer zoals ik en dus Jurjen. Niks geen wegkopelarie geen maatschap. En iemand zoals ik die ZELF de boekhouding doet ipv moeder. Ik doe dat al meer dan 20 jaar. Dus ik weet van debiteuren en crediteuren :!: In zo´n situatie is alleen compensatie mogelijk voor rode diesel in de vorm van contant geld te betalen dus zo´n 5-10,000 euro per bedrijf. Anders wordt dat kleine inkomen weer helemaal opgegeten. Hoe denk je dat het bij onze loonwerkers is :?: Weelde :?: En bij de kraan-shovel aannemers :?: Een goudmijn
Denk je dat daar veel te halen is :?: Kortom afschaffen van rode diesel is zinloos, het creeerd een hoop werkeloosheid en nog meer armoede onder kleine ondernemers :!:

Eenieder die komt aankakken met een compenserende belastingmaatregel is volslagen debiel.
Hans van Bergen

Berichtdoor Frans-Jan » wo apr 25, 2012 15:43

Ik heb er niet zoveel woorden voor nodig als HvB,maar het sukt behoorlijk als rode diesel olie net zo word belast als gewone want dat gaat een ieder een rooitje of 5 tot 10 kosten (n) (n) (n)
Wie het gemak niet zoekt is lui.........
Frans-Jan

Beroep: Dierentuin medewerker
Interesses: veehouderij,fokkerij

Berichtdoor Henk » wo apr 25, 2012 16:33

Hep de politiek niet gevolgd lately omdat die josti's niet te volgen zijn :wink: maar is er daadwerkelijk axxie gaande om rooie diesel af te schaffen :?: Meende dazze tijdje trug besloten hadden dit voorlopig ongemoeid te laten...

Loonwerkers hiero zijn allemaal heel dot duurder geworden met alles, aldus buurman.
De coop heeft ook al een schrijven rondgedaan afgelopen winter dat er een dieseltoeslag komt op facturen van loonwerk...

Een lagere melkprijs kunnen we ons eenvoudigweg nooit meer veroorloven :idea: :no: ...maar dr onderuit kunnen we wss niet.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Harm59 » wo apr 25, 2012 17:51

duurt vast nog weer een iig 80 dagen voordat het zover is 8)
waarom zouden ze dat ook nog weer willen doen :roll:
Nederland moet eens leren hoe geld uit te geven :!:
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor Juukje » wo apr 25, 2012 19:57

Juukje

Berichtdoor CanBoerinnetje » wo apr 25, 2012 20:10

Verschrikkelijk zeg :!: Dat gaat een hele gat in het boeren maken. Het is echt moeilijk om er in te komen of zelfs alleen interesse er in te hebben als je pas op je 18e in de veehouderij mag werken :!: Blijkbaar snappen ze dat zoals vele ander dingen niet. Hij ziet echt niet waar hij mee bezig is :!:

(n) (n) (n) (n) (n) (n) (n) (n) (n)
Omdat er geen mooier leven is dan dat van de boeren!
CanBoerinnetje

Beroep: Boeren hulp
Interesses: Jerseys, melken, robots, trekkers

Volgende

Keer terug naar Community