De "tour van de VeeTeeltForumboer deel 2"

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: De "tour van de VeeTeeltForumboer deel 2"

Berichtdoor king » di nov 21, 2017 23:11

Hans van Bergen schreef:Probleem van King is da ie een kapitale blunder heeft gemaakt door Kian te missen :lol: Want die hai al 3.75 eiwit gemiddeld bij zijn dochters in de werkelijke produktie cijfers :lol: Dan kun je wel net as King eindeloos vlees stieren gebruiken maar dan mis je toch iets 8) (y)

1: ik heb geen probleem, of het moet van het oeverloos gezever van jou zijn :roll:
2: ik heb Kian niet gemist, maar gewoon bewust niet gebruikt(=een wezenlijk verschil)
3: ik zou de prod.cijfers van de kian dochters er maar es op na slaan :idea: , ok hep ik al ff voor je gedaan, cijfers van Nov 2016
in 305 dgn
1e lijst 115.863 6.960 4,66 3,62
2e lijst 93.098 8.427 4,70 3,70
3e lijst 69.291 8.954 4,68 3,65
4e lijst 45.951 9.088 4,67 3,63
5e lijst 25.613 9.050 4,64 3,60

Kom je over alle lijsten toch echt nie veel verder als een 3.65 gem. En als ze die 3.75 wel halen zal dat wel komen door al die 400-450+ dgn lijsten die ze maken omdat de vbh nou niet bepaald het sterkste punt is :idea:

Nou zitten we zelf daar een heel eind onder, zitten zelf slechts op een 3.62 (Rollend jaargem 2016-2017) en inmiddels 3.63 en waarschijnlijk na dat we de laatste "fosfaatreductie"koeien geruimd hebben op een 3.65 :roll: .
Heee, waar ken ik dat getal ook al weer van :roll: :roll: :roll: 8) 8) 8)
Oftewel ook zonder Kian kan je makkelijk naar de 3.65 en tel daarbij op 1 keizersnede in 25 jaar( en dat wil ik graag zo houden). Maw kan kian missen als kiespijn met een afkalfgemak van 90 :shock: .

Klopt dat we af en toe wat vleesstieren gebruiken-> BB, maar daarnaast gebruiken we DUBBELDOELrassen, die en behoorlijk produceren en daarnaast een goede vbh hebben :yes:
Maar goed met dat gepruts van ons melken we een 9600L met 4.30 en 3.63 en daar kan ik aardig mee leven.
En dan nu de vraag: hoeveel en met welke gehaltes melk jij , met je uitgebalanceerde Kian en Even fokkerij :?: :?:

Maar daar zullen we zoals gewoonlijk wel weer geen antwoord op krijgen :? :?
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Corjan » wo nov 22, 2017 02:14

Ja had ik ook al gevraagd maar HvB geeft nooit geen gegevens van hem zelf (n) Maar schopt wel graag tegen andere aan (n)

Hier nog even snel wat Kians aan de melk gehad maar vallen hier niet echt op :!: Produktie viel hier enorm mee maar gehaltes weer tegen. Maar eiwit ligt hier inmiddels op het zelfde niveau als van de Kians :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor h.groothuis » wo nov 22, 2017 09:14

Heren laat je niet opjagen :wink:

Meen dat HVB z"n farmel melkprijs+ gehaltes wel in het melkprijs topic vermeld wat toch wel wat hoger dan King zn getallen was :wink:
h.groothuis

Berichtdoor king » wo nov 22, 2017 09:22

h.groothuis schreef:Heren laat je niet opjagen :wink:

Meen dat HVB z"n farmel melkprijs+ gehaltes wel in het melkprijs topic vermeld wat toch wel wat hoger dan King zn getallen was :wink:

zijn gehaltes zien we idd wel eens voorbij komen( en zijn idd wel hoger dan de onze) , maar dan wil ik de liters ook wel eens zien :idea:

T was mij er vooral om te doen, om te laten zien, dat ons eiwit op hetzelfde niveau ligt als t gem. van de Kiandochters, en je dus prima zonder die problemen bul kan :idea:
king

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 22, 2017 11:08

:lol: Kian dochters doen 3.75% eiwit en hoger vet :lol: Daarnaast prima produktie mag je trots op zijn. Mar is wel ondergemiddeld wa King. daarnaast zijn het schepcijfers. Je moet Kian en ook Pigeonwood vergelijen met de stieren uit hun tijd. En wie kennen we daar nog van :?: Precies niemand. Allemaal bral. Alleen Kian en Pigeonwood. Hun invloed wordt iedere dag groter. En die vleesstieren die jij gebruikt King hun invloed verdwijnt. Geen wonder want ze hebben alleen maar minnen op hun verervings patroon. Maar goed je bent en blijft een eigenwijze stijfkop. Dat is niet veranderd :lol: Je mening bijstellen dat heb je nog nooit geleerd
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 22, 2017 11:12

De cijfers die ik geef daar kun jij wat mee. Je kunt kijken of je melkprijs goed is en dat is heel belangrijk. Je kunt kijken of je je bestuurder van je cooperatie tot op het bot moet uitmoelen of dat je ms beter je muil kunt houden omdat je nu tenminste weet waar je qua melkprijs staat.
De meeste cijfers op dit forum dragen een hoog dikke duim gehalte in zich dus daar ga ik niet aan mee doen :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor king » wo nov 22, 2017 23:32

Hans van Bergen schreef::lol: Kian dochters doen 3.75% eiwit en hoger vet :lol: Daarnaast prima produktie mag je trots op zijn. Mar is wel ondergemiddeld wa King. daarnaast zijn het schepcijfers. Je moet Kian en ook Pigeonwood vergelijen met de stieren uit hun tijd. En wie kennen we daar nog van :?: Precies niemand. Allemaal bral. Alleen Kian en Pigeonwood. Hun invloed wordt iedere dag groter. En die vleesstieren die jij gebruikt King hun invloed verdwijnt. Geen wonder want ze hebben alleen maar minnen op hun verervings patroon. Maar goed je bent en blijft een eigenwijze stijfkop. Dat is niet veranderd :lol: Je mening bijstellen dat heb je nog nooit geleerd

Om dan maar met dat laatste te beginnen, dat doe ik wel, en nog heel regelmatig ook, vooral mijn mening over jou.
Want des te meer reacties ik lees van jou over fokkerij, des te meer krijg ik het idee, dat je eigenlijk geen donder snapt van fokkerij :roll: Maar dat geeft nix hoor, je zal vast andere capaciteiten hebben :mrgreen:

Verder vind ik het bijna tenenkrommend, dat een zichzelf respecterend vakblad als de boerderij een colomnist in dienst heeft, die hele verhalen over fokkerij heeft en ondertussen maar wat aanrommelt, want doet zelf niet eens aan mpr en weet dus totaal niet wat zijn eigen beesten presteren. eigenlijk het enige wat je mist als je dat blad niet leest is OPA, maar daar hebben we gelukkig dan weer Facebook voor :D

En dan over die cijfers van mij, die vindt je niet betrouwbaar, want t zijn schepcijfers,dus ga je er voort gemak maar vanuit dat die te hoog zijn :? . Maar de schepcijfers van Kian, zijn dan opeens weer te laag :? :? :shock:

En nog wat over cijfers, als jij ze geeft moeten we gelijk allemaal geloven dat t waar is, en als wij cijfers geven , komen ze opeens allemaal uit de dikke duim (n)

Oja, aAa en crosbreeding hebben zich beiden in de praktijk allang bewezen, maar dat jij dat niet wilt of kan begrijpen, zegt meer over jou dan over, dan over die manieren van fokken. Misschien moet je je daar eens goed in verdiepen, kan je misschien ook eens je MENING bijstellen :roll: ,( maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn)

N.B. dat ik stronteigenwijs ben, zal niemand ( en ik wel in de laatste plaats) je tegenspreken :roll: 8)
king

Berichtdoor Henk » do nov 23, 2017 10:20

Al 4 pagina's lang off-topic...zo bont heb ik het zelfs nog nooit gemaakt... :)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 23, 2017 10:29

@King als je alleen strips kunt lezen moet je een abonement op de Donald Duck nemen :yes:
Hans van Bergen

Berichtdoor sivert » do nov 23, 2017 12:15

Nu even de gemiddelde lactatiewaardes van de Kians die wij hebben gemolken (Ik heb ze even opgezocht) : LW 77, 85, 95, 87, 100, 105, 95, 90, 110, 100, 100, 97, 100, 116,'75, 91, 84, 71. Hans denkt dat de Kians (y) zijn, maar als ik de melkcontrolecijfers zie denk ik :no: . Het viel mij ook op dat er wel erg veel Kians al na 1 lijst zijn vertrokken en dat we er weinig nafok van hebben overgehouden. De laatste is afgelopen voorjaar vertrokken nadat die vorig jaar een keizersnede had gehad (daarvoor was de laatste keizersnede in de jaren '80) en niet weer is geïnsemineerd.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Corjan » do nov 23, 2017 14:55

Daarom heeft HvB zoveel tijd over om chagerijnig op het forum te doen omdattie geen koe meer overheeft denk ik :mrgreen:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor hulsteins » do nov 23, 2017 15:04

king schreef:Om dan maar met dat laatste te beginnen, dat doe ik wel, en nog heel regelmatig ook, vooral mijn mening over jou.
Want des te meer reacties ik lees van jou over fokkerij, des te meer krijg ik het idee, dat je eigenlijk geen donder snapt van fokkerij :roll: Maar dat geeft nix hoor, je zal vast andere capaciteiten hebben :mrgreen:

dat zei je een week terug ook al , tegen iemand anders
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor king » do nov 23, 2017 20:21

hulsteins schreef:
king schreef:Om dan maar met dat laatste te beginnen, dat doe ik wel, en nog heel regelmatig ook, vooral mijn mening over jou.

dat zei je een week terug ook al , tegen iemand anders

dat zal dan ook wel een reden hebben, denk je niet :?: :roll:

Ben natuurlijk veel te eigenwijs om fokkerijadvies aan wie dan ook te vragen, maar mocht t zover komen, weet ik wel bij wie ik niet moet zijn.
Maar hebben in het verleden genoeg uitgeprobeerd, om te weten wat ik nu in stieren zoek, dus kan ik prima zelf stieren selecteren die ons passen. En omdat we aan bepaalde kenmerken nogal veel waarde hechten, kan ik af en toe zonder veel risico een hobbyachtig uitstapje maken :roll:
king

Berichtdoor MelkboerLuc » do maart 22, 2018 21:53

Volgende week ben ik in omgeving Surhuisterveen.
Iemand een bakje koffie of twee teveel?
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor jvt » do maart 22, 2018 22:22

MelkboerLuc schreef:Volgende week ben ik in omgeving Surhuisterveen.
Iemand een bakje koffie of twee teveel?

Koffie altijd Luc, maar niet echt in de richting :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

VorigeVolgende

Keer terug naar Community