Planning (Deel 8)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Planning (Deel 8)

Berichtdoor Richt » do jul 27, 2017 09:25

Wim R schreef:
king schreef:Nog bedankt voor de succes wensen (y)

Heb de discussie weer aardig aangezwengeld :mrgreen: :mrgreen:

Verder, en dat vind ik eigenlijk nog veel erger, dat dit hele gebeuren totaal onnodig is, omdat er helemaal niet teveel fosfaat is, en dat een oude afspraak(fosfaatplafond) allang achterhaald is. Oftewel het gaat niet oom de waarheid, maar wie kan het beste politiek bedrijven en het best staalhard liegen zonder te verblikken of te verblozen (n)
Want als dit hele reductie plan werkelijk beter was voor het milieu, dan kon ik er bijna nog wel mee leven :roll:
En omdat Meneer LTO(belangen behartigen) en Meneer Frica(zuivel te vermarkten) te lui zijn om hun werk goed te doen, zitten we nu met de gebakken peren (n) (n) :twisted:

Precies King en dit is niet alleen bij het P verhaal. Heel het ammoniakverhaal draait ook om het zelfde. De CO2 footprint en het complete duurzaamheid leugen en gedrocht :mrgreen: . Liegen, bedriegen en zeker zakken vullen. Alle diknekken in hun apenpakken lachen zich krom, mooie bevolkingsgroep die boeren doen precies wat ze opgedragen krijgen. Totaal een ongeorganiseerde bang groepje die heel de kosten zelf nog eens betalen. Hoe mooi kunnen het zich wensen :D :D .
Over 20-30 jaar wordt er met heel het duurzaamheid verhaal dezelfde conclusie getrokken als met het achterhaalde ammoniak verhaal. Miljarden door de sector verbrast en weggegooid en er nul mee opgeschoten. De echte reden van het probleem ligt elders, maar de waarheid wordt nooit en mag nooit boven water komen. Boeven, criminelen in het kwadraat.

Dit dus...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor JG ten Kate » do jul 27, 2017 09:27

king schreef:
Sander schreef:ja en? daarom moet ik meer koeien inleveren? omdat jij grond hebt gekocht en ik mest naar akkerbouwer in dorp breng?

jij hoeft van mij geen koeien in te leveren hoor, maar zoals Marcelv al zei, dat beslist de rechter
)
.

Hoezo beslist de rechter of Sander meer koeien moet inleveren ? Het is toch jouw eigen keuze om naar de rechter te gaan ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate

Interesses: Koeien

Berichtdoor G.U. » do jul 27, 2017 09:44

Als de rechter beslist dat king gelijk heeft dan gaat de generieke korting omhoog en moet sander ook meer koeien inleveren
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor king » do jul 27, 2017 12:43

JG ten Kate schreef:
king schreef:
Sander schreef:ja en? daarom moet ik meer koeien inleveren? omdat jij grond hebt gekocht en ik mest naar akkerbouwer in dorp breng?

jij hoeft van mij geen koeien in te leveren hoor, maar zoals Marcelv al zei, dat beslist de rechter
)
.

Hoezo beslist de rechter of Sander meer koeien moet inleveren ? Het is toch jouw eigen keuze om naar de rechter te gaan ?

Klopt en die beslist of ik in mijn recht sta en als iemand vind, dat ik dat niet had moeten doen, moet ie gaan klagen bij Van Dam ( en niet bij mij), dat ie zo'n onzinnig plan in mekaar getimmerd heeft :idea: :yes:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor wit » do jul 27, 2017 13:26

@ wit: Nee, maar na 2-7-2015 wel pittig gegroeid( btw uit eigen aanwas)

Was het niet interessant om niet verder te krimpen als de doelstelling voor dit jaar en de solidariteitsheffing te betalen :?:
wit

Berichtdoor Henk » do jul 27, 2017 15:01

RVO geeft uitstel van heffing

Melkveehouders die op 2 juli 2015 al investeringen hadden gedaan voor uitbreiding van hun bedrijf, kunnen van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) uitstel krijgen van betaling voor de heffing die wordt opgelegd in het fosfaatreductieplan.

Dat bleek woensdag 26 juli tijdens de zitting van melkveehouders tegen de staat om het fosfaatreductieplan buiten werking te stellen.
RVO.nl heeft op dit moment zeker 70 bedrijven uitstel van betaling gegeven. Dat betreft vooral bedrijven die een juridische procedure voeren. Maar er zijn zeker 1.000 bedrijven die op de een of andere manier bij het ministerie of RVO.nl hebben aangegeven dat ze het niet eens zijn met de heffing of met de regeling.

Wordt dit uitstel straks afstel... :?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor king » do jul 27, 2017 19:26

wit schreef:
@ wit: Nee, maar na 2-7-2015 wel pittig gegroeid( btw uit eigen aanwas)

Was het niet interessant om niet verder te krimpen als de doelstelling voor dit jaar en de solidariteitsheffing te betalen :?:

Daar zijn we gewoon mee bezig :roll: , ondanks dat dus al zoveel koeien weg, en we zijn er nog niet (n)

@Henk: dat uitstel wordt afstel als we int gelijk gesteld worden na de rechtszaak en dat geld dan voor zo'n 350 bedrijven, mits deze een bepaalde toets van het RVO doorstaan en dus aan dezelfde voorwaarde(s) voldoen als de boeren van 4 mei.
Wat betreft die andere(ong. 650) bedrijven, wat die voor reden(en) aanvoeren, weet ik niet, dus ook geen inzicht of die ook uitstel krijgen
king

Berichtdoor wit » do jul 27, 2017 21:30

Daar zijn we gewoon mee bezig :roll: , ondanks dat dus al zoveel koeien weg, en we zijn er nog niet (n)

Jullie hoeven dit jaar toch ook maar 12 % te ruimen tov okt 2016.
Dat zijn bij jullie toch geen 40 koeien.

Hier gaan as maandag de laatste koeien weg om aan de uiteindelijke doelstelling voor dit jaar te voldoen.
Dat betekend hier ong 20 GVE minder.
wit

Berichtdoor melker » do jul 27, 2017 22:24

HIer ook 12 % geruimd, in totaal 280 koeien afgevoerd in 1 jaar en jongvee naar Duitsland en momenteel precies zelfde aantal melkkoeien als 1 jaar geleden en er lopen nog wat kalveren.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Sander » do jul 27, 2017 22:45

280 koeien afgevoerd? en jongvee ook nog naar buitenland?
ik geloof dat ik het niet snap.

ik melk ruim een ton minder. dat is ruim 10% minder melk dan normaal. dat is wat interessanter om te vergelijken dan aantal koeien ruimen.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor king » do jul 27, 2017 23:27

wit schreef:

Jullie hoeven dit jaar toch ook maar 12 % te ruimen tov okt 2016.
Dat zijn bij jullie toch geen 40 koeien.

Klopt, das een 14 stuks, maar daar komt bij dat we tussen 1-10 en 1-1 nog wat gegroeid waren + aanfok en hebben iets meer jongvee dan ten tijde van de bewuste 2 juli :roll: (maarre heb ut nog ff nageteld, t zijn er nog lang geen 40, maar 37 :roll: )
houden nu wel wat minder kalveren aan, maar jongvee ruimen doen we niet omdat we denken deze volgend jaar toch weer nodig te hebben om weer op niveau te komen
king

Berichtdoor opelmanta » vr jul 28, 2017 00:15

Voor de vergelijking dan maar; wij melken een klein beetje meer dan vorig jaar.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Robert » vr jul 28, 2017 09:05

melkleverancies lijken nog niet zo heel erg hard achteruit te gaan.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Henk » vr jul 28, 2017 12:40

melker schreef:HIer ook 12 % geruimd, in totaal 280 koeien afgevoerd in 1 jaar en jongvee naar Duitsland en momenteel precies zelfde aantal melkkoeien als 1 jaar geleden en er lopen nog wat kalveren.

280 koeien geruimd :shock: :?: En hoeveel vaarzen zijn er dan ingestroomd :?: 280 minus 12% :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » vr jul 28, 2017 19:32

Ruim 300 waar ook al 20 van weg zijn, toch zitten we gem. nog op 5 jaar.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Community