Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor Henk » wo dec 05, 2018 17:25

sivert schreef:
willem74 schreef:Is dat een genetisch dingetje, dat overdragen? Ik zou er toch een selectie puntje van maken als het meer voorkwam.

Het kan wel. Jabot konden ze in het verleden behoorlijk van overstaan en Piemonteses waren daar ook goed in. Tegenwoordig valt dat volgens mij wel mee.

Draagtijd is ras eigen :yes: Vlgs mij dragen montie ook wat langer dan hf.
Binnen het ras is er ook op te fokken. Zo zijn vaak de pinkenstieren naar boven gekomen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » wo dec 05, 2018 19:29

Henk schreef:
sivert schreef:
willem74 schreef:Is dat een genetisch dingetje, dat overdragen? Ik zou er toch een selectie puntje van maken als het meer voorkwam.

Het kan wel. Jabot konden ze in het verleden behoorlijk van overstaan en Piemonteses waren daar ook goed in. Tegenwoordig valt dat volgens mij wel mee.

Binnen het ras is er ook op te fokken. Zo zijn vaak de pinkenstieren naar boven gekomen :yes:

Kijk zelf ook altijd naar draagtijd als ik een stier voor de pinken aanhoud, altijd een die paar dagen onder gemiddelde zit, kalven pinken vlotter en makkelijker af
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor king » do dec 06, 2018 08:10

Henk schreef:
sivert schreef:

en fleckies en brownies blijven ook vaak wel tot meer dan een week langer zitten. trouwens bij blauwen wilt ook nog wel eens
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor melker » do dec 06, 2018 12:00

Belgen die we momenteel gebruiken dragen normaal, zijn ze blijkbaar op gefokt. Nou vangen we eigenlijk ook hoofdzakelijk belgen maar brownswiss draagt zeker 10 dagen langer.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor sivert » wo jan 16, 2019 11:55

Na een aantal keren de derogatie over 2019 te hebben geprobeerd aan te vragen is het nu dan toch gelukt. Na een telefoontje met RVO bleek dat je als internetbrowser Firefox moet gebruiken :? .
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor wit » wo jan 16, 2019 12:33

sivert schreef:Na een aantal keren de derogatie over 2019 te hebben geprobeerd aan te vragen is het nu dan toch gelukt. Na een telefoontje met RVO bleek dat je als internetbrowser Firefox moet gebruiken :? .

of Chrome :yes: Opera werkt ook niet maar dat melden ze vooraf al.
wit

Berichtdoor coen dp » wo jan 16, 2019 12:40

eerst geef je machtiging af om de kosten automatisch over te maken en vervolgens kan de factuur voor de leges niet automatisch :no: moet je zelf downloaden in mijn dossier en leges betalen :yes: :idea:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor G.U. » wo jan 16, 2019 13:10

coen dp schreef:eerst geef je machtiging af om de kosten automatisch over te maken en vervolgens kan de factuur voor de leges niet automatisch :no: moet je zelf downloaden in mijn dossier en leges betalen :yes: :idea:

het duurt wel ff voor die factuur bij documenten komt zeker
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor G.U. » wo jan 16, 2019 13:11

G.U. schreef:
coen dp schreef:eerst geef je machtiging af om de kosten automatisch over te maken en vervolgens kan de factuur voor de leges niet automatisch :no: moet je zelf downloaden in mijn dossier en leges betalen :yes: :idea:

het duurt wel ff voor die factuur bij documenten komt zeker

a daar is die al :oops:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Arie » do jan 17, 2019 14:18

Ja idd. Een factuur van 50 euro betalen. Komt niet over de post gok ik zo. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik kijk nooit in "Mijn berichten". Moet je apart voor inloggen geloof ik :?: :roll: En als je het vergeet of het gewoon überhaupt helemaal niet weet :arrow: geen derogatie. Er zijn zeker een heel zooitje boeren die er mee de mist in gaan. Komen ze straks in maart achter … of nog later … of helemaal niet :roll: Maar dat zal de bedoeling ook wel zijn denk ik zo.
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor G.U. » do jan 17, 2019 14:55

Had net al email van de nmv met diezelfe waarschuwing. Gister had ik de mestwetmapman van abz aan tafel zitten maar die wist dat ook nog niet. Is wel ff een geniepig dingetje om op te letten
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » do jan 17, 2019 15:09

Arie schreef:Ja idd. Een factuur van 50 euro betalen. Komt niet over de post gok ik zo. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik kijk nooit in "Mijn berichten". Moet je apart voor inloggen geloof ik :?: :roll: En als je het vergeet of het gewoon überhaupt helemaal niet weet :arrow: geen derogatie. Er zijn zeker een heel zooitje boeren die er mee de mist in gaan. Komen ze straks in maart achter … of nog later … of helemaal niet :roll: Maar dat zal de bedoeling ook wel zijn denk ik zo.

Tot heden heb ik de post van de RVO eerder binnen dan dat ik een mailtje krijg dat hetzelfde klaar staat in de digitale postbus.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » do jan 17, 2019 21:24

Arie schreef:Ja idd. Een factuur van 50 euro betalen. Komt niet over de post gok ik zo. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik kijk nooit in "Mijn berichten". Moet je apart voor inloggen geloof ik :?: :roll: En als je het vergeet of het gewoon überhaupt helemaal niet weet :arrow: geen derogatie. Er zijn zeker een heel zooitje boeren die er mee de mist in gaan. Komen ze straks in maart achter … of nog later … of helemaal niet :roll: Maar dat zal de bedoeling ook wel zijn denk ik zo.

Is idd erg onhandig dat opnieuw inloggen om in "mijn berichten" te kijken :yes:
Kijk er dus ook zelden in :oops:
Factuur leges derogatie stond trouwens in mijn dossier :yes:
Maar denk dat ik die ook gemist had zonder VTF.
wit

Berichtdoor Arie » do jan 17, 2019 21:31

wit schreef:

Is idd erg onhandig dat opnieuw inloggen om in "mijn berichten" te kijken :yes:
Kijk er dus ook zelden in :oops:
Factuur leges derogatie stond trouwens in mijn dossier :yes:
Maar denk dat ik die ook gemist had zonder VTF.
Ok

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Arie

Interesses: melkkoeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Community