Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor auke » ma jan 22, 2018 21:30

ik ga vanuit de melding meteen door naar de app.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Talis » di jan 23, 2018 17:54

duurt hier soms wel langer dan een week.. Opnieuw laden helpt niks.. schiet niet op zo.
Talis

Berichtdoor Nix » di jan 23, 2018 19:17

Moet je tijd als het ware naar beneden trekken. Is natuurlijk een waardeloze oplossing.Scherm met zelf vernieuwen na nieuwe waardes.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor G.U. » di jan 23, 2018 19:44

auke schreef:is de melkapp van RFC bij jullie ook zo traag?
Als je gebeurt regelmatig dat op melkweb de uitslagen al staan maar nog niet in de app (n)

T valt mij op dat er regelmatig onderhoud aan melkweb gepleegd word
Hier wordt de tank altijd s avonds geleegd en dan staan de gehalten er meestal de volgende dag na vijfen op melkweb. Behalfe in het weekend. Dan moet ik wel eens tot maandag wachten
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Niels » di maart 27, 2018 07:52

Zijn er meer gebruikers van de Uniform Agri App? Ik gebruik SAC TIM, dat is hetzelfde als uniform met app om hardstikke handig alle registraties in de stal in te kunnen voeren.
Nadeel is dat de communicatie tussen app en PC via de router loopt en dat gaat ruk :evil: . Uniform kan na meer een half jaar nog steeds geen stabiele oplossing bedenken. Een USB kabel tussen telefoon en PC is blijkbaar te ouderwets. :?
Niels

Berichtdoor Flyinghollander » di maart 27, 2018 07:53

Niels schreef:Zijn er meer gebruikers van de Uniform Agri App? Ik gebruik SAC TIM, dat is hetzelfde als uniform met app om hardstikke handig alle registraties in de stal in te kunnen voeren.
Nadeel is dat de communicatie tussen app en PC via de router loopt en dat gaat ruk :evil: . Uniform kan na meer een half jaar nog steeds geen stabiele oplossing bedenken. Een USB kabel tussen telefoon en PC is blijkbaar te ouderwets. :?

Hier geen last van. Maar hij voert de data niet over?
Flyinghollander

Berichtdoor Niels » di maart 27, 2018 08:33

Nee, om de haverklap krijg ik de melding dat licentie ontbreekt in het PC programma. Dan fixt Uniform het weer en een paar dagen later of een week later is het weer zo. Nadat de helpdesk dit een keer of 20 gedaan heeft lijkt de fut er een beetje uit in Assen :yes:
Nu wordt je hier niet zo gauw voor fraudeur uitgemaakt als je meldingen te laat binnenkomen, maar toch. :wink:

Verder superhandig die app, anders had ik hem al lang naar de prullebak gesleept :yes:
Niels

Berichtdoor h.groothuis » di maart 27, 2018 08:37

Gebruik ook de uniform-app, na wat aanloopproblemen loopt het nu prima. had het probleem dat iedere keer het ip adres kwijt was, dat is vastgezet en nu gaat het goed. Moeten een harde reset vd router proberen te voorkomen maar als dat wel een keer weer voorkomt is een belletje met de helpdesk nodig.

Vind het een superhandige app trouwen :yes: (y)
h.groothuis

Berichtdoor Richt » di maart 27, 2018 08:41

Werkte hier ook een tijdje niet goed, ben er achter gekomen dat dat kwam omdat we hier meerdere WIFI hotspots hebben (vanwege dikkere muren waar signaal slecht of niet door komt)
Als ik direct via de router waar de PC ook op zit WIFI had werkte het wel, via een andere hotspot/repeater niet.
En er voor zorgen dat de PC met uniform regelmatig opnieuw word opgestart (stond hier eigenlijk altijd aan, nu zo ingesteld dat ie elke dag om 5:00 aan gaat en we zetten hem s'avonds zelf uit)

Ik heb trouwens de iOS versie van Uniform Agri, kan zijn dat de android versie andere problemen heeft.

En wat hier boven staat, vaste IP Adressen in de router ingesteld.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » di maart 27, 2018 08:51

waarom gebruik jij eigenlijk uniform hebben ze in zweden niet een zelfde systeem als in dk ,heb je die hele zooi niet nodig
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Niels » di maart 27, 2018 09:25

Ik Zal het je nog sterker vertellen. Hier gaat de hele ki club over op Uniform komend najaar, dan hebben mijn collegas die ouderwetse zweedse zooi niet meer nodig :yes:

Ik vind het gewoon een goed systeem.
Niels

Berichtdoor Henk » di maart 27, 2018 09:40

Voor de kiss klanten volstaat het notitieblokje... 8) Geen USB kabel nodig...ze vallen ook niet kapot trouwens :wink:
Heb het altijd op zak omdat ik altijd alles vergeet. Alle ingevingen, dingen die'k moet bestellen, stukje planning en uiteraard tochtige dieren en zo :yes: Wat van belang is zet ik op kantoor in mn managementprogramma.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Flyinghollander » di maart 27, 2018 10:07

Henk schreef:Voor de kiss klanten volstaat het notitieblokje... 8) Geen USB kabel nodig...ze vallen ook niet kapot trouwens :wink:
Heb het altijd op zak omdat ik altijd alles vergeet. Alle ingevingen, dingen die'k moet bestellen, stukje planning en uiteraard tochtige dieren en zo :yes: Wat van belang is zet ik op kantoor in mn managementprogramma.

Henk dit programma is gewoon makkelijk. Je kan de koe in stal opzoeken,koe kaart. Ins. automatisch klaar, dracht, afvoer etc.
Flyinghollander

Berichtdoor van wijk » di maart 27, 2018 11:02

notitieblokjes/usbkabels/managementprogrammas op pc... errug 2017 allemaal.
Tegenwoordig hebben we de cloud :D :D
In de stal alles via smartphone intypen en het staat meteen overal waar t moet.
Hier via Veemanager maar dr zijn vast meer smaken.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor G.U. » di maart 27, 2018 11:30

van wijk schreef:notitieblokjes/usbkabels/managementprogrammas op pc... errug 2017 allemaal.
Tegenwoordig hebben we de cloud :D :D
In de stal alles via smartphone intypen en het staat meteen overal waar t moet.
Hier via Veemanager maar dr zijn vast meer smaken.

Hier ook alles in veemanager. Ideaal. Maar voor de oudere generatie wordt er ook nog oldskool een vrbh-/ziektekaart en inseminatielijst bijgehouden
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Community