Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor Richt » di maart 27, 2018 11:59

G.U. schreef:
van wijk schreef:notitieblokjes/usbkabels/managementprogrammas op pc... errug 2017 allemaal.
Tegenwoordig hebben we de cloud :D :D
In de stal alles via smartphone intypen en het staat meteen overal waar t moet.
Hier via Veemanager maar dr zijn vast meer smaken.

Hier ook alles in veemanager. Ideaal. Maar voor de oudere generatie wordt er ook nog oldskool een vrbh-/ziektekaart en inseminatielijst bijgehouden

hier al 30 jaar Uniform Agri, gewoon omdat het makkelijk werkt en alles goed verwerkt word, en lijsten enzo makkelijk uit te printen zijn.
Kan van alle koeien met een paar klikken paar generaties terug, of met een paar klikken alle behandelingen van die koe zien, of welke koeien ooit welke behandeling gehad hebben, etc etc.

Voordeel, geen papier en ik of pa hoeven niks te onthouden, dat doet de PC wel.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Arno » di maart 27, 2018 13:15

Wij zijn wadda betreft maar keuterboertjes blijkbaar want hier dezelfde manier als henk ,wat moet je in hemelsnaam met al die info als je door de stal loopt :?: :roll: ik word al moe als ik het lees met al die wifi’s en routers en hotspots :wink:
Gewoon nr op papiertje ,of nog beter ,je hand skrijfen ,kejje het later ff checken ,ik ga ervan uit dat niemand nl met een inseminatiepistool ,een spuit penicilline etc door de stal banjert zoekende naar een goede kandidaat ,wat dus betekend dajje toch terug naar de office moet om dat te halen ,kejje daar gewoon lekkel ff die koe opzoeken ipv dat gepiel op je telefoon.
(Als ik ff geen pen bij me hebt gebruik ik mn phone nog wel s om een foto van het oornr te maken ,das dan wel weer handig :lol: )
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Niels » di maart 27, 2018 13:30

En in het kantoor frot je dan al die 4000 koeien nog steeds op de Alfa-laval koekalender zeker 8)
Niels

Berichtdoor Arno » di maart 27, 2018 13:57

Nope ,dairy-comp 305 ,allerbeste koeprogramma wat er is :yes: (y) ,maar dat staat gewoon op een ouwerwetse pc met een toetstenbord.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor poekske » di maart 27, 2018 14:27

Is niet hip hé 8)
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Flyinghollander » di maart 27, 2018 14:48

poekske schreef:Is niet hip hé 8)

Wat heeft het met hip te maken??

Arno doet het zo prima. Ik vind het makkelijk met phone/ipad direct de koeien te voorzien van drachting ja/nee, dan bezwete hand met onduidelijk antwoord of papier wat kwijt raakt. Ieders zijn keuze? En de kosten vallen mee.
Flyinghollander

Berichtdoor Corjan » di maart 27, 2018 14:58

Ik zit nog steeds wel eens aan in herd te denken. Is wel makkelijk als ik op het strand lig en ik een tochtige koe kan uitsorteren en ins als ik thuis kom :yes: .............Aan de andere kant laat mij maar lekker ongestoord pitten on the beach 8)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Niels » di maart 27, 2018 15:32

Arno schreef:Nope ,dairy-comp 305 ,allerbeste koeprogramma wat er is :yes: (y) ,maar dat staat gewoon op een ouwerwetse pc met een toetstenbord.

Die luxe van een schoon kantoor met PC en internet in de stal heb ik dan weer niet. Maar alle koegegevens in mn broekzak waar dan ook vind Ik wel handig (y)
Niels

Berichtdoor jvt » di maart 27, 2018 15:54

Gebruik de uniform app eigenlijk alleen om ff te checken hoe eea zit met koe, invoeren etc gaat hier op papier en wordt ingevoerd in de pc, niet op de smartphone. Komt dan ook wel eens voor dat uniform app maar eens in de twee weken wordt gesynchroniseerd.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor inseminatieservice » di maart 27, 2018 15:55

Arno schreef:Nope ,dairy-comp 305 ,allerbeste koeprogramma wat er is :yes: (y) ,maar dat staat gewoon op een ouwerwetse pc met een toetstenbord.

Zit niet zo een groot verschil tussen Uniform en Dairy-comp. Dairy-comp is heel wat uitgebreider wat bijna geen veehouder gebruikt. De meesten weten de pregrate nog niet te vinden.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor van wijk » di maart 27, 2018 16:42

Arno heb wel een punt.... ik denk dat Veemanagerapp op smartphone zich wel verslikt met 4000 koei....

Maar verder... met dat 3 of 4 G heb je al je mail, bankrekening, zuivelfabriek enzovoort toch al bij en ondertussen luister ik naar een bach-cantate... 8) 8) allemaal op een stukkie glasplaat van 7 bij 13 cm :wink:
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor king » di maart 27, 2018 18:36

van wijk schreef:Arno heb wel een punt.... ik denk dat Veemanagerapp op smartphone zich wel verslikt met 4000 koei....

Maar verder... met dat 3 of 4 G heb je al je mail, bankrekening, zuivelfabriek enzovoort toch al bij en ondertussen luister ik naar een bach-cantate... 8) 8) allemaal op een stukkie glasplaat van 7 bij 13 cm :wink:

waarom luister je niet gewoon naar muziek 8) 8)

Maarre hier gebruiken we veemanager gewoon op de pc(geen notitie blokkie, niet nodig met die paar koetjes van ons :roll: ) en verder hangt er in de stal nog een vbhziekte kaart, blijft in mijn ogen toch het makkelijkste qua overzicht.
En ook makkelijk voor als een ander ff gauw wat moet bekijken :idea:
Heb op de telefoon al die appies niet, behalve Whatt's app, gebruik ik em vooral om te bellen :idea: en als wekker.
Telefoon vink daar ook nie handig voor, elke keer weer mijn leesbril :roll: pakken om wat te kunnen zien (n)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Henk » di maart 27, 2018 18:42

Flyinghollander schreef:
poekske schreef:Is niet hip hé 8)

Wat heeft het met hip te maken??

Arno doet het zo prima. Ik vind het makkelijk met phone/ipad direct de koeien te voorzien van drachting ja/nee, dan bezwete hand met onduidelijk antwoord of papier wat kwijt raakt. Ieders zijn keuze? En de kosten vallen mee.

Maar hoe hou je dat spul schoon :?: Als ik achter doende ben heb ik 10 van de 9 keer vuile handen :oops:
Zo zie ik op plaatjes ook wel es klauwbekappers bezig op een aaipat :yes: dan denk ik wtf je hebt het meest strontigste baantje on earth hoe kun je dan for heavens seek die electronica strontvrij houwe :D

Maar ook praktisch gezien....je hoort nog wel es dat er een aaifoon de mestput in stuitert, of in het gunstigste geval :mrgreen: alleen maar kapot valt. Die rotdingen zijn zo duur dat ik ze in de stal amper tevoorschijn durf te halen :D
Mn bloknootje kan ook in de put vallen maar dan neemt 10 wel weer een neije mee van 40 cent... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » di maart 27, 2018 18:53

Heb het idee dat die dingen altijd na 2 3 jaar verrot zijn :!: Maakt nie uit of tie door de melkstal vliegd of dattie 2 3 jaar lang nie aangeraakt word :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor G.U. » di maart 27, 2018 19:46

Corjan schreef:Heb het idee dat die dingen altijd na 2 3 jaar verrot zijn :!: Maakt nie uit of tie door de melkstal vliegd of dattie 2 3 jaar lang nie aangeraakt word :wink:

Nee hoor. Alleen de batterij takelt af. De telefoon wordt traag en rot door updates. Is verdienmodel van apple en samsung om om de twee jaar een nieuwe phone te verkopen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Community