Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor poekske » di maart 27, 2018 20:02

Microsoft die zijn al zacht gekookt na 6 maanden... Nu een Huawei, (y)
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor jvt » di maart 27, 2018 20:08

Maar hoe hou je dat spul schoon :?: Als ik achter doende ben heb ik 10 van de 9 keer vuile handen :oops:
Zo zie ik op plaatjes ook wel es klauwbekappers bezig op een aaipat :yes: dan denk ik wtf je hebt het meest strontigste baantje on earth hoe kun je dan for heavens seek die electronica strontvrij houwe :D

Maar ook praktisch gezien....je hoort nog wel es dat er een aaifoon de mestput in stuitert, of in het gunstigste geval :mrgreen: alleen maar kapot valt. Die rotdingen zijn zo duur dat ik ze in de stal amper tevoorschijn durf te halen :D
Mn bloknootje kan ook in de put vallen maar dan neemt 10 wel weer een neije mee van 40 cent... :wink:[/quote]

Hier zo"n chinees imitatie caterpillar ding, werkt super, ook met vette klauwen. Elke avond voor ik naar binnen ga ff bij melkstal velletje teaterclean (alcoholdoekje) pakken en t ding is ook weer toonbaar binnenshuis
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor opelmanta » di maart 27, 2018 20:23

inseminatieservice schreef:De meesten weten de pregrate nog niet te vinden.
Is bij de kleine aantallen te insemineren koeien in Nederland ook een onbruikbaar getal.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor auke » di maart 27, 2018 20:45

hier alleen sensoor app op de smartfoon.
zie het nut ook niet van een management ding op de telefoon. Maar goed ik doe weer dingen die een ander nooit zou doen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Arie » di maart 27, 2018 20:56

G.U. schreef:
Corjan schreef:Heb het idee dat die dingen altijd na 2 3 jaar verrot zijn :!: Maakt nie uit of tie door de melkstal vliegd of dattie 2 3 jaar lang nie aangeraakt word :wink:

Nee hoor. Alleen de batterij takelt af. De telefoon wordt traag en rot door updates. Is verdienmodel van apple en samsung om om de twee jaar een nieuwe phone te verkopen

Een keertje terug zetten naar fabrieksinstellingen, daarbij ook SD kaart laten wissen. Heb je weer ff een nieuwe foon :yes:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Richt » wo maart 28, 2018 08:33

Arno schreef:Nope ,dairy-comp 305 ,allerbeste koeprogramma wat er is :yes: (y) ,maar dat staat gewoon op een ouwerwetse pc met een toetstenbord.

Uniform staat ook gewoon op een PC met toetsenbord, alleen via de app kun je dus koe info makkelijk op zak hebben, en meeste invoer kun je er ook mee doen, maar kan ook gewoon nog via de PC. Hier geen PC in de stal staan, dus wel makkelijk als je snel even iets moet weten over een koe.
Uniform kan ook gewoon data van een bedrijf met 1000 of 10000 koeien aan
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor john jakobs » wo maart 28, 2018 08:56

joost hoe heet die imitatie cat.. offe staat er gewoon caterpillar op,., hier cover 4 heb em nu voort verzekerd want kan ze maar slecht heel houden , wat eik ook nog vaak mijn eigen schuld is
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jvt » wo maart 28, 2018 11:12

john jakobs schreef:joost hoe heet die imitatie cat.. offe staat er gewoon caterpillar op,., hier cover 4 heb em nu voort verzekerd want kan ze maar slecht heel houden , wat eik ook nog vaak mijn eigen schuld is

gewoon via bol.com, crosscall trekkerm1 core, heb deze nu half jaar is prima, daarvoor ook een chinees ding, een goclever, ook via bol maar die hadden hem via externe leverancier, drie jaar garantie maar half jaar terug direct deze gekocht en andere opgestuurd naar china maar zal wel ergens in container kwijt zijn geworden, onlangs nog eens gemaild en krijg m binnen maand terug of aankoopbedrag terug. Go clever bijna twee jaar gehad en dat is voor mij sinds de aloude 3310 wel een record.
https://www.bol.com/nl/p/crosscall-trek ... ypedsearch
jvt

Berichtdoor pieterv » wo maart 28, 2018 14:04

moto x4 met 64GB (y) (y) (y)
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor inseminatieservice » wo maart 28, 2018 16:55

opelmanta schreef:
inseminatieservice schreef:De meesten weten de pregrate nog niet te vinden.
Is bij de kleine aantallen te insemineren koeien in Nederland ook een onbruikbaar getal.

In ieder geval een veel beter bruikbaar getal dan TKT. Bij kleine aantallen koeien kun je het beter instellen op kwartaal overzicht dan is de spreiding niet zo groot .
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor Talis » wo maart 28, 2018 18:50

jvt schreef:Maar hoe hou je dat spul schoon :?: Als ik achter doende ben heb ik 10 van de 9 keer vuile handen :oops:
Zo zie ik op plaatjes ook wel es klauwbekappers bezig op een aaipat :yes: dan denk ik wtf je hebt het meest strontigste baantje on earth hoe kun je dan for heavens seek die electronica strontvrij houwe :D

Maar ook praktisch gezien....je hoort nog wel es dat er een aaifoon de mestput in stuitert, of in het gunstigste geval :mrgreen: alleen maar kapot valt. Die rotdingen zijn zo duur dat ik ze in de stal amper tevoorschijn durf te halen :D
Mn bloknootje kan ook in de put vallen maar dan neemt 10 wel weer een neije mee van 40 cent... :wink:

Hier zo"n chinees imitatie caterpillar ding, werkt super, ook met vette klauwen. Elke avond voor ik naar binnen ga ff bij melkstal velletje teaterclean (alcoholdoekje) pakken en t ding is ook weer toonbaar binnenshuis[/quote]

Ik weet niet wat jij er mee uitspookt. Ik heb ding nog nooit ergens in laten vallen. Scherm is nog heel en 9 van de 10 heb ik schone handen... Weet niet waar jij overal mee bezig bent. Maar ik mag toch graag de handen beetje schoon houden.
Talis

Berichtdoor G.U. » wo maart 28, 2018 19:56

Tsja, dat is dat bekende ‘naar je toe’ of ‘van je af’ werken verhaal :lol:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor jvt » wo maart 28, 2018 21:48

Hier is t ding gewoon vuil ja...doen veel onderhoud zelf, kijk wel s op de uniform app als we in de stal zijn en net ff koe behandeld hebben, bij de varkens weet ik dat ik als ik er 500 gezien heb ik ff apps of fb kijken paar minuten, dan zie je naderhand weer alles ff beter. En ja. dan zit er wel voer aan de handen als er brijbak verstopt zat of te ruim stond etc etc. Schaam me niet, is gewoon een gebruiksvoorwerp wat net zo smerig is als mijn overal aan het einde van de dag
jvt

Berichtdoor G.U. » do maart 29, 2018 06:38

Precies. Dat ding is er om te gebruiken :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor pieterv » do maart 29, 2018 06:52

Maar dat ding kan wel verrekte hard stinken :lol:
Ik heb 2 hoesjes tegenwoordig. 1 voor in de stallen en 1 voor ergens heen te gaan. Hoesje kostte me maar 10€ dus da had ik er wel voor over. :yes:
En dan zijn er van die mensen (vooral vrouwen) die parfum beginnen te spuiten op het hoestje. :lol: :lol: Stinkt de boel nog meer dan vooraf. :mrgreen:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

VorigeVolgende

Keer terug naar Community