Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor auke » ma okt 22, 2018 09:55

poekske schreef:Blijft een kalfje tegenwoordig niet meer in leven als de koe een goede droogstand heeft gehad, en het kalf direct biest krijgt dat er direct een hoop medicijnen in gekieperd moeten worden?

dat valt nog wel mee . Ook die hoop medicijnen

Maar een cryptobesmetting is niet leuk en heel lastig om vanaf te komen. crypto zit in soort cysten dus lastig te bestrijden. Dus ga je en aan de gang om alles zo goed mogelijk te doen en ondertussen probeer je problemen te voorkomen.
Want ook al krijgt 1 op de 10 crypto dan is dat nog 1 teveel
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor G.U. » ma okt 22, 2018 12:31

Halocur werkt ook best :yes: nu rota nog tackelen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor auke » ma okt 22, 2018 13:10

G.U. schreef:Halocur werkt ook best :yes: nu rota nog tackelen

enten in de droogstand en je bent van rota af
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor willemk » ma okt 22, 2018 19:57

G.U. schreef:Halocur werkt ook best :yes: nu rota nog tackelen

Gabroccol werkt veel beter, werkt ook tegen coli, en is veel makkelijker toe te dienen.
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor van wijk » ma okt 22, 2018 23:33

Is toch zelfde spul als Parofor? Dat is idd makkelijker spul dan halocur. Alleen je krijgt t pas als veearts crypto heeft aangetoond.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di okt 23, 2018 06:10

van wijk schreef:Is toch zelfde spul als Parofor? Dat is idd makkelijker spul dan halocur. Alleen je krijgt t pas als veearts crypto heeft aangetoond.

Voorheen kreeg je dan een zak van een kilo, nu een potje voor één kalf.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor king » di okt 23, 2018 06:51

Wat ben ik blij :) , dat ik al die middelen niet eens ken :roll:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Henk » di okt 23, 2018 11:01

Ik moet admitten dat ik ervaring heb met Halocur. Enkele jaren geleden hadden we 2 kalveren die aan de diarree raakten en binnen een dag dood waren. Toen eik alles wat aan de melk was een weekje aan de Halocur gehad. Daarna liep het dan weer lang goed. Maar ook begin dit jaar hetzelfde gehad met 2 aangekocht blauwtjes. Toen ook alles een week aan de Halocur, halve dosering. En daarna geen een kalf meer ziek gehad.
Geen idee hoe of wat laat staan dat ik een verklaring er voor heb maar Halocur als de oplossing heeft gewerkt (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » di okt 23, 2018 12:01

Gebruik hier standaard halocur de eerste week. Niet dat ze zonder dood gaan maar die paar die ik er mee red betalen die paar flacons gemakkelijk. Rotavec kan ik op die manier niet recht rekenen maar misschien moet ik het meer etisch bezien om alle kalveren in leven te houden. Aan de andere kant, coronavacinatie bestaat al voor vrouwen maar word in NL niet aangeboden door de verloskundigen...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor wit » di okt 23, 2018 13:37

@ G.U. ,Zit je nu op 0 uitval door diarree of verlies je er nog wel eens eentje :?:
wit

Berichtdoor G.U. » di okt 23, 2018 15:47

wit schreef:@ G.U. ,Zit je nu op 0 uitval door diarree of verlies je er nog wel eens eentje :?:

Ik weet het preciese aantal niet uit het hoofd maar het zijn er elk jaar 8 tot 10 (op 80 koeien) en dat zijn er mij teveel. Ziektebeeld is meestal de ochtend nog fit en de avond liggen ze op apegapen met waterdunne eigenlijk kleurloze diaree. Sonde geven met elektrolietenmix heeft eigenlijk nooit effect. Mischien moet ik afgekookt water gebruiken
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » di okt 23, 2018 16:05

G.U. schreef:Gebruik hier standaard halocur de eerste week. Niet dat ze zonder dood gaan maar die paar die ik er mee red betalen die paar flacons gemakkelijk.

:shock: nou ik vind het toch maar gruwelijk duur spul om standaard te gebruiken...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » di okt 23, 2018 16:07

G.U. schreef:
wit schreef:@ G.U. ,Zit je nu op 0 uitval door diarree of verlies je er nog wel eens eentje :?:

Ik weet het preciese aantal niet uit het hoofd maar het zijn er elk jaar 8 tot 10 (op 80 koeien) en dat zijn er mij teveel. Ziektebeeld is meestal de ochtend nog fit en de avond liggen ze op apegapen met waterdunne eigenlijk kleurloze diaree. Sonde geven met elektrolietenmix heeft eigenlijk nooit effect. Mischien moet ik afgekookt water gebruiken

Heb je er met standaard halocur gebruik nog zoveel dood,of was dat voor het gebruik van halocur.
wit

Berichtdoor Richt » di okt 23, 2018 16:51

Wij gebruiken nu Gabbrovet, Halocur krijgen ze, teminste bij ons, veelste veel groei achterstand eerste week. En Gabbrovet kun je zo door de melk kippen, veel makkelijker.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » di okt 23, 2018 16:56

wit schreef:
G.U. schreef:

Heb je er met standaard halocur gebruik nog zoveel dood,of was dat voor het gebruik van halocur.

Met
Wâldgaren dairy
G.U.

VorigeVolgende

Keer terug naar Community