Trekkers, bloopers en andere fun....(deel 4)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Trekkers, bloopers en andere fun....(deel 4)

Berichtdoor MelkboerLuc » ma mei 14, 2018 17:30

en toen dacht de ploeger waarschijnlijk dat ie in het rechte stuk wel voldoende tijd had om effe Facebook te checkenAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor poekske » di mei 15, 2018 05:06

Is links jouw perceel?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor MelkboerLuc » di mei 15, 2018 07:21

neen rechts
Duineweg Roksem
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Berichtdoor Henk » di mei 15, 2018 10:36

Crisis! wat een eindvoor :shock: :shock: Ik kan van zoiets serieus wakker liggen :oops: En zo krom he'k nog nooit gezien :shock:
Maar dan ben je dus zelf de dader Luc :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » di mei 15, 2018 11:20

Henk schreef:Maar dan ben je dus zelf de dader Luc :?:

Neen, de loonwerkersmedewerker is de dader.
heeft zich al geprobeerd te excuseren dat hij wilde iets bijsturen maar aan de verkeerde hendel heeft getrokken.
Misschien toch even in vraag stellen of we alles zomaar van de loonwerker moeten laten doen ipv zelf doen.

Probleem lost zich wel op hoor, binnen enkele dagen zal perceel van links wel tegenaan geploegd worden en dan zaaien we weer recht
MelkboerLuc

Berichtdoor Talis » di mei 15, 2018 11:32

Henk schreef:Crisis! wat een eindvoor :shock: :shock: Ik kan van zoiets serieus wakker liggen :oops: En zo krom he'k nog nooit gezien :shock:
Maar dan ben je dus zelf de dader Luc :?:

toch niks mis mee. heb ik ook. bij mij staat de ploeg aan 1 kant vast dat ie niet verder uit kan slaan. omdat anders de eerste ploegschaar de grond niet mooi omgooit. Als je hem vrij laat lopen ploegt het wel recht alleen op grasland wil iie het niet mooi omgooien. bij mij in elk geval niet..
Talis

Berichtdoor poekske » di mei 15, 2018 12:31

Is geploegd met een vario, en dan word teveel gespeeld om de eindvoor te trekken. Gewoon vaste ploeg, kan je netjes rechts mee ploegen. Duinenweg roksem, nog niet geweest i guess
poekske

Berichtdoor poekske » di mei 15, 2018 12:34

MelkboerLuc schreef:

heeft zich al geprobeerd te excuseren dat hij wilde iets bijsturen maar aan de verkeerde hendel heeft getrokken.
Misschien toch even in vraag stellen of we alles zomaar van de loonwerker moeten laten doen ipv zelf doen.

Probleem lost zich wel op hoor, binnen enkele dagen zal perceel van links wel tegenaan geploegd worden en dan zaaien we weer recht

Heb je zelf de tijd en trekker ervoor? Zelf zal je evenveel moeite vinden voor iemand die het kan dan degene die je het laten ploegen hebt.
poekske

Berichtdoor Arno » di mei 15, 2018 12:51

poekske schreef:
MelkboerLuc schreef:

Heb je zelf de tijd en trekker ervoor? Zelf zal je evenveel moeite vinden voor iemand die het kan dan degene die je het laten ploegen hebt.

Voor iemand die het kan :? :lol: :lol: :lol: skei s uit zeg ,iedereen kan grond omdraaien ,voorheen in polder had je ook van die akkerbouwers die je wouden laten geloven hoe ingewikkeld ploegen was ,langzaaman zag je meeste koeienmelkers maar hun eigen ploeg kopen ,bleek allemaal niezzo ingewikkeld ,wij deeje dat er lachend bij in de avonduren :yes: :wink:
En tegenwoordig met varioploegen heb je in 1 rondje die bocht eruit dus das ook niezzoon ramp :no:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor poekske » di mei 15, 2018 16:15

Tis de eindvoor hé. En ploegen ingewikkeld, neen zeker niet maar je moet het snappen. Net zoals sommigen koeien snappen en anderen niet. Of in het vlees, je kan het of je kan het niet
poekske

Berichtdoor Mellek » di mei 15, 2018 17:35

Hier in de buurt kunnen loonwerkers ook niet ploegen, ploeg-banden hebben ze nog nooit van gehoord, gewoon 180pk op 700 banden voor een 16inch 4-schaar, paar hebben zelfs klei-risters terwijl er hier binnen 30km alleen maar zand en een beetje veen te vinden is :lol: Ga je meer richting de dalgronden met veel akkerbouw(klanten) hebben ze het meestal wel goed voor mekaar.
En een ploeg moet je ook afstellen op de wielafstand van de trekker, maar dat gebeurt meestal maar 1 keer door de dealer als ie nieuw is , en verder is het maar net welke trekker er vrij is en zetten ze die er gauw voor. Als ie dan constant uit de voor wil lopen is er ook geen donder aan en het kost ook alleen maar meer brandstof en slijtage.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor MelkboerLuc » di mei 15, 2018 17:49

het was met een 5 schaar met 210 pk denk ik.
neen, vanwege rugklachten kan ik het zelf niet.
En het is maar net welke chauffeur aan komt rijden en hoe snel die moet vooruit gaan. in de winter worden voldoende mooie afspraken gemaakt met lw. Maar in volle seizoen heb je de keuze: een week wachten op de loonwerkersbaas omdat die aan het graoprapen is of voortdoen met de aangeboden beschikbare chauff. En als dan de drijfmest op het land ligt die onmidd moet ingewerkt worden heb je niet veel andere keuze.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
MelkboerLuc

Berichtdoor poekske » di mei 15, 2018 18:09

Frezen maar kost ook € of met de schijfeg
poekske

Berichtdoor Henk » di mei 15, 2018 18:39

Mellek schreef:Hier in de buurt kunnen loonwerkers ook niet ploegen, ploeg-banden hebben ze nog nooit van gehoord, gewoon 180pk op 700 banden voor een 16inch 4-schaar, paar hebben zelfs klei-risters terwijl er hier binnen 30km alleen maar zand en een beetje veen te vinden is :lol: Ga je meer richting de dalgronden met veel akkerbouw(klanten) hebben ze het meestal wel goed voor mekaar.
En een ploeg moet je ook afstellen op de wielafstand van de trekker, maar dat gebeurt meestal maar 1 keer door de dealer als ie nieuw is , en verder is het maar net welke trekker er vrij is en zetten ze die er gauw voor. Als ie dan constant uit de voor wil lopen is er ook geen donder aan en het kost ook alleen maar meer brandstof en slijtage.

Daarom heeft iedereen er tegenwoordig een vorenpakkert aan hangen. Dan zie je het ploegwerk niet... 8)
Akkerbuddy ploegt ook met 700 of 650 banden. Hij heeft aan de laatste schaar een voor-verbreder oid.
Zelf heb ik 'n vaste slepper om te ploegen die achter op 540 staat. Grote sleppers staan op 650/700 hiero.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Community