Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor postma friesland » zo jan 07, 2018 23:22

Hier vorige week ook proef op som gedaan. -40c en 8 ft rollup curtains in oude stall en 8,5 en 9,5 in de nieuwe stal. Vracht ijs aan binnenkant en staan vast op selfde stand maar vorst blijft buiten

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Corjan » ma jan 08, 2018 01:38

Roderick schreef:Boven naar beneden
Roll up

Hier net andersom, van onderen naar boven. Geen kabels en catrolletjes. Gaat er wat stuk flikkerd het curtain naar beneden en zit alles mooi dicht (y) :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Roderick » ma jan 08, 2018 02:11

Yep, das een beter systeem :yes: :yes: (y)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Grazy » ma jan 08, 2018 03:17

:yes: Heb ik ook (y) Vorige week was het gordijn van een andere NL rommelboer naar beneden gekomen :? Was gelukkig zijn jongveestal maar lekker koud klusje om te fixen :mrgreen:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor arnoud » ma jan 08, 2018 07:52

In West EU hoef je echt geen geïsoleerde stal te bouwen voor robots. (+50000). Hier moet de kostprijs bij de meeste verder naar beneden om gem. eens geld te verdienen/overhouden.
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Sander » ma jan 08, 2018 09:15

dacht dat jullie in canada etc van die opblaasbare lutitherm dingen hadden maar dat van roderick lijkt wel gewoon zeil?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » ma jan 08, 2018 11:26

Sander schreef:dacht dat jullie in canada etc van die opblaasbare lutitherm dingen hadden maar dat van roderick lijkt wel gewoon zeil?

Lijkt me ook een stukje risico, die opblaassystemen. Heb je effe geen stroom, wat met name in landen met bovengrondse kabels icm koude winters zo maar kan, zakken je curtains ineens allemaal naar beneden.
Of heb je dat systeem ook dat ze van boven naar beneden zakken :?: Dan blijven ze ook bij stroomuitval mooi dicht (y)

Over dat minimaal ventileren....tis tuurlijk logisch met zukke kou, maar de lv% neemt dan wel sterk toe. Heb je dan niet meer kans op longontstekingen of is dat risico dr niet als het zo koud is :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » ma jan 08, 2018 12:45

Longontsteking hebben we weinig last van bij de koeien. En als we er een keer 1 hebben dan is het vaak in de spring or fall met extreme weersveranderingen.

Die opblaasdingen heb ik hier btw nog nooit gezien :no: Tis allemaal zo,n doek als bij Strik op de foto (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Sander » ma jan 08, 2018 13:58

zal wel ander doek wezen dan hier want het sluit hier echt niet winddicht af. als het hier s nachts beneden de min 10 is en overdag rond min 5 is het in de stal na een dag ook gewoon onder nul.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » ma jan 08, 2018 14:38

stallen zijn hier veel hoger bij mij vriest het hier ook vast bij min 10 15
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor teun » ma jan 08, 2018 17:49

yes!!! dooi (y)
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Roderick » ma jan 08, 2018 18:45

Corjan schreef:Longontsteking hebben we weinig last van bij de koeien. En als we er een keer 1 hebben dan is het vaak in de spring or fall met extreme weersveranderingen.

Die opblaasdingen heb ik hier btw nog nooit gezien :no: Tis allemaal zo,n doek als bij Strik op de foto (y)

Die nieuwe stal van die wegkopeling in Stayner had ze :yes: ......lekte aan alle kanten al :oops: :oops:
Vind het helemaal nix, en net als Henk zegt.
's nachts een hydro pole om en dan vind je smoggels heel je barn open en bevroren. (n) (n)
Roderick

Berichtdoor Roderick » ma jan 08, 2018 18:48

Sander schreef:zal wel ander doek wezen dan hier want het sluit hier echt niet winddicht af. als het hier s nachts beneden de min 10 is en overdag rond min 5 is het in de stal na een dag ook gewoon onder nul.

Nope, gewoon doek (y)
Roderick

Berichtdoor jvt » ma jan 08, 2018 22:56

[quote="Arno"]ongeisoleerde stal met open nok is natuurlijk een gemartel met robots als het echt koud word ,al die l..verhalen van ff gordijnen dicht en nix aan de hand ken ik nix mee :no: meest zie je dan overal kacheltjes ,heatlampen ,freezer strips en andere hulpmiddelen om het spul maar aan de praat te houden ,maar als je er naar vraagt is er natuurlijk nix aan de hand :? :lol: .
Als ik voor robots ging bouwen werd het een wat canadees lijkende stal met een plafond erin ,dan kejje ,als je hem goed vol houd en zorgt dat de wind er nergens in kan komen,uit de vorst houden.

goed volhouden is hier niet een probleem :wink: , moeten een aanbouw aan de stal maken waar ze komen staan, mits we overgaan, deze wou ik wel isoleren en evt. op bovenkant robothoogte nog een verlaagd isolatieplafond maken. Maar...zoals gezegd nog alleen orientatie
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor jan.nl » ma jan 08, 2018 23:30

jvt schreef:
Arno schreef:ongeisoleerde stal met open nok is natuurlijk een gemartel met robots als het echt koud word ,al die l..verhalen van ff gordijnen dicht en nix aan de hand ken ik nix mee :no: meest zie je dan overal kacheltjes ,heatlampen ,freezer strips en andere hulpmiddelen om het spul maar aan de praat te houden ,maar als je er naar vraagt is er natuurlijk nix aan de hand :? :lol: .
Als ik voor robots ging bouwen werd het een wat canadees lijkende stal met een plafond erin ,dan kejje ,als je hem goed vol houd en zorgt dat de wind er nergens in kan komen,uit de vorst houden.

goed volhouden is hier niet een probleem :wink: , moeten een aanbouw aan de stal maken waar ze komen staan, mits we overgaan, deze wou ik wel isoleren en evt. op bovenkant robothoogte nog een verlaagd isolatieplafond maken. Maar...zoals gezegd nog alleen orientatie

Als je vloer nog moet storten,doe er gelijk vloerverwarming in,en aansluiten op je warmte terugwinner :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

VorigeVolgende

Keer terug naar Community