Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor Arno » zo maart 04, 2018 15:38

Jullie kunnen er heel wat van maken als het een paar dagen wat vriest :shock:
Zgnd qlip komt in meeste beschaafde landen gewoon onaangekondigs trouwens en laat je zeer zeker niet wegkomen met van alles omdat het toevallig -5 was gister :lol: :lol:
Ik snap er zowiesoo nix van ,iedereen heeft geisoleerde stallen ,vloerverwarming etc etc ,en de oudere stallen zijn vaak lekkel laag dus blijven vanzelf warm ,hoe is het mogelijk dat er nix meer werkt :?: :?:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Nix » zo maart 04, 2018 17:31

Wat ik om mij heen zag kwam dat veel al door domme dingen. Zoals een bijkeuken raam open laten waar de wind in stond. Hier de boel met een fles propaan ontdooid gehouden. Als we over pas 5 jaar weer aan de beurt zijn gaat weer mis op een hoop plaatsen.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor Talis » zo maart 04, 2018 18:09

Arno schreef:Jullie kunnen er heel wat van maken als het een paar dagen wat vriest :shock:
Zgnd qlip komt in meeste beschaafde landen gewoon onaangekondigs trouwens en laat je zeer zeker niet wegkomen met van alles omdat het toevallig -5 was gister :lol: :lol:
Ik snap er zowiesoo nix van ,iedereen heeft geisoleerde stallen ,vloerverwarming etc etc ,en de oudere stallen zijn vaak lekkel laag dus blijven vanzelf warm ,hoe is het mogelijk dat er nix meer werkt :?: :?:

dom praat natuurlijk.. met min 10 en op zekere momenten windkracht 8 dan heb je altijd kans dat er ergens wind doorheen komt. En hoeft maar graadje te vriezen en kalverstal zit natuurlijk de vlotters dicht.. Hier 3 weken terug net de melkstal geisoleerd. Was nog helemaal open. Hebben we geen spijt van gehad.
Talis

Berichtdoor boer pieter » zo maart 04, 2018 18:32

Arno mag ik vragen wat jij zelf allemaal doet .hoorde van middag een boer dat het allemaal wel mee viel maar hij vertelde er niet bij dat zijn personeel de hele dag bezig waren met vanalles ivm de vorst .bij mij valt het wel mee maar het geeft altyd extra werk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » ma maart 05, 2018 10:49

Arno schreef:Jullie kunnen er heel wat van maken als het een paar dagen wat vriest :shock:

De hele winter plus tien graden,en binnen 24n uur min 10 met een ooster storm,(hebben jullie een naam voor :wink: ),dan kan het een mens wel eens verrassen... Maar gelukkig nu weer plus 15 graden en lente in de lucht,kunnen de mest slangen weer uitgerold worden (y)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » ma maart 05, 2018 10:53

Plus 15 graden endes woche zag ik ja :yes: :yes: (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma maart 05, 2018 11:21

Dik dooi ook hier sinds gister. Vannacht is er toch een leiding gesprongen in de stal. Buffervat was vanochtend leeg en de loodgieter maar gebeld omdat ik het zelf niet kon oplossen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » ma maart 05, 2018 12:37

Talis schreef:

dom praat natuurlijk.. met min 10 en op zekere momenten windkracht 8 dan heb je altijd kans dat er ergens wind doorheen komt. En hoeft maar graadje te vriezen en kalverstal zit natuurlijk de vlotters dicht.. Hier 3 weken terug net de melkstal geisoleerd. Was nog helemaal open. Hebben we geen spijt van gehad.

Hadden wij de laatste vorstdag ook, bij 2 bakken de vlotter vastgevroren. Zitten maar een paar beesten in die hokken dus is er weinig beweging in die bakken :yes: Dan is het effe een emmertje heet water over de vlotter, zorgen dat ie weer kan 'vallen' en dan issie in een mum van tijd weer aan de gang (y)

Zag op FB van alles voorbij komen en dan valt het mij op dat er nog steeds mensen zijn die totaal geen voorzieningen hebben/treffen tegen de vorst :no:
Kwam er 1tje voorbij die dagelijks 40 GVE met emmers water moest geven :shock: maar ook nog steeds vastgevroren melkstallen en tanklokaal :?
Aangezien wij nu de verwarming niet aan zetten zal het in onze melkstal ook best koud geweest zijn, maar tanklokaal en machinekamer zonder verwarming mooi boven nul gebleven :yes: Is spauwmuren en geïsoleerd dak (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor opelmanta » ma maart 05, 2018 12:43

Het zal nu wel wat ontdooid zijn en er is volgens mij geen schade. Melkerij bevroor wel, nog niet vaak meegemaakt.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Arno » ma maart 05, 2018 14:19

boer pieter schreef:Arno mag ik vragen wat jij zelf allemaal doet .hoorde van middag een boer dat het allemaal wel mee viel maar hij vertelde er niet bij dat zijn personeel de hele dag bezig waren met vanalles ivm de vorst .bij mij valt het wel mee maar het geeft altyd extra werk

Tuurlijk is er extra werk met kou ,maar niet in de 1e 3 dagen :no: ,en dan de comments dat qlip niet mag komen omdat er nix meer schoongemaakt kon worden vind ik ronduit vreemd ,je heb je hogedrukspuit toch niet buiten staan met min 10 hoop ik :?: :? :roll:
Als ik hoor hoe ingewikkeld men kan doen over een stal bouwen en dan bevriezen de bakken met min 5 :shock: ,zelfs mn goedkoopste zelfgebreide hokkies hebben geisoleerde bakken die niet bevriezen ,kosten $400 per 80 kalveren dus daar hoef je het niet om te laten :wink: :no:
Arno

Berichtdoor jvt » ma maart 05, 2018 16:02

Ben het heel eind met Arno eens, stallen kunnen op veel plaatsen niet duur genoeg maar beetje vorstprotectie daar denkt men niet aan. Hier een stal die problemen gaf bij het jongvee, en dat was de boer zijn eigen schuld...verlengkabel voor het verwarmingslint niet hoog genoeg weggebonden en de dames hadden besloten om met verlengkabel aan de loop te gaan 's nachts. Kom je dan in de ochtend wel achter maar dan is leed geschied. Voor de rest nul komma niks geen problemen..wat verwarmingslint en verwarmde bakjes, icm met heteluchtkanon in tanklokaal en melkstal doet wonderen. Stook liever in een winter 300 liter diesel weg dan dat ik dealer moet bellen dat melkmeters zijn kapotgevroren of iets dergelijks.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Hans van Bergen » ma maart 05, 2018 16:22

Alle slimme boeren wonen ergus op prairie in the middle of fucking freaking nowhere waar het altijd k weer is en de domme boeren zijn achtergebleven in NL.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor W.A » ma maart 05, 2018 16:29

Nu snap ik het ook ja[FACE WITH TEARS OF JOY][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Arno » ma maart 05, 2018 17:05

Hans van Bergen schreef:Alle slimme boeren wonen ergus op prairie in the middle of fucking freaking nowhere waar het altijd k weer is en de domme boeren zijn achtergebleven in NL.

:lol: :lol: :lol: nahjaa soms hebben we best s een mooie dag hoor :lol:
Arno

Berichtdoor Flyinghollander » ma maart 05, 2018 17:52

Hans van Bergen schreef:Alle slimme boeren wonen ergus op prairie in the middle of fucking freaking nowhere waar het altijd k weer is en de domme boeren zijn achtergebleven in NL.

Rustig hans, zoiets raars schrijft Arno toch niet. Kom op, het wat geen elfstedenwinter, die jullie hadden.
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Community