Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor G.U. » di jul 10, 2018 10:08

het is hier nog niet zo droog dat het gras niet meer groeit maar het groeit maar heel langzaam. tis maar goed dat we vant voorjaar zoveel water gehad hebben, dat helpt ons nu. de geiten konden hier nu ook door de sloot uit hun kamp ontsnappen dus die staan nu maar op stal, die sloot staat anders ook nooit droog. we moeten het er nog even mee doen. nog een paar weken wachten op water :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » di jul 10, 2018 11:37

hier regen gehad vannacht/vannochtend, gister ook wat, kan alles weer mooi groen worden, voor de mais precies op tijd, nu mag weer week of 2 zon komen.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Jaap » di jul 10, 2018 12:07

De drie druppels die hier nu vallen, dat zet nog niet veel zoden aan de dijk....
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor melker » di jul 10, 2018 12:09

Vanochtend een buitje, amper mm. Volgende week wel graag droog, gaan alle asbestdaken er af, voorspelling is wisselvallig weer.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » di jul 10, 2018 14:22

Volgens mij geeft ie vanaf morgen weer vast zomers weer aan voor zeker 10 dagen :yes:
Hier ook klein beetje motregen af en toe. Morgen bundertje of 5 maaien. Heb mn hooipercelen leeg :) Eik alles rechtstreeks opgevoeierd op 1 volle wagen na. die heb ik in een bunker in de loods gelost. Mooi hooi strax voor de allerkleinsten :yes:

Heb wederom het bewijs dat onze dieren harder groeien van droogvoer dan van natte tjap :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » di jul 10, 2018 14:39

Henk schreef:Volgens mij geeft ie vanaf morgen weer vast zomers weer aan voor zeker 10 dagen :yes:
Hier ook klein beetje motregen af en toe. Morgen bundertje of 5 maaien. Heb mn hooipercelen leeg :) Eik alles rechtstreeks opgevoeierd op 1 volle wagen na. die heb ik in een bunker in de loods gelost. Mooi hooi strax voor de allerkleinsten :yes:

Heb wederom het bewijs dat onze dieren harder groeien van droogvoer dan van natte tjap :idea:

roep ik al jaren henk (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » di jul 10, 2018 15:32

boer pieter schreef:
Henk schreef:Volgens mij geeft ie vanaf morgen weer vast zomers weer aan voor zeker 10 dagen :yes:

roep ik al jaren henk (y)

Hoeveel gram groei is het dan per dag?
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » di jul 10, 2018 18:39

Geen idee. Maar mn ogen liegen niet :wink: Met vers gras zie je ze dof worden en zijn ze vrij bloot.
Met droog kuilvoer/hooi zie je ze al snel blinken en verdwijnen de scherpe lijnen (y)

Henk

Berichtdoor Gerben77 » di jul 10, 2018 18:42

https://www.zdf.de/nachrichten/heute/duerre-und-waldbrandgefahr-im-nordosten-100.html

bekijk filmpje op site (ff naar onder srollen), dramatisch die mais daar :shock:
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor koen » di jul 10, 2018 18:51

klein beetje geregend,net klaar met de koeien,broer is nu 2 geiten aan het melken,die hier voor 3 weken op vakantie zijn,als ie dadelijk klaar is voetballen kijken
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor Flyinghollander » di jul 10, 2018 22:11

Henk schreef:Geen idee. Maar mn ogen liegen niet :wink: Met vers gras zie je ze dof worden en zijn ze vrij bloot.
Met droog kuilvoer/hooi zie je ze al snel blinken en verdwijnen de scherpe lijnen (y)

Dat zal wel, maar ik heb een resultaat wat gemeten is, waarbij je dus zeker weet wat er gebeurd.
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » wo jul 11, 2018 12:56

Flyinghollander schreef:
Henk schreef:Geen idee. Maar mn ogen liegen niet :wink: Met vers gras zie je ze dof worden en zijn ze vrij bloot.

Dat zal wel, maar ik heb een resultaat wat gemeten is, waarbij je dus zeker weet wat er gebeurd.

Sjah ik ben nog van de stempel die vertrouwt op eigen (in)zicht :wink: Wat ik zelf constateer vind ik vele malen belangrijker dan getalletjes :yes: en trouwens ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen he :wink:
Alleen zaken die fysiek niet waarneembaar zijn hebben cijfers de hoofdrol :yes: zoals begrotingen, liquiditeitsplanning etc...

Henk

Berichtdoor boer pieter » wo jul 11, 2018 17:35

ik had nog een najaars kuil die aan de natte kant is en voerde die aan de pinken (n) meng nu wat droge kuil bij en ze zien er na 2 week al heel anders uit ,ook heb ik wel eens een hele winter stro en kv aan de pinken gevoert en die deden het ook (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » wo jul 11, 2018 17:59

Is het nu zo moeilijk? Nummers kan je vergelijken? op het oog niet en ja ik geloof best dat de vak ogen niet bedriegen, maar een nummer kan je vergelijken.
Flyinghollander

Berichtdoor W.A » wo jul 11, 2018 19:17

Jij bent ook al (te) lang on het oostblok.
Toen ik voor het eerst op het bedrijf kwam waren ze ook iedere week alle kalfjes aan het wegen. Er werd wat gewogen en 'iets' oogeschreven en weer iets anders gerapporteerd. Want dat moest in de boekhouding..... Ja, en dan ging er nog 1 of 2 in de split in al het gejaag en gestess! Dikke winst dus,maar indd.de groei had een cijfer!
En dan??
Heb ik dus direct afgeschaft! Gewoon netjes werken en op ze'n tijd een rondje langs het vee...
Flyinghollander schreef:Is het nu zo moeilijk? Nummers kan je vergelijken? op het oog niet en ja ik geloof best dat de vak ogen niet bedriegen, maar een nummer kan je vergelijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

VorigeVolgende

Keer terug naar Community