Vakbladen (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Vakbladen (deel 3)

Berichtdoor Flyinghollander » za okt 19, 2013 14:45

wat hiervoor ging
viewtopic.php?f=10&t=5496&start=1815

Wij staan in de nieuwe melkveeplus als ik me niet vergis.
Flyinghollander

Re: Vakbladen (deel 2)

Berichtdoor arnoud » za okt 19, 2013 18:44

is S. Dürr compleet eigenaar
arnoud

Beroep: boer

Re: Vakbladen (deel 2)

Berichtdoor Flyinghollander » za okt 19, 2013 19:10

Volgens website 51% ik vraag dat niet. Het is knap wat ie doet.
Flyinghollander

Re: Vakbladen (deel 3)

Berichtdoor Jaap » di okt 22, 2013 12:00

Op mijn verzoek heeft Niek zijn berichtje met een kopie van de Column van Jeroen van Maanen verwijderd.

Sinds deze maand heeft Boerderij.nl haar nieuwsberichten op internet achter een betaald poortje. Dat maakt ze nu erg scherp dat er geen een-op-een copies op andere plaatsen op internet te vinden zijn, dat knaagt immers aan hun verdienmodel.

Dat was hier het geval. Ik ben door Boerderij gesommeerd om het berichtje te laten verwijderen. Juridisch heeft Boerderij een punt, het gaat om copy dat door hen is gemaakt. Een linkje maken naar hun site, en hun bericht, dat kan nog wel.
Helaas, maar waar, willen jullie hier in de toekomst rekening mee houden?

Welkom in de digitale uitgeverij wereld...
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Jappie » di okt 22, 2013 12:10

(n)
meende dat Boerderij voor iedereen en door iedereen was
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Sander » di okt 22, 2013 12:19

laat de boerderij lekker de rambam krijgen (n)
Dit oerwoud aan regels heeft u te danken aan Piet Boer
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » di okt 22, 2013 13:18

We halen het nieuws wel op 1 van de vele andere agrarische sites die niet zo zeuren (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Geregeld geen nieuwe blog op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Flyinghollander » di okt 22, 2013 13:29

Geldt andersom niet? Veeteelt artikelen online komen behalve hier?
Flyinghollander

Berichtdoor Jaap » di okt 22, 2013 19:50

Tja, vooralsnog zijn alle Veeteelt artikelen na publicatie online beschikbaar. Je vindt ze via Veeteelt.nl, WUR slaat ze voor ons op en rubriceert ze. Dat is wellicht niet commercieel gedacht, maar wel een service en erg handig voor Veeteeltlezers, lees: de leden van CRV.

Juridisch lijkt Boerderij gelijk te hebben en er zijn titels (dagbladen vooral), die heel internet afstruinen om te kijken wie ongevraagd artikelen integraal overnemen om vervolgens met forse schade claims te komen.
Nu is VT Forum een vorm van sociale media met wellicht andere spelregels, maar ze is wel opgezet door Veeteelt. Wie verantwoordelijk is (misschien was het Niek zelf wel!), is me nog niet helemaal duidelijk en zoeken we verder uit, maar laten we de kat nu even niet op het spek binden en hier op VT Forum niet knippen en plakken vanaf de Boerderij site.
Jaap

Berichtdoor Flyinghollander » di okt 22, 2013 20:04

wist ik niet, heb ik wat te lezen, nu ik toch ziek thuis zit :D
Flyinghollander

Berichtdoor Jappie » di okt 22, 2013 20:11

Niet meer int ziekehuis dus :?:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Jaap » di okt 22, 2013 20:24

Veeteelt zit overigens niet stil. We hebben ons aangemeld bij http://www.myjour.com. Dat is een platform waar je diverse tijdschriften ook digitaal kunt lezen en sinds kort ook Veeteelt. Vooralsnog zijn de Veeteeltartikelen kosteloos....

Wie onze buitenlandse titels wil lezen kan naar
http://issuu.com/search?q=cowmanagment, daar maken heel veel internationale titels gebruik van. Is eenvoudig, maar prima bladerbaar.

Leesvoer genoeg dunkt me. Hoe gaat het met je been inmiddels Fly?
Jaap

Berichtdoor Flyinghollander » di okt 22, 2013 20:47

Been is weer normaal, maar doctor niet echt blij dat ik naar huis wou, maar we hebben een deal.
Kom terug voor controle en mag thuis genieten.

Was gewoon geestdodend in het ziekenhuis, geintje heeft me tot nu toe 40 euro gekost <week ziekenhuis,dit is all in> moet nu nog 2 weken even zeker rust houden, liefst niet vliegen de komende twee maanden, mag vast wel van Putin/Medvedev.
Flyinghollander

Berichtdoor Niek Arends » di okt 22, 2013 20:50

Jaap schreef:Op mijn verzoek heeft Niek zijn berichtje met een kopie van de Column van Jeroen van Maanen verwijderd.

Sinds deze maand heeft Boerderij.nl haar nieuwsberichten op internet achter een betaald poortje. Dat maakt ze nu erg scherp dat er geen een-op-een copies op andere plaatsen op internet te vinden zijn, dat knaagt immers aan hun verdienmodel.

Dat was hier het geval. Ik ben door Boerderij gesommeerd om het berichtje te laten verwijderen. Juridisch heeft Boerderij een punt, het gaat om copy dat door hen is gemaakt. Een linkje maken naar hun site, en hun bericht, dat kan nog wel.
Helaas, maar waar, willen jullie hier in de toekomst rekening mee houden?

Welkom in de digitale uitgeverij wereld...

Tja en ik maar denken dat ik in komende nummer van de veeteelt kwam toen ik je vanmorgen aan de telefoon had :mrgreen:
Niek Arends

Beroep: Boer in ruste . Gleuvenvuller
Interesses: fokkerij koeien

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di okt 22, 2013 22:45

Jaap schreef:Tja, vooralsnog zijn alle Veeteelt artikelen na publicatie online beschikbaar. Je vindt ze via Veeteelt.nl, WUR slaat ze voor ons op en rubriceert ze. Dat is wellicht niet commercieel gedacht, maar wel een service en erg handig voor Veeteeltlezers, lees: de leden van CRV.

Juridisch lijkt Boerderij gelijk te hebben en er zijn titels (dagbladen vooral), die heel internet afstruinen om te kijken wie ongevraagd artikelen integraal overnemen om vervolgens met forse schade claims te komen.
Nu is VT Forum een vorm van sociale media met wellicht andere spelregels, maar ze is wel opgezet door Veeteelt. Wie verantwoordelijk is (misschien was het Niek zelf wel!), is me nog niet helemaal duidelijk en zoeken we verder uit, maar laten we de kat nu even niet op het spek binden en hier op VT Forum niet knippen en plakken vanaf de Boerderij site.

Juridisch hebben ze wel een punt, maar ondertussen zitten ze gewoon alles mee te lezen zodat ze weer input hebben voor hun blad.

Ze hebben nu met de nieuwe site er wel een zootje van gemaakt. Er zijn best wat abonnees die de artikelen nu niet meer kunnen lezen omdat ze niet meer kunnen inloggen als voorheen. Ikzelf heb nu maar een nieuw account aangemaakt met een ander e-mailadres waardoor ik er nu weer op kan. Maar dat moest niet nodig zijn. Betaal er genoeg voor.....
Hookwood Holsteins

Volgende

Keer terug naar Community