Vakbladen (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Vakbladen (deel 3)

Berichtdoor jan.nl » wo dec 07, 2016 08:24

Hookwood Holsteins schreef:
Hans van Bergen schreef:Volges mij kan je ook alleen een abb nemen op internet blad so da er niks meer in de bus komp en da is, meen ik, stuk goedkoper

Ik heb nu alleen een online abonnementje. Betaal daar nu 7,50 euro excl BTW voor per maand. Had vorig jaar het blad opgezegd maar kon dus ook niet meer online kijken. Nu dus dit. Mis het blad niet.

Precies ,kranten zijn van de vorige eeuw,alles digitaal gaat sneller en hoef niet overal plastic af te halen :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Hindrik » wo dec 07, 2016 08:31

Hookwood Holsteins schreef:
Hans van Bergen schreef:Volges mij kan je ook alleen een abb nemen op internet blad so da er niks meer in de bus komp en da is, meen ik, stuk goedkoper

Ik heb nu alleen een online abonnementje. Betaal daar nu 7,50 euro excl BTW voor per maand. Had vorig jaar het blad opgezegd maar kon dus ook niet meer online kijken. Nu dus dit. Mis het blad niet.

Hier idem, als je daarnaast ook nog de nieuwsbrief van LTO ontvangt heb je iedere avond een behoorlijke bak info in de mailbox, die veelal actueler is dan een weekblad.
Boerderij [blad] verdween steeds vaker ongelezen in het oud papier en hetzelfde dreigt te gebeuren met nieuwe oogst
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hans van Bergen » wo dec 07, 2016 11:06

Wil je bij blijven dan heb je dinsdags voor het met de post komt al geheel gelezen. Wordt vrijdags gedrukt en dinsdags sluit eigenlijk de redactie al grotendeels af. Online nieuws vaak na een paar minuten (y) . Zie bij 'éigen stier' dat John Verhaar vanaf 9 maanden de pinken aandekt. Toen er vorig jaar een artikel in Boederij stond over groei bij kalveren nav onderzoek door Nutreco was da na een week 1300 x oid gelezen. Artikel over nieuwe fendt van ik meen 500 of 1000 pk was na 1 dag 11500 keer gelezen :lol: Van dat type fendt zijn er in NL uiteindelijk 2 verkocht. Dus of je rendement hebt van de investering in een vakblad licht ook aan jezelf. In principe heb je de uitkomst van een miljoenen kostend onderzoek met verregaande consequenties voor iedere melkveehouder voor minder dan 1 euro in je (digitale) brievenbus
Optimisme is het belangrijkste kapitaal van een ondernemer
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor walmark » wo dec 07, 2016 16:43

Hans van Bergen schreef:Online nieuws vaak na een paar minuten (y) . Zie bij 'éigen stier' dat John Verhaar vanaf 9 maanden de pinken aandekt.

:shock: Online nieuws is zeer efficient, zo kun je binnen een dag weer een maand winnen :roll:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor opelmanta » vr dec 09, 2016 05:18

Hans van Bergen schreef:Wil je bij blijven dan heb je dinsdags voor het met de post komt al geheel gelezen. Wordt vrijdags gedrukt en dinsdags sluit eigenlijk de redactie al grotendeels af. Online nieuws vaak na een paar minuten (y) . Zie bij 'éigen stier' dat John Verhaar vanaf 9 maanden de pinken aandekt. Toen er vorig jaar een artikel in Boederij stond over groei bij kalveren nav onderzoek door Nutreco was da na een week 1300 x oid gelezen. Artikel over nieuwe fendt van ik meen 500 of 1000 pk was na 1 dag 11500 keer gelezen :lol: Van dat type fendt zijn er in NL uiteindelijk 2 verkocht. Dus of je rendement hebt van de investering in een vakblad licht ook aan jezelf. In principe heb je de uitkomst van een miljoenen kostend onderzoek met verregaande consequenties voor iedere melkveehouder voor minder dan 1 euro in je (digitale) brievenbus

Maar het is toch wel oké dat ik de Trekker & Werktuig helemaal uitlees? Staan allemaal Fendts in.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 09, 2016 11:27

BLOTE Fendts :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :D :D
Optimisme is het belangrijkste kapitaal van een ondernemer
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor opelmanta » vr dec 09, 2016 12:44

Nee, Fendts van Verhaar staan er dit keer in. Vond het wel een aardig bruggetje.
Blote titten kalender heb ik wel. Exclusieve van Cid Lines, hij is genummerd.
kado tip http://www.cidlines.com/en-INT/hoof-hygiene-0.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor hulsteins » vr dec 09, 2016 18:51

türks compromis :
https://www.youtube.com/watch?v=zoXepSnlKuI

laatste 3 letters zijn goed van toepassing zie ik nu
eerste 3 van de titel ook
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor auke » za dec 10, 2016 21:57

turks filmpje op 1.40. trekker met joy stick etc links van de bestuurder? is dat voor landen waar ze links rijden oid ?
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za dec 10, 2016 22:30

auke schreef:turks filmpje op 1.40. trekker met joy stick etc links van de bestuurder? is dat voor landen waar ze links rijden oid ?

Filmpje is in spiegelbeeld.....
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Arie » za dec 10, 2016 22:56

Mooie ... trekkers, die MFen :yes:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor wit » di jan 03, 2017 21:29

Ramos fan in Boerderij.
Over standstill RFC.

Ramos fan, het artikel roept bij mij de vraag op, waarom had je begin 2016 niet de piek in het afkalfpatroon die je in 2017 wel hebt :?: Als het afkalfpatroon niet gewijzigd is zou de referentieperiode van begin 2016 toch goed moeten passen :?:

We hebben juist helemaal niet een intensief bedrijf zeg je aan het eind van het artikel.
Waarom was het eerder wel het streven om intensief te worden :?:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor ramos fan » wo jan 04, 2017 08:46

wit schreef:Ramos fan in Boerderij.
Over standstill RFC.

Ramos fan, het artikel roept bij mij de vraag op, waarom had je begin 2016 niet de piek in het afkalfpatroon die je in 2017 wel hebt :?: Als het afkalfpatroon niet gewijzigd is zou de referentieperiode van begin 2016 toch goed moeten passen :?:

We hebben juist helemaal niet een intensief bedrijf zeg je aan het eind van het artikel.
Waarom was het eerder wel het streven om intensief te worden :?:

In januari 2015 hadden wij al besloten te stoppen met jongvee opfok en hadden we hier de stal vol staan met jongvee.
Melken nu een dikke 30 koeien meer als januari 2016 en geven de koeien nu 35 liter melk. En vorig jaar rond de 30 liter.
Zit met mijn gve nu 3 gve,s onder 2-7-15 maar heb nog 11 vaarzen die in januari kalven dus er zal nog wat weg moeten maar dat bekijk ik wel als de vaarzen afkalven.

Waarom wel intensief worden dat is maar hoe je het bekijkt we hadden al een voermest contract met een akkerbouwer.
We kunnen zelf 120 ton tarwe opslaan in een silo en de mest kan via de sleepslang naar het land van de akkerbouwer/buurman.
Maar dat gaat nu allemaal weer over en hebben we zelf 10ha omgeploegd in oktober voor tarwe.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Vorige

Keer terug naar Community