Vakbladen (deel 3)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Vakbladen (deel 3)

Berichtdoor jvt » do apr 20, 2017 11:34

Rob MB schreef:
opelmanta schreef:Staat zelfs een advertentie in ter promotie van veeteeltforum.

Stond al langer, maar nu iets groter :wink:

Veeteelt mag het forum wat mij betreft nog meer promoten. Naast prikkebord is dit het enige forum in de sector.

en stiekem werkt veeteeltforum veel prettiger dan prikkebord :oops:

Klopt, maar wat je ziet na uitbreiding ledental prikkebord is dat een aantal actievere prikkers verder gaan met groepsapp, omdat meer niet altijd aanvulling kwaliteit discussie betekend. Niks mis mee, maar merk zelf ook dat ik vtf nog wel actief bezoek en het prikkebord nog enkel even bekijk of er iets nieuws te melden is, het evt meegegplaatste artikel lees, maar de discussie volgend hierop oversla...
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Henk » do apr 20, 2017 12:28

Prikkebord heb ik nooit iets mee gehad. Vond het altijd maar een onoverzichtelijk gedoe.

Over vtf; ligt het aan mij of zit er sinds een tijdje een rose tint door het grijs heen :?:
Vooral bij 'eigen berichten' is het een hoog zuurstokgehalte :)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hulsteins » za apr 22, 2017 17:21

Vak bladen
en vak sites :

0,0 info over de NRM 2017 op VEETEELT.nl :!:

AFGELAST :?:
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Robert » za apr 22, 2017 18:01

Volgens mij niet.
Binnenkort gaat men rond voor de selectie van de keuring.
Spermaboeren zitten te turen naar dochters van hun stieren. Welke kunnen en welke vallen af.

Het is eind juni, dus nog tijd zat.
Robert

Berichtdoor Troost » za apr 22, 2017 19:07

Troost

Beroep: gelegenheidsboer
Interesses: vee

Berichtdoor john jakobs » zo apr 23, 2017 05:57

zijn hier geweest voor een de vrendt deputy, komen ze nog een keer voor terug
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor john jakobs » zo apr 23, 2017 09:10

heb er nog een meer is wat minder , maar welke insire stier hier opvalt is delta pierre koeien doen het hier goed
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » za mei 27, 2017 13:30

Gisteren de VT es kritisch door genomen. Om met Jaap te beginnen :wink: De kop van het artikel belooft heel wat maar gaat in het verhaal uit als een nachtkaars :| en blijft voorlopig vooral wishful thinking :yes:

Een eindje verderop wordt inteelt goed gepraat. Van wat ik probeer te begrijpen van de supersnelle glasvezelfokkerij bij CRV snap ik het volkomen dat zij inteelt niet bezwaarlijk vinden...

En dan het klapstuk :yes: Hier heb ik mezelf verkneukelend naar uitgekeken :D namelijk een reportage over het ondergeschoven superras MRIJ :cheers:
Familie Vink behaalde met hun MRIj koeien zelfs in 2016 nog een positief saldo :shock: Zet je dat af tegen alle sukkelaars 8) met een ander ras, die hadden wss 9000 kg melk á 27 ct = 2430 + 4 ct o&a = 2790,- minus toegerekende kosten doe es ruig 15 ct = een saldo van 1340,- positief :yes: ....huh :shock: worden we nu in het ootje genomen door mr. MRIJ :?: :wink:
Saldo, winst en bedrijfsresultaat wordt weer kwistig door mekaar gegooid as usual :yes:

De voerefficiëntie van het koppel wordt aangeduid middels 1 x daags voeren met een 12 kuups mengwagen :) maar een blz verder ligt de bierbostel dr los over heen :? met als idee de koeien met volle pens de wei in te sturen...
De DDD van 1,21 is vrij hoog aangezien hij al een jaar geen ab heeft gebruikt bij zn koeien.

Verder wel een leuk verhaal (y) van een MRIJ boer die 1x inkruist met een hoornloze hf en hoopt dat die hoornloosheid blijft zonder verder te fokken op hoornloosheid... :roll:
Verder prettig om te lezen dat er meer boeren op kleur fokken :D

Ondertussen is het in de mestverwerking nog steeds geen haleluja :no: Rundveemest lijkt niet het soort om daar voor te bebruiken blijkbaar :no:

Iets verder een prikkelend verhaal van een melkveehoudster die maar weer es onderstreept hoever de onbekendheid met de veehouderij reikt, zelfs tot de kaasboeren toe, waarvan sommigen denken dat er kaas zonder en mét antibiotica bestaat...

Een CRV boer wil ondertussen al een maand lang reduceren op gve via zn jongvee :) De hele consternatie rond het 'jongveegetal' is de beste man blijkbaar ontschoten :yes: alhoewel CRV zn rock in the burning is 8)

En terwijl de familie Blockx, bij ons niet zo ver vandaan, opstoomt naar +300 koeien zodat er 2 gezinnen van kunnen eten, melkt Bruno Pinel uit Frankrijk 70 koetjes met 2 medewerkers :yes: en vindt hij 35 uur per week werken meer dan genoeg :D
Twee buurlanden maar met een gigantisch verschil :yes:

De elektronica moet het leven van de koe redden op de lange termijn :? Heel het verhaal lezende is het een Godsmirakel dat er überhaupt nog veehouders zijn die zonder sensoren zn koeien op de been houdt :o
Een vtf-er is er van overtuigd dat sensoren bij hem koeien gaat redden :yes: waarbij ik me dan afvraag, zijn die panlatkoetjes dan wel de juiste koeien voor je... :roll: :wink:

Zelfde geldt voor Nico B. Een stal vol prachtige exterieurkanonnen (y) maar blijkbaar kun je met al die super uitgebalanceerde top-genetilogische hoogvliegers zomaar een hoop misère hebben qua gezondheid...

Positief van de VT vind ik nog steeds de lay-out (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » za mei 27, 2017 15:16

Ik laat de vt maar in,t plastic zitten :roll: :D
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Kasé5 » za mei 27, 2017 16:25

Heb 'm vanmiddag onder de boom ff lekker doorgekeuteld gooit Henk hier gewon de inhoud met commentaar ff neer :roll:
Wéér teveel gedaan vandaag :)

Prachtig verslag Henk (y) Jij hebt nog veel verborgen talenten niet benut :no: je kunt wel redacteur, commentater, rekensom-verbeteraar en weet ik al wat niet meer gaan doen. :idea: Een soort "Veeteelt-the -day-after" .
Online, achter een sleutel voor de VTF-ers :)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor hulsteins » zo mei 28, 2017 11:23

Henk schreef:En terwijl de familie Blockx, bij ons niet zo ver vandaan, opstoomt naar +300 koeien zodat er 2 gezinnen van kunnen eten, melkt Bruno Pinel uit Frankrijk 70 koetjes met 2 medewerkers :yes: en vindt hij 35 uur per week werken meer dan genoeg :D

:yes: is m'n buurman
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hindrik » zo mei 28, 2017 17:09

hulsteins schreef:
Henk schreef:En terwijl de familie Blockx, bij ons niet zo ver vandaan, opstoomt naar +300 koeien zodat er 2 gezinnen van kunnen eten, melkt Bruno Pinel uit Frankrijk 70 koetjes met 2 medewerkers :yes: en vindt hij 35 uur per week werken meer dan genoeg :D

Dergelijke buurmannen zijn schaars in Ned.
Had ons letterlijk veel shit kunnen besparen.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Sander » zo mei 28, 2017 19:46

gelukkig hebben we hindrik nog.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hvd » zo mei 28, 2017 20:11

Hier gelukkig ook veel goede buren
Elk jaar wel een keer vee vangen en terugbrengen :oops:
Beetje vervelend vooral gezellig
Hvd

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkverwerking, koeien, weiden, zeilen

Berichtdoor jan.nl » zo mei 28, 2017 22:30

Hindrik schreef:
hulsteins schreef:

Dergelijke buurmannen zijn schaars in Ned.
Had ons letterlijk veel shit kunnen besparen.

Niemand houd je tegen,allemaal goede buren :wink: http://www.vente-exploitation.fr/melkve ... nkrijk.htm
Compleet met inwonende oma&opa :D
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

VorigeVolgende

Keer terug naar Community