nieuwe ontwikkelingen

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor Niels » di jan 12, 2016 21:01

Flyinghollander schreef:
Niels schreef:
Sander schreef:ja ben ook benieuwd

Dan moet je het ook eens een proberen 8)

flauw, je kan toch jou bevindingen wel zeggen :?:

Ja. Rommel. Primitief spul.
Niels

Berichtdoor Dolph » wo jan 13, 2016 10:56

Laatste ontwikkeling hier is koematrassen eruit en achterrand voor diepstrooisel erin in combinatie met gescheiden mest.
Gescheiden mest doen we nu een maand! Zeer tevreden over tot zover (y) Gisteren twee uurtjes scheiden om de diepstrooiselboxen te vullen! Als ze eenmaal vol zijn heb je minder werk van dan van matrassen :yes:
Gaan nu de hele stal inrichten voor diepstrooisel :yes:
Dolph

Beroep: Melkveehouder
Interesses: ja

Berichtdoor Sander » wo jan 13, 2016 11:05

[quote="Niels]

Ja. Rommel. Primitief spul.[/quote]

binnen half jaar kun je toch geld terug krijgen behalve tepelvoering?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor wijnbergen » wo jan 13, 2016 11:59

Tis de kunst om bij nieuwe dingen eruit te filteren wat past en lonend ia, 80 % of meer sterft een stille dood en je hoort er niet meer van. Wat me nu opvalt is dat je platgegooid wordt met middeltjes en spullen voor celgetal verlagen en tegen onstekingen, weerstand verhogen, bolusje hier en poedertje daar etc etc, weet ik ook niet goed wat ik er van denken moet, slecht zal t niet zijn, en 1 ding hebben ze gemeen, het is altijd schreeuwend duur!
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor boer pieter » wo jan 13, 2016 12:49

jan bij jou geweest :lol: :lol: :lol:en het stink ook nog
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Niels » wo jan 13, 2016 15:21

Sander schreef:[quote="Niels]

Ja. Rommel. Primitief spul.[/quote]

binnen half jaar kun je toch geld terug krijgen behalve tepelvoering?[/quote][/quote]

Zal er de volgende keer aan denken. (y) Was ook een beetje mn eigen schuld want ik had het eerst zelf moeten bekijken in Nederland, dan hadik het nooit gekocht. :oops:
Niels

Berichtdoor jvt » wo jan 13, 2016 21:56

Dolph schreef:Laatste ontwikkeling hier is koematrassen eruit en achterrand voor diepstrooisel erin in combinatie met gescheiden mest.
Gescheiden mest doen we nu een maand! Zeer tevreden over tot zover (y) Gisteren twee uurtjes scheiden om de diepstrooiselboxen te vullen! Als ze eenmaal vol zijn heb je minder werk van dan van matrassen :yes:
Gaan nu de hele stal inrichten voor diepstrooisel :yes:

kennis van me is juist matrassen aan het leggen, was hem opgevallen dat bij ons alle koeien lagen ( op martelassen zou John V. zeggen) maar bij hem veel koeien stonden. Nu stuk matrassen gelegd, matrasboxen liggen vol, diepstrooisel half gevuld :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Dolph » do jan 14, 2016 00:03

Ach ja, meerdere wegen die naar Rome gaan. :roll:

In onze stal lijkt diepstrooisel beter te passen dan matten. In nieuwe stallen waar matten liggen of.waterbedden kun je ook prima boeren. Ga je.niet failliet van. :wink:
Dolph

Interesses: ja

Berichtdoor kobonde » do jan 14, 2016 08:58

Nu ga ik al aardig riching 50, maar ik vind dat er maar weining nieuwe ontwikkelingen zijn in de melkveehouderij,
het basis type van een stal is nog het zelfde als in stal die mijn vader 45 jaar geleden bouwde. Boxen met diepstrooisel
(kippenmest) en een roostervloer. in de tussen tijd is het ijzer tussen de koeien in allerlij vormen gebogen en hebben
nu slechtere(voor de koe) vloeren en de gangen en de boxen zijn wat ruimer geworden.
In het begin van het gemengd voeren gebruikte men horizontale vijzel wagens, die wat we nu CV noemen maakten daarna de
pendel en verikale vijzels, deze worden nu aangepast om goed te kunnen mengen terug naar het begin.
Hier in DK zag je een paar jaar geleden een terugkeer naar de voederbiet de meesten zijn er weer mee gestopt nu ze
weer weten waarom ze er mee gestopt waren. Ook een paar jaar gelden begon men hier mais onder plastik te zaaien
deed men ook in de 80 er jaren in NL, is ook al weer voorbij. Het enigste revolutionerede in de melkveehouderij in de melkveehouderij in laatste 50 jaar is de ligboxen stal, het gebruik van majs, de melktank, niewe technieken in fokkerij
KI, geskts sperma en genometische selektie en de komst van de melkrobot, al stopen er er op dit moment meer berijven
mee dan er beginnen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Sander » do jan 14, 2016 09:31

in assen en den haag en brussel zijn ze erg goed in bedenken van allerlei nieuwe onzin
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor G.U. » do jan 14, 2016 10:15

Je vergeet graskuil, de melkmachiene, automatische afname, koeherkennig, de melkrobot, gps gestuurd landwerk... ook allemaal van de laatste 50 jaar
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » do jan 14, 2016 10:33

ronde 3 kante 4 kante tepelvoeringen :lol: :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » do jan 14, 2016 11:38

boer pieter schreef:ronde 3 kante 4 kante tepelvoeringen :lol: :lol:

:yes: met gaatje zonder gaatje zwarte rooie gele of sexy doorzichtig ofnie Rody :wink:

Maar net wat GU zegt; gras (fatsoenlijk) inkuilen was een goede ontwikkeling ipv natte zure meuk en hooi.
Melkmachine is er al heel wat langer en grofweg is het principe nix veranderd.
Melkrobot is 1 van de grootste noviteiten vind ik :yes:
Automatisering is ook een nieuwe ontwikkeling die super is zolang het doet wat ut moet doen :wink:

Daarnaast is er natuurlijk nog veel meer wat nieuw en vooruitstrevend is maar niks bijdraagt aan een beter inkomen :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wijnbergen » do jan 14, 2016 11:59

boer pieter schreef:jan bij jou geweest :lol: :lol: :lol:en het stink ook nog

ja, maar niet alleen Jan, Linds kwam ook met rommel, Ewers heeft ook allerlei kruidendingetjes.
Maar met die bolussen van Jan komt je vrouw de eerste 3 dagen niet meer in de buurt... Dingen zijn
ook nog .....duur ook, dacht dat die prijs voor t hele pak was, maar toen de rekening kwam was t per stuk :oops:
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor opelmanta » do jan 14, 2016 13:45

Ik zit eigenlijk te wachten op een werkend, radicaal vernieuwd stalsysteem. Zonder boxen.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

VorigeVolgende

Keer terug naar Community