nieuwe ontwikkelingen

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor HoK » do jan 14, 2016 17:32

opelmanta schreef:Ik zit eigenlijk te wachten op een werkend, radicaal vernieuwd stalsysteem. Zonder boxen.

Vrijloopstal? ABC Grazing?
HoK

Berichtdoor Anton B » do jan 14, 2016 17:35

alst niet gaat zoalst mot, dan mot t maar zoalst gaat
Anton B

Beroep: melkvee

Berichtdoor macdonalds » za jan 16, 2016 20:42

nieuwe ontwikkelingen of dingen die mij geld hebben gekost:

-gereedschap en spullen kopen voor de baas en betalen uit eigen zak, wat de baas ook zelf had kunnen kopen. een hoiefmes van een paar tienjes, drench gun, paar laarzen, melkschort etc telt op jaar basis aardig aan. hak niet moeten doen, beetje melkveehouder zet een paar miljoen om en een werknemer betaald zijn eigen dingen ? :roll:

- koeien kopen en bij de baas neerzetten, komt niet goed. betaling zal nooit evenredig zijn. beter was het geweest dat de koeien bij een ander stonden, of zoals ik later deed, zelf land, stal huren en jongvee kopen, opfokken en verkopen.

- te land voor sommige bazen gewerkt, te kort voor andere, en harder onderhandlen over salarissen etc. mooi werk boeren, maar aan het einde van de dag moet je het voor het geld doen, niet voor de bezigheid

- en dan mijn stokpaardje, share melken. mijn advies niet doen, gewoon voor salaris werken, en er wat bij handelen. share milk contracten zijn de New Zealand en Australia manier om managers hard te laten werken, risico te laten nemen en over het algemeen niet veel verdienen.
Als share of contract melker krijg je een percentage (van tien tot 50 percent) van het melkgeld maar je levert arbeid als tegen prestatie via jezelf of extra meewerkers. je brengt een quad bike in die afgeracht word door je medewerkers oof die doordat de weilanden hobbelig zijn snel zat naar de klote is, hoppa 12000 dollars weg. gereedschap, je blijft kopen en het verdwijnt, en dan de truk van het jaar: he alex, ja baas, ik moet wat koeien verkopen, oh hoeveel, 50 alex, of daar gaat weer melkgeld voor alex. he alex, ja baas, we moeten minder graan voeren, hoppa weer honderd dollar per dag minder voor alex, he alex, ja baas koe motten maand eerder droog, oh dat betekend dat alexje 3 maanden geen centjes krijgt etc etc

voor de rest, kwam alleen verder toen ik het realizeerde dak better op mijn centjes moest letten, niet harder maar smarter ging werken en harder onderhandelde en minder mensen vertrouwde :mrgreen: :roll: :D
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor jvt » zo jan 17, 2016 00:10

[

voor de rest, kwam alleen verder toen ik het realizeerde dak better op mijn centjes moest letten, niet harder maar smarter ging werken en harder onderhandelde en minder mensen vertrouwde :mrgreen: :roll: :D[/quote]

Mooie samenvatting, vooral het laatste is triest maar dit hebben wij hier ook al geleerd. Wijsheid voor eenieder die nog ooit verhuisd: de mensen die het eerste op de stoep staan, het eerste vriendjes willen spelen, zijn de eerste die je niet moet vertrouwen....
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Petro Pelgrum » zo jan 17, 2016 16:44

Zwart zand aan de koeien voeren :lol: :lol:
Petro Pelgrum

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Macccspan » zo jan 17, 2016 16:47

opelmanta schreef:Ik zit eigenlijk te wachten op een werkend, radicaal vernieuwd stalsysteem. Zonder boxen.

Niet blijven wachten stuur maar pb
Macccspan

Berichtdoor Henk » zo jan 17, 2016 16:47

macdonalds schreef:
- en dan mijn stokpaardje, share melken. mijn advies niet doen, gewoon voor salaris werken, en er wat bij handelen.

Moet geen algemeen advies zijn Mac :no: Niet iedereen kan handelen en dan ga je linksom of rechtsom het schip in...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » zo jan 17, 2016 21:09

Macccspan schreef:

Niet blijven wachten stuur maar pb

:?: :?:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Niels » ma jan 18, 2016 07:04

jvt schreef:Mooie samenvatting, vooral het laatste is triest maar dit hebben wij hier ook al geleerd. Wijsheid voor eenieder die nog ooit verhuisd: de mensen die het eerste op de stoep staan, het eerste vriendjes willen spelen, zijn de eerste die je niet moet vertrouwen....

Ja goede tip als je verhuist en je niemand kent in je nieuwe omgeving. :lol:

In het begin moet je niet te kritisch zijn en vooral wat investeren in je omgeving. Later merk je vanzelf dat sommigen waarmee je de eerste periode meer op hing verdwijnen en er anderen voor terugkomen.
Niet te snel de deur dichtgooien in het begin in ieder geval.
Niels

Berichtdoor Ferdinand » di apr 25, 2017 11:30

Niels schreef:Je hebt tenminste nog geen copulsation gekocht zoals mij. 15000 euro voor die rommel en er na vier maanden weer uitgetrokken 8) Thats life. :cheers:

Sympathiek bericht. Je hebt die rommel nog wel redelijk kunnen verkopen toch? Nieuwe eigenaar is er toch wel behoorlijk blij mee, al jaren!
Ferdinand

Berichtdoor Richt » di apr 25, 2017 22:47

Niels schreef:
jvt schreef:Mooie samenvatting, vooral het laatste is triest maar dit hebben wij hier ook al geleerd. Wijsheid voor eenieder die nog ooit verhuisd: de mensen die het eerste op de stoep staan, het eerste vriendjes willen spelen, zijn de eerste die je niet moet vertrouwen....

Ja goede tip als je verhuist en je niemand kent in je nieuwe omgeving. :lol:

In het begin moet je niet te kritisch zijn en vooral wat investeren in je omgeving. Later merk je vanzelf dat sommigen waarmee je de eerste periode meer op hing verdwijnen en er anderen voor terugkomen.
Niet te snel de deur dichtgooien in het begin in ieder geval.

Kwa vertegenwoordigers is het toch vaak zo, toen mijn ouders in 2000 naar Frankrijk gegaan zijn en toen we eind 2014 naar duitsland zijn verhuisd weer, de eerste paar maand gewoon allemaal de deur wijzen, ten eerste heb je werk zat en geen tijd elke dag met zoon pipo koffie te doen, en ten tweede ze willen allemaal maar een ding, snel die nieuwe klant binnen harken.
Kwa buren enzo moet je natuurlijk wel openstaan en dan geld wat Niels zegt, de een komt terug en de ander valt af.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Niels » do apr 27, 2017 13:57

Ferdinand schreef:
Niels schreef:Je hebt tenminste nog geen copulsation gekocht zoals mij. 15000 euro voor die rommel en er na vier maanden weer uitgetrokken 8) Thats life. :cheers:

Sympathiek bericht. Je hebt die rommel nog wel redelijk kunnen verkopen toch? Nieuwe eigenaar is er toch wel behoorlijk blij mee, al jaren!

Het was mij een iets te primitief systeem, maar mooi dat het goed terecht is gekomen.
Niels

Berichtdoor boer pieter » do apr 27, 2017 15:58

Waarom heb je het dan gekocht niels
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Niels » do apr 27, 2017 21:43

Ik heb het niet goed genoeg onderzocht, ging op de verhalen in de bladen af en heb nagelaten met eigen ogen te zien wat ik kocht. Daar heb Ik van geleerd. (y)
Ik weet niet precies hoeveel systemen er verkocht zijn maar de hype was volgens mij ook weer snel over.
Niels

Berichtdoor Henk » vr apr 28, 2017 14:12

Wat is copulsation :?: Toch niet zoiets als stimopuls oid neem ik aan :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Community