Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor Corjan » ma maart 13, 2017 23:04

Jappie schreef:Beide merken hebben mijn voorkeur niet :no:
Heb nog front en achtermaaier van lely. Maar die koop ik niet weer :no:

Wrom nie :?:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor john jakobs » ma maart 13, 2017 23:07

spledimo :?:
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor sivert » di maart 14, 2017 01:05

Corjan schreef:

Veel onderhoud mee. De wijze van aandrijving is verkeerd. Zo slecht als hun maaiers zijn, zo goed zijn de Lely schudders.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Jappie » di maart 14, 2017 10:48

Zijn idd splendimo's gauw wat mee bijna elk seizoen wel 1 die ff naar de smid moet. Volgende maaiers worden in ieder geval weer oldskool trommel :yes:
Schudders van lely zijn idd goed gaan niet gauw kapot :no:
Tis alleen jammer dat ze niet doen waar voor ze gemaakt zijn :mrgreen:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor melker » di maart 14, 2017 12:02

Die trommelmaaiers vreten mesjes als je eenmaal schijven gewend bent. De Krone maaiers bevallen best goed, onderhoud is te overzien, hebben inmiddels 4, ook oude Fahr schijvenmaaier doet het nog goed maar heeft zwakkere aandrijflijn die vaak stuk gaat. Voor in de natuurgebieden en rondom erf heb ik nog nieuwe trommelmaaier van 1,65
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor sivert » di maart 14, 2017 14:15

melker schreef:Die trommelmaaiers vreten mesjes als je eenmaal schijven gewend bent. De Krone maaiers bevallen best goed, onderhoud is te overzien, hebben inmiddels 4, ook oude Fahr schijvenmaaier doet het nog goed maar heeft zwakkere aandrijflijn die vaak stuk gaat. Voor in de natuurgebieden en rondom erf heb ik nog nieuwe trommelmaaier van 1,65

Wij maaien ook met 2 Krones. De vorige Krone achtermaaier hebben we na 10 jaar ingeruild voor een bredere, de maaier was nog helemaal gesloten en was nooit wat mee geweest.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » di maart 14, 2017 14:53

Corjan schreef:

Ik kijk altijd naar de coop wat daar draait :yes: Daar nemen jan en alleman ze mee dus nemen ze van alles hetgeen waar ze de beste ervaring mee hebben :yes:
En dat zijn idd Lely hooiers en krone- en Kuhn hooiers :yes: maar maaiers van Vicon, Kuhn en Krone :yes: en harken van Claas en Krone :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » wo maart 15, 2017 11:42

Henk schreef:
Corjan schreef:

Ik kijk altijd naar de coop wat daar draait :yes: Daar nemen jan en alleman ze mee dus nemen ze van alles hetgeen waar ze de beste ervaring mee hebben :yes:
En dat zijn idd Lely hooiers en krone- en Kuhn hooiers :yes: maar maaiers van Vicon, Kuhn en Krone :yes: en harken van Claas en Krone :yes:

Jup, hier Kuhn maaiers, bevallen heel goed, Voor sinds 2008 een FC313F en vorige achtermaaier (FC243) na 14 jaar ingeruild op een 313, was nog in top toestand alleen wouden graag wat breder, nieuwe bevalt ook goed (en nu wel met snel wissel (y) )

Vorige hark een Krone 6.20-6.80, nu een Claas van 8.80, beide nooit geen gedoe mee.

Vorige schudder was een Kuhn Digidrive van ca 6m, was een top ding, nu een Claas Volto 7.70, wat een licht rot ding is dat (n) tanden breken af alsof het tanden stokers zijn. Leuk ding voor droog hooi maar als het niet drogen wil kun je beter van het land af blijven met dat ding.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor john jakobs » za maart 18, 2017 13:35

hier ook zoan splendimo gehad , het schijnt dat de nieuwere wel beter zijn , langs de weg hebben ze nu ook vaak lely en daar worden ze pas echt getest op reparatie,s, nu al weer enkele jaren old school trommel maaiers , minder tramelant mee
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jvt » za maart 18, 2017 13:53

Vorige schudder was een Kuhn Digidrive van ca 6m, was een top ding, nu een Claas Volto 7.70, wat een licht rot ding is dat (n) tanden breken af alsof het tanden stokers zijn. Leuk ding voor droog hooi maar als het niet drogen wil kun je beter van het land af blijven met dat ding.[/quote]

wij schudden met onze claas schudder, rotorkopeggen hebben ze andere machines voor :wink: :wink:

Maar klopt wel, claas tanden breken sneller ( ook de orginele, ipv die van kramp) dan van kuhn. Maar aandrijving is dan weer (y) (y) , en geen smeernippels zowat tov van onze kuhn 10601
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Richt » zo maart 19, 2017 10:08

jvt schreef:
Vorige schudder was een Kuhn Digidrive van ca 6m, was een top ding, nu een Claas Volto 7.70, wat een licht rot ding is dat (n) tanden breken af alsof het tanden stokers zijn. Leuk ding voor droog hooi maar als het niet drogen wil kun je beter van het land af blijven met dat ding.

wij schudden met onze claas schudder, rotorkopeggen hebben ze andere machines voor :wink: :wink:

Maar klopt wel, claas tanden breken sneller ( ook de orginele, ipv die van kramp) dan van kuhn. Maar aandrijving is dan weer (y) (y) , en geen smeernippels zowat tov van onze kuhn 10601

Kopeggen doe ik ook met de rotorkopeg :lol:
Maar nat gras (vorig jaar deel gemaaid en toen tegen alle weerberichten in regen erop gekregen) das al te zwaar voor die tanden, op 25 ha 4 tanden verloren, met de vorige nooit 1 verloren.
Onze heeft nog wel een beste boel smeernippels vind ik zelf
Richt

Berichtdoor jvt » zo maart 19, 2017 10:15

Richt schreef:
jvt schreef:

Kopeggen doe ik ook met de rotorkopeg :lol:
Maar nat gras (vorig jaar deel gemaaid en toen tegen alle weerberichten in regen erop gekregen) das al te zwaar voor die tanden, op 25 ha 4 tanden verloren, met de vorige nooit 1 verloren.
Onze heeft nog wel een beste boel smeernippels vind ik zelf

heb jij het type met die vierkante bakjes bovenop de rotors. Hier alles in gesloten oliebad zitten per rotor.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Richt » zo maart 19, 2017 12:46

jvt schreef:heb jij het type met die vierkante bakjes bovenop de rotors. Hier alles in gesloten oliebad zitten per rotor.

Dat is allemaal oliebad ja, maar opklap systeem heeft veel vetnippels, waarvan deel alleen vet in te krijgen is als ie opgeklapt is, ander deel alleen uit geklapt, en nog weer anderen alleen uitgeklapt met machine van de grond.
Richt

Berichtdoor hulsteins » za apr 08, 2017 22:31

Holland promotie :
http://www.nu.nl/buitenland/4605294/ber ... ndaal.html
beruchte-bredase-vleeshandelaar-vast-in-spanje-nieuw-vleesschandaal
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor G.U. » zo apr 09, 2017 08:53

hulsteins schreef:Holland promotie :
http://www.nu.nl/buitenland/4605294/ber ... ndaal.html
beruchte-bredase-vleeshandelaar-vast-in-spanje-nieuw-vleesschandaal

Ik snap niet wat er eigenlijk nou zo erg is aan het verkopen van paardenvlees, zet het gewoon op het etiket dan is er ook niks loos
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Community