Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor G.U. » wo nov 07, 2018 20:12

Talis schreef:nu is er een motie aangenomen om belasting te heffen op kunstmest. Het wordt toch ook met de dag gekker in dit klotelandje..

zit al belasting op. 21%
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henryw » wo nov 07, 2018 21:04

Het viel mij op dat in de mpr cijfers van crv er ook een bedrijf onder de naam vrebamelkvee in stond (even sorteren op kg melk) in De Rips. Hoort dit er ook bij?
Henryw

Berichtdoor jvt » wo nov 07, 2018 22:42

Henryw schreef:Het viel mij op dat in de mpr cijfers van crv er ook een bedrijf onder de naam vrebamelkvee in stond (even sorteren op kg melk) in De Rips. Hoort dit er ook bij?

Ja, is het oude bedrijf van fam. van der Hoff
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Hindrik » do nov 08, 2018 00:17

Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » do nov 08, 2018 10:18

Resumé: de veehouderij is screwed :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » do nov 08, 2018 11:11

Ik kan die artikelen van boerderij niet lezen maar op melkvee berichten ze dat er kans bestaat dat er voor beweiden en bemesten in de nabijheid van stikstofgevoelige gebieden een nb vergunning moet worden aangevraagd. Als dat het geval wordt dan is de wereld te klein :twisted:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Roderick » do nov 08, 2018 11:40

G.U. schreef:Als dat het geval wordt dan is de wereld te klein :twisted:

Nee hoor :no: :no:

Jullie slikken al jaren alles.
Dit gaat niet anders zijn. :no:
Beetje mopperen, wat zeveren met LTO, een pittig stukje in de krant van een "boze" boerin.........en dan gaat iedereen weer rustig verder richting de slachtbank :yes: :?
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Talis » do nov 08, 2018 11:53

Roderick schreef:
G.U. schreef:Als dat het geval wordt dan is de wereld te klein :twisted:

Nee hoor :no: :no:

Jullie slikken al jaren alles.
Dit gaat niet anders zijn. :no:
Beetje mopperen, wat zeveren met LTO, een pittig stukje in de krant van een "boze" boerin.........en dan gaat iedereen weer rustig verder richting de slachtbank :yes: :?

er is een druppel die ooit een keer de emmer doet overlopen... Ik ben ook niet van de barricades e.d. Maar er zijn grenzen aan wat we slikken..
Talis

Berichtdoor Roderick » do nov 08, 2018 12:05

Hahaha.
Nee hoor :no:
Die grenzen van idioot beleid zijn al jaaaaaaaren geleden overschreden, nooit is er wat gebeurd. Sommige mensen vertrekken, andere praten het voor zichzelf allemaal recht en gaan weer door :yes: :yes:

Had hier pas nog een mooie uitspraak van een NL boer :shock:
"Je moet MET de regels werken, niet TEGEN de regels werken "
(Poppetje dat kotst) (heeeeeel veel kotst)

En met die gedachtegang kon hij snachts weer slapen (y)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Corjan » do nov 08, 2018 12:41

Kan mij voorstellen dajje in NL wil blijven voor de gezelligheid :yes: ………………...Maar nu leer ik net weer iest kroms :? Ambulance personeel krijgt kogel vrije versten voor hun belagers……...En dat zou andersom moeten zijn! Dat de belagers maar beter een kogel vrijevest zouden kunnen dragen :wink: ……….Nog even en dan krijg je een banaan als je op Schiphol land :mrgreen:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor G.U. » do nov 08, 2018 12:53

Corjan schreef:Kan mij voorstellen dajje in NL wil blijven voor de gezelligheid :yes: ………………...Maar nu leer ik net weer iest kroms :? Ambulance personeel krijgt kogel vrije versten voor hun belagers……...En dat zou andersom moeten zijn! Dat de belagers maar beter een kogel vrijevest zouden kunnen dragen :wink: ……….Nog even en dan krijg je een banaan als je op Schiphol land :mrgreen:

T is indd verschrikkelijk dat dat nodig is. T valt mij mee dat er nog niet meer ongelukken of aanslagen gebeuren sinds handgranaten nog maar €5 kosten :shock:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor wit » do nov 08, 2018 13:42

Had hier pas nog een mooie uitspraak van een NL boer :shock:
"Je moet MET de regels werken, niet TEGEN de regels werken "

Met die instelling komt hij iig verder als iemand die heel zijn leven tegen de regels aan het werken is :yes: (y)
Alleen word de groep melkveehouders die met alle regels kan werken steeds kleiner :roll:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » do nov 08, 2018 13:57

NL is een lijpe bananenrepubliek geworden. Bijna elke dag staat er wel een artikel in de krant 'overheid blundert...' en dat gaat dan over allerlei verschillende dingen :idea:
Overheid en bestuurders blijken er ook een kei in te zijn ergens van weg te kijken. Gewoon, ergens niks toe doen wanneer er actie gevraagd wordt vanuit de samenleving. :?

Dat ziekenhuizen failliet zouden gaan was al maanden bekend bij de minister van volksgezondheid. Hij keek gewoon weg en stak geen poot uit :no: Of al dat gepamper met de veelal economische vluchtelingen (n) en die klojo's krijgen voorrang op de huurhuizen boven eigen volk.
In september 2015 ging toenmalig Stas van Landbouw v Dam naar de opening van een nieuwe innovatieve koeienstal. v Dam prees de ondernemer de hemel in dat ie zo goed bezig was. Wat ie voor zich hield was dat ie maanden eerder het doodvonnis voor oa dit bedrijf had getekend...

En zo zijn er tal van zaken :idea:

Rody heeft gelijk trouwens. We zijn mietjes geworden. Pussy's omdat LTO ec de afgelopen 20 jaar elke vorm van opstand of ontevredenheid meteen met vermanend vingertje de kop indrukte :roll: We moesten overleggen was het devies :yes: nou LTO heeft zich een slag in de rondte overlegd :roll: en terwijl zij zich heel belangrijk voelde omdat ze thee mocht drinken met ministers en andere leugenaars, en het idee hadden iets te zeggen te hebben :roll: , lachtte de overheid ons allemaal kneiterhard uit en bedacht de ene achterlijke maatregel na de andere :evil:

Uiteraard kun je dit ook allemaal positief benaderen :yes: zodat je iig blij ten onder gaat...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor W.A » do nov 08, 2018 14:24

Trek de stekker uit het forum er dan ook maar uit dan Henk... ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Corjan » do nov 08, 2018 15:01

G.U. schreef:
Corjan schreef:Kan mij voorstellen dajje in NL wil blijven voor de gezelligheid :yes: ………………...Maar nu leer ik net weer iest kroms :? Ambulance personeel krijgt kogel vrije versten voor hun belagers……...En dat zou andersom moeten zijn! Dat de belagers maar beter een kogel vrijevest zouden kunnen dragen :wink: ……….Nog even en dan krijg je een banaan als je op Schiphol land :mrgreen:

T is indd verschrikkelijk dat dat nodig is. T valt mij mee dat er nog niet meer ongelukken of aanslagen gebeuren sinds handgranaten nog maar €5 kosten :shock:

Oplossing ligt ook letterlijk binnen handberijk :idea: Voor 5 euro kun je een rustige werkplek creeren voor het ambulance personeel :idea: ………….En die 5 euro is snel trug verdiend met alle uitkeringen die vervallen :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

VorigeVolgende

Keer terug naar Community