Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor jvt » di feb 26, 2019 10:10

Dat is idd nieuws John. Kan overbuurman niet fulltime bij Huub Peek gaan hobbyen, kun je koeien zo over de straat naar de stal toe jagen :wink: :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Henk » di feb 26, 2019 10:27

john jakobs schreef:beste mensen
wij hebben een paar weken terug de boerderij verkocht aan een zonnepanelenboer., met nog verschillende ontbindende voorwaarden ,dus het kan zomaar zijn dat het niet door gaat . de bedoeling is dan om een boerderij te zoeken met meer grond en betere stallen hier in de buurt,, het kan nog wel 2 tot 5 jaar duren voor het zover is .maar zoals het er nu uitziet is de aansluiting van de kabel het grootste probleem is
gr john en anja

Leuke uitdaging John (y) Kan ik hieruit opmaken dat je goed bent hersteld van het ongeluk :?:
Ontbindende voorwaarden is denk max 6 weken geldig met daarna een boeteclausule :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » di feb 26, 2019 11:11

opelmanta schreef:Als je er maar niet de rest van je leven door in limbo zit. En dan bedoel ik niet Limburg maar het katholieke voorportaal.

:yes: Limburg is inderdaad een goeie optie. Dicht bij lagere grond kosten en minder eisen aan stallen. Daarnaast is Nederland een katholiek land. verreweg de meeste mensen zijn Rooms Katkoliek dus dat kom je al vrij snel tegen
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » di feb 26, 2019 11:11

@John en Anja :shock: :shock: :? maar begrijpelijk :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor john jakobs » di feb 26, 2019 15:30

ik ben nog niet hersteld ,,gaat langzaam maar wel vooruit,, had nu wel wat tijd voor kantoorwerk
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » di feb 26, 2019 15:51

@john hoe serieus is die investeerder? Heb hier ook al eens meegemaakt dat iemand de boerderij wou kopen maar zn kont er toch voorweg draaide. Wil hij een intentieverklaring tekenen of is het allemaal nog vrijblijvend?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor john jakobs » di feb 26, 2019 16:24

heb nog niet getekend maar zijn mondeling samen eruit de contracten zijn ze nog mee bezig maar dat is vooral accountant werk 11 maart is er een info avond in het gemeenschapshuis in sint tunnis , , op veel plekken is de gemeente nog niet zover dat het door kan
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Berichtdoor john jakobs » di feb 26, 2019 16:33

is wel vrij lastig , om te zien met wat voor mensen je van doen hebt , en ze hebben allemaal een mooie site ,, heb ik verder iemand anders mee laten beoordelen
john jakobs

Berichtdoor jvt » di feb 26, 2019 23:17

kennis van me was vanmiddag op abab info over zonneparken, werd duidelijk aangegeven dat enexis in st tunnis niks kon ontwikkelen vanwege problemen met het net...hoop voor jullie dat eea geen afstel word
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor john jakobs » wo feb 27, 2019 09:57

zou zomaar kunnen joost dat het niet door gaat ,, maar dan krijg je , wat komt het eerst de kip of het ei ,, tennet is daarin belangrijker ,, we zullen zien
john jakobs

Berichtdoor van wijk » wo feb 27, 2019 10:51

Mooi John dat je wat anders probeert (y)

Die zonneweides gaan nog niet vanzelf: hier in groningen wou een duitse investeerder op meer dan 80 ha panelen plaatsen maar t dorp kwam er op tegen en de aansluiting op t net gaf gedoe. En hij bood te weinig per hectare. Dus hield t op.

Er wordt hier nu zoveel gepland dat er niet genoeg kabels liggen. Enexis zet er nu de rem op.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor boer pieter » wo feb 27, 2019 18:05

Gelijk afschaffen geen gezicht 1 windmolen geeft veel meer rendement en neemt stuk minder plek ik vind het zonde van al die landbouw grond sorry john
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor john jakobs » wo feb 27, 2019 18:41

maak mij niet uit
john jakobs

Berichtdoor Erik1979 » wo feb 27, 2019 19:41

john jakobs schreef:maak mij niet uit

(y)

Als een andere de kans krijgt vragen ze jou ook niet. Gewoon dat doen wat voor je zelf het beste is.

Succes!
Erik1979

Berichtdoor sivert » wo feb 27, 2019 22:03

Dat geeft mooie kansen voor de toekomst John (y) . Dat wordt een spannende en avontuurlijke tijd en heel veel om over na te denken wat je wilt en vooral waar in Nederland.
sivert

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Community