Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor opelmanta » wo nov 15, 2017 10:14

Hans van Bergen schreef:Of Mestland zoals NRC Brabant en Noord Limburg omschrijft

Dat komt omdadde gij wel eens poep praat.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 15, 2017 10:27

Wanneer durf je eindelijk eens onde r je eigen naam iets te zeggen :?: Schaam je je voor jezelf :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor van wijk » wo nov 15, 2017 13:35

marcelv schreef:
van wijk schreef:
Dus.... NRC verhaal van die ene chauffeur en dat ene bemiddelingskantoor zal wel kloppen (n)

Waarom denk je dat ?

Marcel nou doe je precies wat je de media verwijt. Ik schrijf een stukje pro boer en pro brabant en je knipt een deel ertussen uit zodat lijkt of ik NRC gelijk geef :mrgreen: :mrgreen:
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » wo nov 15, 2017 13:56

opelmanta schreef:Lto, Cumela en overheid hebben denk ik wel een redelijk beeld van wat er gebeurt. Of ze het echt hard kunnen of willen maken kun je je afvragen.

Geloof ik niks van. Dan had Hans Huijbers niet zo boos hoeven te doen jegens zijn achterban. Dan had ie iets gezegd in de trant van 'ja het klopt er wordt fraude gepleegd, maar het is bijlange niet zoals we in het NRC konden lezen"

Kijk, dan voelen boeren dat hun voorman voor hen opkomt :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor marcelv » wo nov 15, 2017 14:23

van wijk schreef:
marcelv schreef:
van wijk schreef:
Dus.... NRC verhaal van die ene chauffeur en dat ene bemiddelingskantoor zal wel kloppen (n)

Waarom denk je dat ?

Marcel nou doe je precies wat je de media verwijt. Ik schrijf een stukje pro boer en pro brabant en je knipt een deel ertussen uit zodat lijkt of ik NRC gelijk geef :mrgreen: :mrgreen:

Tja , jij schrijft over een verhaal waarvan bijna niets klopt dat een klein stukje wel klopt :yes: . Dan ben ik benieuwd hoe je bij die aanname komt ?
marcelv

Berichtdoor marcelv » wo nov 15, 2017 14:32

opelmanta schreef:Lto, Cumela en overheid hebben denk ik wel een redelijk beeld van wat er gebeurt. .

LTO en Cumela hebben eerder geroepen dat er 40% mestfraude is . dit is onderzocht en hier is geen bewijs voor. Nu is dit verhaal in hun gezicht ontploft en zit de hele sector in de shit.
Schijnbaar hebben ze nu beloofd aan de minister dat ze het gaan oplossen . Hoe dom kun je zijn :shock: . Ze hebben geen enkel middel/instrument om rotte appels aan te pakken en gaan dus weer keihard op hun smoel. gevolg :arrow: strengere regels voor iedereen .
We weten allemaal nog dat (Z)LTO beloofde aan Dijksma dat ze de boeren in de hand hadden en ervoor zouden zorgen dat we onder het fosfaatplafond zouden blijven ..... De gevolgen ondervinden we nu aan den lijve.
marcelv

Berichtdoor Erikjan » wo nov 15, 2017 15:17

marcelv schreef:
opelmanta schreef:Lto, Cumela en overheid hebben denk ik wel een redelijk beeld van wat er gebeurt. .

LTO en Cumela hebben eerder geroepen dat er 40% mestfraude is . dit is onderzocht en hier is geen bewijs voor. Nu is dit verhaal in hun gezicht ontploft en zit de hele sector in de shit.
Schijnbaar hebben ze nu beloofd aan de minister dat ze het gaan oplossen . Hoe dom kun je zijn :shock: . Ze hebben geen enkel middel/instrument om rotte appels aan te pakken en gaan dus weer keihard op hun smoel. gevolg :arrow: strengere regels voor iedereen .
We weten allemaal nog dat (Z)LTO beloofde aan Dijksma dat ze de boeren in de hand hadden en ervoor zouden zorgen dat we onder het fosfaatplafond zouden blijven ..... De gevolgen ondervinden we nu aan den lijve.

Het gesprek met de minister is pas over 4 weken. Het heftigste van de storm is dan al overgewaaid. Rustig naar de feiten kijken en ernaar handelen.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor marcelv » wo nov 15, 2017 15:33

Dan moet je feiten wel kennen Erikjan . Maandagavond zaten ze bij de minister, over 4 weken moeten ze een plan van aanpak klaar hebben.
marcelv

Berichtdoor G.U. » wo nov 15, 2017 15:41

NAtuurlijk wel heel erg gemakkelijk bedacht om de handhaving van een falend beleid bij de boeren zelf te leggen. Is gedoemt te mislukken en moeten lto pov en cumela weigeren te doen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » wo nov 15, 2017 16:07

Het is overigens wel opvallend dat vaak voordat er lastige beslissingen moeten worden genomen of wanneer iets lijkt te lopen zoals het niet hoort te lopen dat er 'ineens' belastende artikelen verschijnen.
Kort voordat Brabant de knoop door hakte dat de veehouders vervroegt aan de luchtwasser moeten, verschijnt er een artikel in de krant waaruit 'de gewone mens' concludeert dat de Brabantse boeren nog blij mogen zijn dat ze dieren mogen houden.

Nu hikken we tegen de gehoopte derogatie aan, en prompt komt er iets uit de hoge hoed (wat al in 2015 bestond!) wat schreeuwlelijks aangrijpen om te roepen dat wanneer de derogatie niet doorgaat is het de schuld van de veehouders.

En voor de milieuklupjes is het een 'zie je wel! moment'. Voor hen is het een vrijbrief om de gehele intensieve veehouderij op te doeken.

Lijkt wel of er bewust gelekt, gestuurd en gemanipuleerd wordt.
Beetje in de trant van vlak voor de regionale RFC vergadering de melkprijs verhogen zodat de meetings net effe wat gladder verlopen...

Henk

Berichtdoor melker » wo nov 15, 2017 17:49

Henk schreef:Het is overigens wel opvallend dat vaak voordat er lastige beslissingen moeten worden genomen of wanneer iets lijkt te lopen zoals het niet hoort te lopen dat er 'ineens' belastende artikelen verschijnen.
Kort voordat Brabant de knoop door hakte dat de veehouders vervroegt aan de luchtwasser moeten, verschijnt er een artikel in de krant waaruit 'de gewone mens' concludeert dat de Brabantse boeren nog blij mogen zijn dat ze dieren mogen houden.

Nu hikken we tegen de gehoopte derogatie aan, en prompt komt er iets uit de hoge hoed (wat al in 2015 bestond!) wat schreeuwlelijks aangrijpen om te roepen dat wanneer de derogatie niet doorgaat is het de schuld van de veehouders.

En voor de milieuklupjes is het een 'zie je wel! moment'. Voor hen is het een vrijbrief om de gehele intensieve veehouderij op te doeken.

Lijkt wel of er bewust gelekt, gestuurd en gemanipuleerd wordt.
Beetje in de trant van vlak voor de regionale RFC vergadering de melkprijs verhogen zodat de meetings net effe wat gladder verlopen...
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor marcelv » wo nov 15, 2017 17:49

Je ziet t goed Henk, er word volop 'gestuurd' vanuit de linkse hoek. Die hebben veel beter door hoe ze dingen voor elkaar moeten krijgen. LTO handelt nog zoals ze 30 jaar terug deden en hun rol lijkt steeds meer uitgespeeld te zijn....
marcelv

Berichtdoor opelmanta » wo nov 15, 2017 18:58

Als je het echt stuurt dan laat je een bestuurslid van de NMV vrijwillig verkondigen dat 25 % van de intermediairs echt fraudeert.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor marcelv » wo nov 15, 2017 20:30

opelmanta schreef:Als je het echt stuurt dan laat je een bestuurslid van de NMV vrijwillig verkondigen dat 25 % van de intermediairs echt fraudeert.

Tja dat staat in het NVWA rapport uit 2015. Daarom zijn er strengere regels in oktober van kracht. Bovendien is het 25% van een kleine groep vervoerders. Dus in 1 dag Heeft 1 persoon al 36 % van de fraude opgelost :yes:
Graag gedaan :mrgreen:
marcelv

Berichtdoor Henk » do nov 16, 2017 09:08

:lol: :lol: :cheers: :cheers:

Overigens wil ik effe ingrijpen; opelmanta, intermediairs frauderen alleen omdat een veehouder dat graag wil.
Ik kijk reikhalzend uit naar een gespecificeerd rapport waarin ik kan lezen wat de vergrijpen waren.

Dat NRC half Nederland over de flos weet te krijgen door te stellen dat er 'mestwagens leeg heen en weer reden' zou zomaar uit een tweederangs Netflix pulpmovie kunnen komen :mrgreen:

Ik wil dan graag weten wat de winstgevende gedachte is achter het rond rijden met lege mestwagens.
Ja goed, je bespaart de vervanging van 4 banden die never nooit niet slijten :yes: (y)
Een kennis van ons met een groot transportbedrijf vertelde me ooit dat leeg rond rijden klauwen met geld kost en dat daarom de 'goederenstroombeheersing' (logistiek) de belangrijkste aanjager is binnen zijn bedrijf.

Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Community