Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor Henk » zo mei 20, 2018 09:33

W.A schreef:In 't meeste geval vrouwen! Maar die staan op de 1 of andere manier niet om die functies te springen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Ja maar dat mocht ik niet schrijven van mijn alpha vrouwtje :mrgreen: :oops:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Talis » zo mei 20, 2018 09:55

Erik1979 schreef:
Henk schreef:Belangrijker; hoe lang laten we ons nog bedonderen :evil:
Het is 200% duidelijk dat er van alle kanten wordt getracht de NL veehouderij te decimeren :idea:

We worden nu al een paar jaar met leugens en foutieve feiten om de oren geslagen :evil:
Staat er nog een belangenbehartiger op om de oorlog te verklaren aan al deze bullshit :?:
Toevallig dat ik gisteren vernam dat een ZLTO bestuurder op pad was om emissie-arme vloeren te bekijken.
Dan denk ik laat die vloeren en besteed die tijd om de waarheid naar buiten te brengen :idea:

Het beste wat je kunt doen is kei harde acties voeren tegen het kapot maak beleid.

Een goed begin is LTO een kopje kleiner maken. Die hebben altijd de milieu criminelen de hand boven de kop gehouden. Wij hebben vanaf de jaren 80 al problemen met die klootzakken. En die houden nooit op. Als je een probleem opgelost hebt halen ze er 10 nieuwe bij. Als je altijd mee lult en ja knikt en blij bent dat ze met je aan tafel gaan dan heb je bij voorbaat verloren.

LTO is èèn van de problemen die je in Nederland hebt. Een wolf in schaapskleren.

En wat dan?? sta jij op voor iedereen.. Iedereen schreeuwt wel om het hardst maar doen zelf niks. Henk heeft gelijk. Er zijn er maar verrekt weinig die met macht om kunnen gaan. Er zouden inderdaad meer vrouwen aan het roer moeten staan...
Talis

Berichtdoor Nix » zo mei 20, 2018 16:56

Vooral die uit 1979. Doet het al in z'n broek over juridische zaken. Heb nog nergens gelezen dat er bankkantoor vol mest gepompt is.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor melker » wo mei 23, 2018 19:13

Hoorde net dat nieuwe Vion slachterij in Leeuwarden al weer dicht gaat :shock: Te weinig aanvoer van koeien, ken al veel boeren die er geen koe meer heen sturen vanwege grote kans op afkeuren. Heb ik ook al aantal keren meegemaakt, boycot die fabriek al paar maanden, gaan nu naar Gotschalk.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Erik1979 » wo mei 23, 2018 19:26

Nix schreef:Vooral die uit 1979. Doet het al in z'n broek over juridische zaken. Heb nog nergens gelezen dat er bankkantoor vol mest gepompt is.

:cheers: :cheers: :cheers:

Er was in 2014 wel bijna een x party georganiseert door vrienden van mij in de bank in Rotterdam. Misschien komt dat nog wel... wie weet. Lijkt mij wel lachen. Wedden dat diegene die dat organiseert aandacht krijgt.

Ik kan jullie wel vertellen dat ik iets minder bang ben als de meesten. Als jullie een beetje ballen hadden was het niet zo'n zooitje.
Erik1979

Berichtdoor poekske » wo mei 23, 2018 20:25

Idd Eric, grote praat hier maar actief voeren of die lto mannen eens vastnemen ho nee, niks van...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Hookwood Holsteins » wo mei 23, 2018 21:44

melker schreef:Hoorde net dat nieuwe Vion slachterij in Leeuwarden al weer dicht gaat :shock: Te weinig aanvoer van koeien, ken al veel boeren die er geen koe meer heen sturen vanwege grote kans op afkeuren. Heb ik ook al aantal keren meegemaakt, boycot die fabriek al paar maanden, gaan nu naar Gotschalk.

:shock:

Is toch nog maar net een maand of wat open?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor jvt » wo mei 23, 2018 22:06

Hookwood Holsteins schreef:
melker schreef:Hoorde net dat nieuwe Vion slachterij in Leeuwarden al weer dicht gaat :shock: Te weinig aanvoer van koeien, ken al veel boeren die er geen koe meer heen sturen vanwege grote kans op afkeuren. Heb ik ook al aantal keren meegemaakt, boycot die fabriek al paar maanden, gaan nu naar Gotschalk.

afkeuren is toch in handen van nvwa, niet van vion?
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor jan.nl » wo mei 23, 2018 22:56

Erik1979 schreef:
Nix schreef:Vooral die uit 1979. Doet het al in z'n broek over juridische zaken. Heb nog nergens gelezen dat er bankkantoor vol mest gepompt is.

:cheers: :cheers: :cheers:

Er was in 2014 wel bijna een x party georganiseert door vrienden van mij in de bank in Rotterdam. Misschien komt dat nog wel... wie weet. Lijkt mij wel lachen. Wedden dat diegene die dat organiseert aandacht krijgt.

Ik kan jullie wel vertellen dat ik iets minder bang ben als de meesten.

Zullen we jou alvast voordragen voor een lintje :cheers:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » wo mei 23, 2018 23:13

jvt schreef:
Hookwood Holsteins schreef:

afkeuren is toch in handen van nvwa, niet van vion?

Hoe kun je dat als boer controleren of de nvwa de koe afkeurt of dat ze je bij de neus hebben? Smeerlappen zijn het die brada-mannen... hier gaan alle korien over de veemarkt
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Nix » do mei 24, 2018 04:58

Ik kan jullie wel vertellen dat ik iets minder bang ben als de meesten. Als jullie een beetje ballen hadden was het niet zo'n zooitje.

Bijna???
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor Erik1979 » do mei 24, 2018 07:30

Nix schreef:

Bijna???

Ja lachen hè.

Ze waren rond die tijd dat dat stuk over ons bij FTM kwam dat aan het organiseren. Dat was wereld nieuws geworden. Hoofd kantoor van èèn van de grootste banken van Nederland bezet door duizenden mensen wegens dieren mishandeling. Die hadden de volgende banken crisis veroorzaakt. Ga daar maar vanuit. Bewezen Dierenmishandeling door een bank moet je niet onderschatten.
Erik1979

Berichtdoor Henk » do mei 24, 2018 10:26

Bij ons gaan ze al vele jaren naar Gosschalk.
Met Vion's voorganger, de Veecentrale heb ik een minder leuke ervaring.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » do mei 24, 2018 12:02

Koeien gaan nu naar Dodewaard heb ik begrepen, niet echt in de buurt :no:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Gerben77 » do mei 24, 2018 12:34

Vion wilde toch naar 2500 per week in leeuwarden ??
Gerben77

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Community