stage vergoeding

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: stage vergoeding

Berichtdoor willemk » vr mei 26, 2017 11:52

Verschillende keren stagelopers gehad uit nederland en dat is altijd super verlopen een keer een stageloper uit polen gehad en dat was 10 keer niks. Als een school geld wil hebben voor een stageloper dan zouden ze er ook voor in moeten staan dat die stageloper ook wat kan en wil doen, want anders kost het gewoon geld.

Stagelopers blijven gewoon welkom en ik probeer er altijd een leuke en leerzame tijd van te maken. Over geld praat ik nooit, maar iedereen krijgt een envelope mee naar huis.

Waar ik wel versteld van sta is dat er vanuit de leerinstelling zou weinig interesse is waar de stageloper naar toe gaat en meestal totaal geen contact met iemand van school (n)
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor opelmanta » vr mei 26, 2017 12:37

Henk schreef: Poolse woorden voor veel 'boeren dingen' kan ik nog steeds dromen :D
Kurwa
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Henk » vr mei 26, 2017 13:34

hendrik83 schreef:
willemk schreef:Nu kregen wij pas een schrijven van een AOC. Afgelopen jaar een stageloper gehad wat heel goed gelopen was en nu wilde de school daar dus een vergoeding voor hebben ( vrijblijvend :oops: ). Vond het nogal raar en heb er ook maar niet op gereageerd. Wordt dit in nl wel vaker toegepast of hebben ze geprobeerd me een poot uit te draaien :?:

Welke school was dat dan? Wij hebben de laatste jaren stagaires gehad van Clusius, terra en AOC/Nordwin maar zo'n brief hebben we nog nooit gehad. Wij betalen de stagaires ook altijd adv hoe ze bevallen maar zeggen van te voren nooit dat ze iets krijgen dus het valt ze altijd mee :mrgreen: Hier ook proberen ze zoveel mogelijk te laten zien

Doen AOC's al heel lang. Indertijd zei een bezoekende leraar mij dat dit geld bedoeld was voor onkosten zoals reiskosten leraren en in sommige gevallen hotelkosten. Ik heb ze nooit een rooie cent betaald :no: ik gaf het liever aan de stagiaire zelf.
Zolang scholen hun geld ipv aan onderwijs te besteden liggen te beleggen, kunnen ze de boom in :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » vr mei 26, 2017 13:36

opelmanta schreef:
Henk schreef: Poolse woorden voor veel 'boeren dingen' kan ik nog steeds dromen :D
Kurwa

VAK begrippen :idea: :yes: krowa, cielak, trawa, laczarnia, mleka, sjoppa, pivo :cheers:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » vr mei 26, 2017 16:10

Pivo is ind wel belangrijk :cheers:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » vr mei 26, 2017 19:28

Henk schreef:
hendrik83 schreef:
willemk schreef:Nu kregen wij pas een schrijven van een AOC. Afgelopen jaar een stageloper gehad wat heel goed gelopen was en nu wilde de school daar dus een vergoeding voor hebben ( vrijblijvend :oops: ). Vond het nogal raar en heb er ook maar niet op gereageerd. Wordt dit in nl wel vaker toegepast of hebben ze geprobeerd me een poot uit te draaien :?:

Welke school was dat dan? Wij hebben de laatste jaren stagaires gehad van Clusius, terra en AOC/Nordwin maar zo'n brief hebben we nog nooit gehad. Wij betalen de stagaires ook altijd adv hoe ze bevallen maar zeggen van te voren nooit dat ze iets krijgen dus het valt ze altijd mee :mrgreen: Hier ook proberen ze zoveel mogelijk te laten zien

Doen AOC's al heel lang. Indertijd zei een bezoekende leraar mij dat dit geld bedoeld was voor onkosten zoals reiskosten leraren en in sommige gevallen hotelkosten. Ik heb ze nooit een rooie cent betaald :no: ik gaf het liever aan de stagiaire zelf.
Zolang scholen hun geld ipv aan onderwijs te besteden liggen te beleggen, kunnen ze de boom in :idea:

Heeft mijn vader ook eens gehad, brief van de school, "zodat ze de stagevergoedingen eerlijk onder de leerlingen konden verdelen" :mrgreen: Heeft hij toen maar niet aan mee gedaan en gewoon de stageloper het zelf mee naar huis gegeven...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor teuntje93 » vr mei 26, 2017 20:01

G.U. schreef:Dat is toch de brutaliteit ten top! Scholen moeten blij zijn met de stageadressen ipv een factuur te sturen voor stagevergoeding, ze zijn toch zeker geen detachetingsbedrijf?

scholen vinden zichzelf veel te belangrijk. ze moeten idd blij zijn met stageadressen
meeste waar ik heb geleerd was tijdens de stageperiodes. :yes: :yes: (y) (y)
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor G.U. » vr mei 26, 2017 20:50

Dikke spelfout :oops: detachering bedoel ik :oops:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor hendrik83 » vr mei 26, 2017 22:55

willemk schreef:Verschillende keren stagelopers gehad uit nederland en dat is altijd super verlopen een keer een stageloper uit polen gehad en dat was 10 keer niks. Als een school geld wil hebben voor een stageloper dan zouden ze er ook voor in moeten staan dat die stageloper ook wat kan en wil doen, want anders kost het gewoon geld.

Stagelopers blijven gewoon welkom en ik probeer er altijd een leuke en leerzame tijd van te maken. Over geld praat ik nooit, maar iedereen krijgt een envelope mee naar huis.

Waar ik wel versteld van sta is dat er vanuit de leerinstelling zou weinig interesse is waar de stageloper naar toe gaat en meestal totaal geen contact met iemand van school (n)

Dat is idd soms bij het belachelijke af ooit een keer gehad dat we 2 meiden 3 weken intern hadden en de lerares 3 NA de stage eens belde hoe het gegaan was :roll:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor jan.nl » za mei 27, 2017 08:33

Henk schreef:
opelmanta schreef:
Kurwa

VAK begrippen :idea: :yes: krowa, cielak, trawa, laczarnia, mleka, sjoppa, pivo :cheers:

ikke :wink:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor BDC » za mei 27, 2017 21:55

Stage vergoeding voor de school is natuurlijk belachelijk. Ik heb daar de hoogst mogelijke ruzie over gehad op de MAS. Wilde de school dat ik het geld dat ik verdiende aan de school ging betalen (n) . Dat liep zo hoog op dat ze mij niet meer in de lessen van de stage coördinator wilden hebben, terwijl de coördinator zelf het bedrijf had uitgezocht en de veehouder direct had gezegd dat hij de school niet ging betalen!
Is dat nou wat ze het polder model noemen in Nederland? :mrgreen:
BDC

Berichtdoor gary » zo mei 28, 2017 01:02

BDC schreef:Stage vergoeding voor de school is natuurlijk belachelijk. Ik heb daar de hoogst mogelijke ruzie over gehad op de MAS. Wilde de school dat ik het geld dat ik verdiende aan de school ging betalen (n) . Dat liep zo hoog op dat ze mij niet meer in de lessen van de stage coördinator wilden hebben, terwijl de coördinator zelf het bedrijf had uitgezocht en de veehouder direct had gezegd dat hij de school niet ging betalen!
Is dat nou wat ze het polder model noemen in Nederland? :mrgreen:

Toen heb je besloten om te emigreren
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor BDC » zo mei 28, 2017 06:36

Nee ik heb eerst de bier groothandel van Dronten financieel ondersteund en vervolgens overal eens rondgekeken, en de rest is history zoals de Amerikanen dat zeggen.
BDC

Berichtdoor h.groothuis » zo mei 28, 2017 09:00

Wij zijn praktijk bedrijf voor MBO terra.....krijgen geld TOE om ze een aantal uren bezig te houden....
h.groothuis

Berichtdoor Richt » zo mei 28, 2017 09:37

h.groothuis schreef:Wij zijn praktijk bedrijf voor MBO terra.....krijgen geld TOE om ze een aantal uren bezig te houden....

Is ook een verschil of jij ze bezig moet houden, of dat ze ook nog iets voor je kunnen betekenen :wink:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Vorige

Keer terug naar Community