Introductie van stallijst.nl

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Introductie van stallijst.nl

Berichtdoor robert_hopman » wo jan 17, 2018 15:22

Na het artikel op melkvee.nl wil ik ook hier even een duidelijk bericht zetten. Ik zal vanavond weer eens kijken of er reactie hier is.

Wie zijn jullie?
http://Stallijst.nl is een project van Charper Bonaroo. Charper Bonaroo is een softwarebedrijf met veel kennis en ervaring op het gebied van software voor veehouders en veehandel. Vanuit deze ervaring hebben wij stallijst.nl opgezet als open toegankelijke dienst voor veehouders, handelaren en afnemers van kalveren en slachtvee.

Wat leveren jullie precies?
Wij leveren een dienst waarbij de veehouder zijn actuele stallijst kan inzien. Hij kan, als zijn (vaste) afnemer zich ook inschrijft, dieren naar de afnemer aanmelden. Alle administratieve zaken zoals RVO meldingen bij een afvoer lopen tevens via stallijst.nl. Wij zijn geen afnemer van vee. We zorgen niet voor hogere prijzen voor de veehouders. We versimpelen de communicatie tussen veehouder en afnemer voor het verhandelen van vee en de administratieve afwikkeling daaromheen.

Hoe verdienen jullie dan je geld?
Stallijst.nl is voorlopig voor iedereen gratis te gebruiken, uiteindelijk zal alleen de afnemer voor het gebruik van de dienst gaan betalen. In de toekomst zullen we waarschijnlijk voor een abonnementsvorm voor de afnemer kiezen, de veehouders kunnen altijd gratis gebruik maken van stallijst.nl

Kan ik als veehouder de tussenhandel eruit halen met dit platform?
Het staat u helemaal vrij aan wie u verkoopt. Stallijst.nl is enkel een gereedschap om het voor veehouder en afnemer makkelijker te maken om vee te verplaatsen. Het staat iedereen die vee wil afnemen vrij om zich in te schrijven op stallijst.nl

Waarom zou ik als veehouder jullie dienst gaan gebruiken?
- U bespaart tijd omdat u met 1 druk op de knop dieren voor afvoer bij uw handelaar of afnemer kunt opgeven zonder dat u hiervoor moet bellen, sms'en of dat er mensen over uw erf komen
- Indien u dit wilt, krijgt u wekelijks een e-mail met een overzicht van alle kalveren die volgens de regelgeving voor afvoer in aanmerking komen
- Wanneer u dat wilt, kunt u uw handelaar of afnemer inzicht geven in uw stallijst, waardoor deze zelf een suggestie kan doen welke dieren hij graag wil afhalen. Voor het daadwerkelijke afhalen zal u als veehouder wel altijd akkoord moeten geven

Waarom zou ik als afnemer jullie dienst gaan gebruiken?
- U krijgt een centraal administratie systeem voor alle inkomende dieren
- Als de veehouder u machtigt, heeft u inzicht in zijn stallijst
- U wilt de aanvoer van dieren kunnen sturen. U kunt dit aangeven door te communiceren wat u extra betaald als de veehouder bepaalde rassen heeft over 9 maanden.

Staan jullie open voor ideeen en suggesties?
In samenwerking met afnemerketens en veehouders zetten wij in op gewoon prettige automatisering die voor iedereen werkt. Er gaan momenteel al wekelijks kalveren over stallijst.nl. We zijn benieuwd naar de reacties vanuit de sector.
robert_hopman

Re: Introductie van stallijst.nl

Berichtdoor coen dp » wo jan 17, 2018 15:59

veemanager van crv doet hier precies hetzelfde :yes:
vki meldingen en kalveren komen bij handelaar automatisch op het lijstje te staan en dieren worden automatisch afgevoerd van de lijst als ze weg gaan :yes: (y)
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor Henk » wo jan 17, 2018 16:10

Plus je kan 1001 dingen meer doen op crv zoals snel een verloren oornummer herbestellen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » wo jan 17, 2018 16:12

Kweenie hoor maar een veehandelaar kan niks met een lijst met oornummers en daarnaast heeft hij niks te zeggen over welke koeien weg gaan. Dat bepaal ik zelf wel. Daarnaast veel succes om handelaren voor jullie karretje te spannen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor robert_hopman » ma jan 22, 2018 14:28

Elke week zo veel berichten en we weten wat we moeten bouwen.
robert_hopman

Berichtdoor christo » ma jan 22, 2018 21:19

robert_hopman schreef:Elke week zo veel berichten en we weten wat we moeten bouwen.

DAt is er al.
christo

Keer terug naar Community