Asbest dak vervangen

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Asbest dak vervangen

Berichtdoor johankreeft » di feb 20, 2018 08:07

Hallo allemaal.

Wij willen van de stal het asbest dak vervangen maar twijfelen over welk dak erop terug.
de verwijderaar kan er gelijk een dak opleggen maar doet er dan vezelcement platen op, een ander bedrijf gebruikt stalen damwand platen.
In de stal staan schapen we willen graag de stal zo open en luchtig mogelijk houden.
Wat zouden jullie adviseren?
johankreeft

Re: Asbest dak vervangen

Berichtdoor G.U. » di feb 20, 2018 09:03

Zo open en luchtig mogelijk is geen dak :idea: ook nog eens very cheap :cheers: :wink:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor johankreeft » di feb 20, 2018 10:07

G.U. schreef:Zo open en luchtig mogelijk is geen dak :idea: ook nog eens very cheap :cheers: :wink:

:D :D :yes: dat is dan weer net wat te luchtig :mrgreen:
johankreeft

Berichtdoor Talis » di feb 20, 2018 10:44

ik zou geisoleerd dak doen. Anders heb je gauw winter in je stal. Schapen geven weinig warmte..
Talis

Berichtdoor G.U. » di feb 20, 2018 11:27

Talis schreef:ik zou geisoleerd dak doen. Anders heb je gauw winter in je stal. Schapen geven weinig warmte..

geven ook weinig om kou :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor kobonde » di feb 20, 2018 13:01

Met staalplaten krijg je kondens aan de onderkant en gaat het druppen, het dak moet geisoleerd zijn of behandeld aan de onderkant met een laag die vocht kan opnemen en weer afgeven.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor johankreeft » di feb 20, 2018 13:13

kobonde schreef:Met staalplaten krijg je kondens aan de onderkant en gaat het druppen, het dak moet geisoleerd zijn of behandeld aan de onderkant met een laag die vocht kan opnemen en weer afgeven.

Klopt inderdaad, bij staal heb je een speciaal anticondens vilt die men aanbrengt.
vandaar hoeft het voor mij niet perse geïsoleerd te zijn, deze stalen zijn wel aanzienlijk goedkoper dan bijvoorbeeld vezelcement
johankreeft

Berichtdoor G.U. » di feb 20, 2018 13:20

johankreeft schreef:
kobonde schreef:Met staalplaten krijg je kondens aan de onderkant en gaat het druppen, het dak moet geisoleerd zijn of behandeld aan de onderkant met een laag die vocht kan opnemen en weer afgeven.

Klopt inderdaad, bij staal heb je een speciaal anticondens vilt die men aanbrengt.
vandaar hoeft het voor mij niet perse geïsoleerd te zijn, deze stalen zijn wel aanzienlijk goedkoper dan bijvoorbeeld vezelcement

Dan zou ik voor die staalplaten kiezen. Je hoeft er toch niet onder te koffie lebberen of slapen als het regent of hagelt
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Hindrik » di feb 20, 2018 13:47

Wat is het prijsverschil dan?
Kaal damwand zit ergens rond de 6 euro en vezelcement iets van 9 euro.
Met anticondensdoek zal er ergens tussenin zitten?
En hoe houd dat doek zich op termijn?
Stap naar sandwich is wat groter, zit ergens rond de 18 euro.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Richt » di feb 20, 2018 13:53

Staalplaten worden snel warm in de zon, staan die schapen er alleen in de winter of ook in de zomer (heb weinig kennis van schapen)

Als je er in de zomer geen beesten hebt lopen zou ik voor staal gaan, anders toch vezelcementplaten, scheelt net iets warmte op die hele warme dagen.

Sandwich panelen lijkt me iets te, zonde van het geld.
Opzich, dat doek zit gewoon vastgekleefd aan de platen zover ik weet, gebeurt niks mee, kennis van me heeft al jaren zulke platen op een open stal.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor johankreeft » di feb 20, 2018 14:35

Het verschil is bij ons ongeveer €6000 tussen staal en vezelcement.
onze stal willen we met een open nok maken en in de zijmuren komen ventilatie openingen.
johankreeft

Berichtdoor Henk » di feb 20, 2018 15:35

Zou alleen voor staal gaan icm isolatie. Dus sandwichpanelen. Anders gewoon vezelcementplaten.
Metaal wordt het sneller heet/koud onder en het is een gruwelijke herrie met regen/hagel.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Talis » di feb 20, 2018 15:52

G.U. schreef:
Talis schreef:ik zou geisoleerd dak doen. Anders heb je gauw winter in je stal. Schapen geven weinig warmte..

was ook meer bedoeld voor mezelf. Werkt toch altijd wat prettiger. En het tis een investering voor minimaal 30 jaar.
Talis

Berichtdoor G.U. » di feb 20, 2018 16:04

Talis schreef:
G.U. schreef:

was ook meer bedoeld voor mezelf. Werkt toch altijd wat prettiger. En het tis een investering voor minimaal 30 jaar.

Ik meende dat jij ook vrij noordelijk in NL zat... die geven toch ook niet om kou?
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Nix » di feb 20, 2018 19:19

Er zijn dunne sandwich panelen. Ik heb een afdak gemaakt van rest stukken gehaald bij lokale staalbouwer 1 laag staal ipv 2 beetje pur en alu folie aan de onderkant zijn 25 mm dik. Ik zou ook voor of geïsoleerd of vezelcement gaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Volgende

Keer terug naar Community