Asbest dak vervangen

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Asbest dak vervangen

Berichtdoor melker » za feb 24, 2018 14:56

Gaan hier komende weken ale asbestdaken saneren, komt gem op 7,60 per m2 en er komen nieuwe Eternit platen op meeste gebouwen, alleen afkalfstal sandwichpanelen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Talis » za feb 24, 2018 17:18

G.U. schreef:[quote="Talis

was ook meer bedoeld voor mezelf. Werkt toch altijd wat prettiger. En het tis een investering voor minimaal 30 jaar.

Ik meende dat jij ook vrij noordelijk in NL zat... die geven toch ook niet om kou?[/quote]

Dat klopt wel :wink: . Maar met werk vind ik klein beetje warmte toch wel lekker. net de melkstal geisoleerd. is toch wel lekker.
Talis

Berichtdoor auke » za feb 24, 2018 21:37

begin maart komen ze hier ook kijken voor asbestsanering. Wie doet het bij jou melker?
Weet eigenlijk nog niet of ik weer voor golfplaten ga of sandwichpanelen.

Als je zonnepanelen wilt moeten er dan nog speciale platen op of kan dat op elk dak ?

buur ijn de buurt die ook vergunning had aangevraagd kreeg iemand van de provincie op het erf. kwam kijken of er ook nestjes in de schuur zaten want in het broedseizoen mag je dieren niet verstoren. begreep dat je dus vanaf half maart tot half juli oid niets mag doen (n)
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hindrik » za feb 24, 2018 22:39

Boeren moeten het asbest saneren, maar mogen daarbij noch geen mus of spreeuw verstoren.
Daarbij zoekt de zuivel naar mogelijkheden om de biodiversiteit op de bedrijven te vergroten omdat de consument daar om vraagt.
Een niet juist geregistreerd kalf is een reden om een heel bedrijf te blokkeren, en de sector als frauduleus weg te zetten.
Tegelijkertijd faciliteert diezelfde wetgever/overheid dat in de ovp de biodiversiteit om zeep word geholpen en grote grazers creperen.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor poekske » zo feb 25, 2018 00:28

auke schreef:begin maart komen ze hier ook kijken voor asbestsanering. Wie doet het bij jou melker?
Weet eigenlijk nog niet of ik weer voor golfplaten ga of sandwichpanelen.

Als je zonnepanelen wilt moeten er dan nog speciale platen op of kan dat op elk dak ?

buur ijn de buurt die ook vergunning had aangevraagd kreeg iemand van de provincie op het erf. kwam kijken of er ook nestjes in de schuur zaten want in het broedseizoen mag je dieren niet verstoren. begreep dat je dus vanaf half maart tot half juli oid niets mag doen (n)

Zonnepanelen kunnen zelfs op dakpannen
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Vorige

Keer terug naar Community