VeeteeltForum Moderators gezocht

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

VeeteeltForum Moderators gezocht

Berichtdoor Jaap » vr mei 04, 2018 12:06

Afgelopen zaterdag is er weer een succesvolle VeeteeltForumdag georganiseerd. Ik kon er zelf niet bij zijn, maar begrijp dat er het gerucht ging, dat ik de intentie zou hebben om de stekker uit VeeteeltForum zou trekken.

Dat gerucht wil ik hierbij graag de kop indrukken. VeeteeltForum heeft wat mij betreft nog altijd bestaansrecht.

Wellicht zijn de hoogtijdagen geweest, is VTForum ingehaald door Facebook-achtigen, komen sommige topics andermaal voorbij en zijn het veelal dezelfde personen die reageren. Maar VeeteeltForum bevat nog altijd een schat aan informatie en blijft een plek om ervaringen en meningen te delen en zorgt voor nieuwe contacten wereldwijd. Dus nee, wat mij betreft blijft VeeteeltForum zoals het nu is.

Wel denk ik dat het goed is dat we meer hulp kunnen inzetten van nieuwe moderatoren. Robert is inmiddels gestopt als Moderator en als ik naar mezelf kijk, dan scan ik niet meer dagelijks alle onderwerpen.
Als moderators fungeren nu nog Guus en Karla. Karla sprak ik zojuist nog en zij beaamt ook: een oproepje voor een aantal nieuwe moderators is niet verkeerd.

Ik heb van John al een voorzichtige 'ja ik wil' gehoord deze week. (y) Maar John wil alleen moderatortaken op zich nemen als er nog een aantal mensen meer zich aanmelden.
Via dit bericht dan ook: wie zou ons kunnen bijstaan als moderator van VeeteeltForum?

Henk? Jan.NL? Karst-Jan?
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Re: VeeteeltForum Moderators gezocht

Berichtdoor Henk » vr mei 04, 2018 12:11

Ik lees dagelijks alle topics dus een spammer oid zou mij meteen opvallen. Dus ik ben er wel voor in.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik1979 » vr mei 04, 2018 20:39

Henk schreef:Ik lees dagelijks alle topics dus een spammer oid zou mij meteen opvallen. Dus ik ben er wel voor in.

Ik ben ook voor dat Henk dat doet!
Erik1979

Berichtdoor jan.nl » vr mei 04, 2018 22:52

Henk schreef:Ik lees dagelijks alle topics dus een spammer oid zou mij meteen opvallen. Dus ik ben er wel voor in.

Mooie taak voor John&Henk (y)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor opelmanta » za mei 05, 2018 13:58

Flikker den Oet eraf. Doen prikkers ook.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Flyinghollander » za mei 05, 2018 14:26

opelmanta schreef:Flikker den Oet eraf. Doen prikkers ook.

Is toch geen N-korea? Met op tijd een onderwerp moderatoren kan veel helpen.
Flyinghollander

Berichtdoor Jaap » ma mei 07, 2018 07:53

Henk en John. Fijn dat jullie aanhaken. Nog een vrijwilliger zou fijn zijn. Karst Jan? Of vanuit andere windstreken van de wereld?

En nee, ze zullen niet de opdracht meekrijgen om mensen van VT-Forum af te kieperen. Iedereen is oud en wijs genoeg om met verstand te reageren. Tactisch brandjes blussen is soms nodig, maar we kennen ook de meeste pappenheimers wel.
Jaap

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma mei 07, 2018 08:10

Jaap schreef:Henk en John. Fijn dat jullie aanhaken. Nog een vrijwilliger zou fijn zijn. Karst Jan? Of vanuit andere windstreken van de wereld?

En nee, ze zullen niet de opdracht meekrijgen om mensen van VT-Forum af te kieperen. Iedereen is oud en wijs genoeg om met verstand te reageren. Tactisch brandjes blussen is soms nodig, maar we kennen ook de meeste pappenheimers wel.

Ik had jou al een pb gestuurd.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor MelkboerLuc » ma mei 07, 2018 12:01

Jaap schreef:En nee, ze zullen niet de opdracht meekrijgen om mensen van VT-Forum af te kieperen. Iedereen is oud en wijs genoeg om met verstand te reageren. Tactisch brandjes blussen is soms nodig, maar we kennen ook de meeste pappenheimers wel.

Is dat wel zo Jaap? Is iedereen wijs genoeg om verstandig te reageren. Dacht het niet.
We hebben enkele maanden geleden een situatie gekend die uit de hand liep natuurlijk door de betrokken leden zelf maar ook omdat niet werd ingegrepen door moderators. En dan kan je achteraf janken als het kalf verdronken is en zeggen dat het VTF veel schade heeft berokkend maar wat lost dat op.
Velen zitten verlekkerd te kijken hoe die fight zal aflopen, een mod die je op zijn plaats verwacht druipt het af, vaste leden zijn boos opgestapt en de sfeer was een hele week om zeep

Wordt het niet eens tijd om de functie van moderator toe te lichten?
Zoek je enkele spammenvangers om die te blokkeren
of zoek je echt iemand die toegevoegde waarde kan geven aan VTF
en die gepaste acties kan doen, zoals eens wat postst verplaatsen naar een juist topic of een nieuw topic kan openen.
Het kan allemaal hé, maar het kost wat opleiding en moeite
Enfin, zoek het eens op wat het is op Wiki een moderator

Wil je moeite doen er voor.
Wil je wat investeren in tijd voor opleiding en duiding.
Heb je een wil om VTF een gelijke uitstraling te geven als de Veeteelt onder CRV

Ik zou mezelf wel aanmelden als kandidaat maar ik zit met een zere poot, dus nu kan het even niet :no:
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor wijnbergen » ma mei 07, 2018 14:39

voor modereren heb je je poten niet nodig :wink:
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Jaap » ma mei 07, 2018 15:36

Hallo Luc,

dank voor je melding. Ik hoopte inderdaad dat iedereen wijs genoeg zou zijn ...

Maar terecht dat je meldde dat afgelopen winter er een discussie is ontspoord waardoor een aantal leden definitief is afgehaakt. Vervelend, maar waar. Eerder ingrijpen van mijn kant was beter geweest, maar dat draaien we nu niet meer terug.

Ik denk zelf dat VTForum nog altijd van meerwaarde is voor veehouders om met elkaar van gedachten te wisselen en van elkaar te leren. Neem nu Luc zijn nieuwe kuilafdekmethode: top om dat te volgen Luc. Enorm leuk en leerzaam, daar doen we het voor!
Natuurlijk houd ik van een fair niveau in discussies, maar de tijd leert me ook dat wat de één fair vindt, de ander al over de rand vindt gaan. Daar heb ik vaak genoeg discussies over gehad.

Uiteraard vind ik dat er grenzen zijn en dat niet alles geschreven kan worden en daarvoor verwijs ik naar de spelregels. Maar ik weet ook (uit ervaring, ik word ook ouder) dat je ook te vroeg in disucssies kan ingrijpen. Zeker VTForumleden corrigeren elkaar al snel. Ingrijpen door moderators kan zorgen voor het einde van een discussie, en dat zou jammer zijn.

Dus ja, ik zal de nieuwe Moderators bijpraten, maar een opleiding zal het echt niet zijn.

Het goede nieuws: we lijken vier nieuwe Moderators te hebben, daar ben ik erg blij mee. Maar je zult ook bij hen zien dat er verschil zal zijn in inzicht. We gaan ons best doen om een lijn te trekken, maar ik wil wel de verwachtingen temperen dat we met deze nieuwe stap een strak en geoliede VTForum krijgen waar topics om de haveklap worden gesplist, reacties verwijderd of verplaatst. VeeteeltForum zal verder gaan, iets strakker geregiseerd wellicht.

Ik zal snel de moderators voorstellen hier, ik heb nog even wat berichtjes/pb's uitstaan voor de definitieve melding.
Jaap

Berichtdoor Niek Arends » ma mei 07, 2018 16:38

(y) (y) (y) Jaap
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Berichtdoor hulsteins » ma mei 07, 2018 17:19

als het kalf verdronken is

of je wijst een paar modjes aan die de guts hebben om op z'n tijd man en paard te noemen
of je laat alles vrij en laat 't aan de groep om zich te matigen

maar modjes hebben die nix doen , en anderen die niet in hun plaats willen matigen ,
da's dus niks .
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Corjan » ma mei 07, 2018 17:34

Ja Jaap kan zo de politiek in :idea: :wink: Veel woorden gebruiken, en niks zeggen :oops:

Ben het met Hullie eens :!: Zijn een paar mensen onnodig verdwenen :cry:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor opelmanta » ma mei 07, 2018 17:52

Flikker den Oet er toch gewoon af, hij kan het toch niet laten.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Volgende

Keer terug naar Community