VeeteeltForum Moderators gezocht

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: VeeteeltForum Moderators gezocht

Berichtdoor Flyinghollander » ma mei 07, 2018 18:32

Als er nu actiever via moderators ingegrepen word kan het ook anders. Er word nu een oplossing gevonden, misschien wat laat, maar zo is het soms.
Flyinghollander

Berichtdoor MelkboerLuc » ma mei 07, 2018 19:03

Alle credits voor de nieuwe modjes.

Eigen vtf leden kunnen ook zelf reageren op ongewenste posting. Of on-topic sturen.
Of ongewenste gewoon straal negeren en nooit meer terug reageren. Dat leert vlug af.
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor MelkboerLuc » ma mei 07, 2018 21:38

Jaap schreef:Hallo Luc,

dank voor je melding. Ik hoopte inderdaad dat iedereen wijs genoeg zou zijn ...

Maar terecht dat je meldde dat afgelopen winter er een discussie is ontspoord waardoor een aantal leden definitief is afgehaakt. Vervelend, maar waar. Eerder ingrijpen van mijn kant was beter geweest, maar dat draaien we nu niet meer terug.

Ik denk zelf dat VTForum nog altijd van meerwaarde is voor veehouders om met elkaar van gedachten te wisselen en van elkaar te leren. Neem nu Luc zijn nieuwe kuilafdekmethode: top om dat te volgen Luc. Enorm leuk en leerzaam, daar doen we het voor!
Natuurlijk houd ik van een fair niveau in discussies, maar de tijd leert me ook dat wat de één fair vindt, de ander al over de rand vindt gaan. Daar heb ik vaak genoeg discussies over gehad.

Uiteraard vind ik dat er grenzen zijn en dat niet alles geschreven kan worden en daarvoor verwijs ik naar de spelregels. Maar ik weet ook (uit ervaring, ik word ook ouder) dat je ook te vroeg in disucssies kan ingrijpen. Zeker VTForumleden corrigeren elkaar al snel. Ingrijpen door moderators kan zorgen voor het einde van een discussie, en dat zou jammer zijn.

Dus ja, ik zal de nieuwe Moderators bijpraten, maar een opleiding zal het echt niet zijn.

Het goede nieuws: we lijken vier nieuwe Moderators te hebben, daar ben ik erg blij mee. Maar je zult ook bij hen zien dat er verschil zal zijn in inzicht. We gaan ons best doen om een lijn te trekken, maar ik wil wel de verwachtingen temperen dat we met deze nieuwe stap een strak en geoliede VTForum krijgen waar topics om de haveklap worden gesplist, reacties verwijderd of verplaatst. VeeteeltForum zal verder gaan, iets strakker geregiseerd wellicht.

Ik zal snel de moderators voorstellen hier, ik heb nog even wat berichtjes/pb's uitstaan voor de definitieve melding.

Jaap,
Je was deze winter rijkelijk te laat met ingrijpen op dat ontspoorde topic.
Ondanks het feit dat herhaaldelijk naar een moderator ingrijpen werd gevraagd. En er moet niet beweerd worden dat mods het niet gezien hadden. In de Nieuwsbrief van VT werd een link gelegd naar het topic over vaarzen-fraude (lekker journalistiek scoren) en ook mega massaal bekeken. Inclusief die smerig discussie.

Ik meen te lezen dat er meerdere mensen voor een strakkere regie zijn.
Zoals ik. (Maar er is al véél verbeterd sinds vroeger)
Tja, en ik weet niet hoe jij het inschat, maar we hebben geleerd dat een discussie op forum wel eens kan ontsporen. Laten we dat toe, dat er in het topic over de melkprijs even drie blz over het fosfaatprobleem wordt gesproken (oid) ??? Wat is er dan verkeerd aan om dat te splitsen naar een nieuw topic met een nieuw passende titel en daar de discussie verder te zetten. Vaak zie je dat dit stokt. Ook geen probleem. Toch beter dan die discussie te laten staan in "melkprijs"
En niet te vergeten nu en dan een "nieuweling", die geven we toch wat credits om de eerste 100 postings een foutje te maken, maar wel te verbeten.
Geen opleiding geven? Nu en dan moet een quote of een link gecorrigeerd worden. Daar heb je opleiding voor nodig.

Kijk eens op gelijk welk moment naar het aantal aanwezigen op het forum.
Meestal heb je tientallen meer in aantal "gasten" die komen meelezen.
Dat ze nu nog niet reageren is geen probleem.
Maar hetgeen ze lezen moet wel degelijk en attractief zijn.
Neem nu inderdaad het topic "kuilafdekmethodes".
Terecht haal je dit aan als voorbeeldtopic.
En wat blijkt: pure technische info, vraagstelling, discussie, degelijke antwoorden. Plots van hier en daar aanvullingen. 100den mensen lezen hier aan mee en leren er uit.

Jaap, investeer in dit Forum.
Het kan een mooie aanvulling geven aan het Veeteelt waar jij hoofdredacteur van bent.
Veeteelt, onderdeel van CRV, en dé referentie van degelijke rundvee journalistiek.
VeeteeltForum, mogelijke visvijver voor journalistieke en redactionele artikels en bron van het weergeven van ervaringen door échte ervaringsdeskundigen. Leerplek voor mensen die zoeken naar informatie. Online ontmoetingsplaats voor rundveehouders die hun ervaringen willen delen.
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Berichtdoor jvt » ma mei 07, 2018 22:30

Luc, prima samengevat. (y)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor MelkboerLuc » di mei 08, 2018 04:24

bericht
MelkboerLuc

Berichtdoor MelkboerLuc » di mei 08, 2018 04:30

Als ik het had over investeren in VTF bedoel ik echt niet alleen een biertje sponsoren op VTF dag, maar wel investeren in mensen. In begeleiding. In opleiding.

Blijft misschien een probleem van reageren op ontsporingen of verhitte discussies.
Blijft moeilijk om dat bij te sturen door de moderator in eigen naam.
Dan denk ik dat dit de oplossing is: creeër een nieuwe account "MODERATOR X" en bezorg de inlog gegevens aan alle moderators. Dan kunnen ze VTF gewoon verder in eigen naam blijven gebruiken en kunnen ze toch uitwijken naar dat speciale naamloze moderator account.
En aangezien sommige andere redacteurs VT ook nog moderator rechten hebben weet vrijwel niemand wie precies een berisping maakt.

Daarbij is voor alle gebruikers ook nog het "alert" teken waarmee we de moderators kunnen attenderen.
Gebruik het wanneer je denkt dat het nodig is.
Zo is er voor de moderators ook een aanvoelen wat er leeft en gewenst of ongewenst is

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
MelkboerLuc

Berichtdoor john jakobs » di mei 08, 2018 07:46

weet niet of het iets is maar alle moderators in een app dan kan er overlegd worden hoe te handelen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor MelkboerLuc » di mei 08, 2018 08:19

john jakobs schreef:weet niet of het iets is maar alle moderators in een app dan kan er overlegd worden hoe te handelen
Dat bestaat al. Gewoon onderdeel van forum met aparte topics. Enkel zichtbaar voor de moderators.
Overleg in "het verborgene"

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
MelkboerLuc

Berichtdoor opelmanta » di mei 08, 2018 08:38

Wat een drukte. Onfatsoenlijke reacties van onfatsoenlijke mensen direct schrappen. Kijk bij de prikkers. Als den Oet over de schreef gaat reactie blanco maken.
Heb je geen X-men voor nodig.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » di mei 08, 2018 08:44

MelkboerLuc schreef:
Jaap schreef:Hallo Luc,

dank voor je melding. Ik hoopte inderdaad dat iedereen wijs genoeg zou zijn ...

Maar terecht dat je meldde dat afgelopen winter er een discussie is ontspoord waardoor een aantal leden definitief is afgehaakt. Vervelend, maar waar. Eerder ingrijpen van mijn kant was beter geweest, maar dat draaien we nu niet meer terug.

Jaap,
Je was deze winter rijkelijk te laat met ingrijpen op dat ontspoorde topic.

Daar staat al een mea culpa van Jaap.
Jaap is een keurige jongeman die er van uitgaat dat iedereen wijs genoeg is. Dat is prima totdat je iemand uit de goot tegenkomt, dan moet je zelf ook naar de goot.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Flyinghollander » di mei 08, 2018 11:48

Er is zijn nu extra moderators, met dat hopelijk alles weer in goede banen en komt bv Sander ook weer terug.
Flyinghollander

Berichtdoor Hans van Bergen » di mei 08, 2018 12:34

Ik denk dat ik wel met voorsprong de meest geschoffeerde persoon op dit forum ben. Ook mijn omgeving, mijn loonwerkers mijn veehandelaren zijn hier voor vanalles en nog wat uitgemaakt. Nimmer heb ik van al deze brave huisvaders en en huismoeders daar een reactie opgehad. Dus dat iedereen nu ineens van goede wil is is opvallend.

Kijk het punt is dat dit soort reacties meer zeggen over jullie dan over mij dus :yes: En nu is iedereen weer heel braaf. Maar een beledeging van persoonlijke aard is via een forum net zo pijnlijk als rechtstreeks in het gezicht.

en zeker beledig ik ook wel eens mensen. tenminste dat blijkt later. Veel reaguurders nemen het persoonlijk op als ik kritisch ben over een fokkerij(fuckerij) methode of een trekkermerk. Ja dan heb jij een probleem :yes:

Oplossing is reageer onder je eigen naam
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Flyinghollander » di mei 08, 2018 12:45

laten we nu met ze allen voor de toekomst gaan. (y)

Wat is gebeurd kunnen we nu niet meer veranderen, maar laten we wat actie in het forum krijgen, want er staat toch een berg interessante informatie op.
Flyinghollander

Berichtdoor hulsteins » di mei 08, 2018 13:22

Staat wel veel info enzo
maar meestal in verkeerde topics .
Vindt je nooit meer terug .
En de zoekfunctie is hopeloos :
als je op "pappenheimers" zoek vindt je wel wat
maar als je op "pappenheimer" zoek vindt je nix. :? :roll:
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Jaap » di mei 08, 2018 14:52

@Hulsteins: die zoekfunctie kan ik helaas niet veranderen. Dat is de techniek van dit forasysteem. een letter of spatie te veel en hij vindt het niet..... :oops:

Waar we wel weer wat strakker aan willen werken is 'ontopic' blijven. Daar hebben we nu ook weer wat extra mankracht voor (y)
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Community