Emigreren vanwege regelgeving?

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

emigreren om NL regelgeving, als het geen nadelige gevolgen zou hebben?

>
Ja, vandaag nog.
20
77%
>
Nee, ik zie niets mis met de Nederlandse melkveehouderij en regelgeving.
6
23%

Totaal aantal stemmen : 26

Emigreren vanwege regelgeving?

Berichtdoor BDC » vr mei 25, 2018 14:55

Als je sociale leven hetzelfde of beter wordt, en je bedrijf minder gecompliceerd vanwege de regelgeving, zou je emigreren om de toenemende nerderlandse regelgeving? De meeste mensen voeren aan dat ze niet weg willen omdat ze hun sociale leven niet op willen geven, maar als je sociale leven niet zou veranderen zou je emigreren?
BDC

Re: Emigreren vanwege regelgeving?

Berichtdoor Jappie » vr mei 25, 2018 15:31

:yes:
Vrouw wil beslist niet, dus dan zou het sociaal niet beter worden. Wou die wel dan was het hier toedeledoki :yes:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor MarcB » vr mei 25, 2018 16:00

Binnen de eu heb je overal te maken met de dezelfde basisregels. Ieder land vult die in op hun manier op welke manier ze aan de eu basis regels willen voldoen. Het enige dat je hebt in de eu is veel meer ruimte aan rendabele prijzen buiten België en Nederland.
Buiten de eu heb je ook voldoende regels alleen vaak veel beter hanteerbaar vanwege de ruimte.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor MarcB » vr mei 25, 2018 16:08

Je sociale leven bepaal je helemaal zelf. Ben je iemand die van smorgens vroeg tot savonds laat aan het werk bent. Zal je een kleiner sociaal leven hebben in tegenstelling tot iemand regelmatig vrij neemt bij collega’s op de koffie gaat, werkt je partner buitenhuis, naar sportclub,.. . Heb je jonge kinderen dan zorgen hun ook dat je veel meer sociaal betrokken bent.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor BDC » vr mei 25, 2018 18:03

Mijn punt is als je sociale leven hetzelfde zou blijven, heeft niks te maken met als je vrouw niet wil, zou je weg willen voor de regelgeving?
BDC

Berichtdoor h.groothuis » vr mei 25, 2018 18:19

Heb het een 10-15 jaar geleden serieus overwogen, maar kwam er achter dat ieder land zn voors en tegens heeft,ook qua regelgeving ...ben nu de 50 gepasseerd en begin er niet meer aan maar als mn eventuele opvolger het op zou pakken hou ik hem niet tegen.
h.groothuis

Berichtdoor Corjan » vr mei 25, 2018 18:46

Tis vrij simple. Heb je in NL vrienden dan heb je die in het buiteland weer :yes: (y) :cheers: .........Mens veranderd niezzo extreem :wink:

Maar farmen gaat hier wel een mooi rukkie relaxter dan in NL :yes: (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor jan.nl » vr mei 25, 2018 19:41

Regelgeving heb je overal,behalve op plekken waar niemand wil wonen.
Hier is het extreem ,op betutteling af...maar er wonen wel erg veel mensen op een kluitje.Dat vraagt om een andere regelgeving als in verweggistan...
Boeren in ca,,ruimte en rust,, is nog steeds relexter als nl, dus als ik 20 was had ik het heel snel bekeken hier.hup enkeltje ca,en lekker boeren daar :yes: :yes:
Sociaal leven kan je overal opbouwen,via sport ,kerk etc. (y)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » vr mei 25, 2018 22:09

Jappie schreef: :yes:
Vrouw wil beslist niet, dus dan zou het sociaal niet beter worden. Wou die wel dan was het hier toedeledoki :yes:

Was hier net zo :yes: Anders zaten we al 25 jaar in het buitenland. Liefst Duitsland. Dat land ligt me gewoon.
Hoewel ik er minder mee van doen heb kan ik me nog steeds piswoest maken om de achterlijke regels in ons kleine k#utlandje welke vaak nergens op gebaseerd zijn of het moeten leugens zijn :idea:
Als boer ben je hier vogelvrij. Er komt geen hond meer voor je op :no: Boeren mogen beledigd worden. Ze mogen verrot gescholden worden. Ze mogen belogen worden, straal voor de gek gehouden worden :x bedreigd worden (n) en de Nederlandse boer pikt het allemaal...

Ik denk wel es, wat moet er in hemelsnaam gebeuren voordat de boeren eindelijk massaal kwaad worden...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » za mei 26, 2018 06:36

ik denk wel eens als er maar nie ene en keer heel boos wordt en er gebeuren ongelukken ,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Erik1979 » za mei 26, 2018 07:08

john jakobs schreef:ik denk wel eens als er maar nie ene en keer heel boos wordt en er gebeuren ongelukken ,

Als iedereen nu een beetje boos werd voorkom je het misschien.
Erik1979

Berichtdoor opelmanta » za mei 26, 2018 07:18

Probeer eens een echt baantje.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor boer pieter » za mei 26, 2018 08:27

emigreren is niet voor iedereen :no: was laatst even in nl en prate met wat boeren en allemaal maar klagen en dit is niet goed endat is niet eerlijk enz enz ,sla dan én bord in de tuin en ga weg ,nou dan heb je het ook nog niet gehad :lol: jij hebt makkelijk praten zeggen ze dan jij had geen boerderij , en wat had je teverliezen enz, maar ik had geen geld en moest met 25 koeien beginnen en met hard werken wat opgebouwt ,maar dat Willen de meeste jonge boeren niet meer ,nee die Willen het bedrijf thuis over nemen robotje er in én vader die nog elke dag komt helpen en dan nemen ze veel regels voor lief ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor BDC » za mei 26, 2018 12:56

Ja Pieter dat noem je verwend zijn. De meeste jonge boeren die op die manier thuis het bedrijf overnemen zijn wel de laatste generatie melkveehouder in de familie.
BDC

Berichtdoor Arno » za mei 26, 2018 15:01

@opelmanta
:lol: :yes: (y)

Maarruh ,leuk om te zien dat de excuses nog steeds hetzelfde zijn “ik wil wel maar ‘de vrouw’ wil niet “.
Ik kan goed begrijpen dat niet iedereen uit zn hometown weg wil ,is toch een beetje een apart slag mensen dat daar nix om geeft :wink: maar gebruik niet altijd je wederhelft als excuus dat je eigenlijk veel liever blijft zitten waar je zit.
Als iemand werkelijk weg wil dan neem ik aan dat je dat in een vroeg stadium ooit wel eens besproken hebt met vriendin of zelfs gewoon in vriendengroep ,maw iedereen wist dan al dat je weg wilde dus zelfs toekomstige vriendin :wink:.
Arno

Beroep: koeienmelker

Volgende

Keer terug naar Community