Emigreren vanwege regelgeving?

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

emigreren om NL regelgeving, als het geen nadelige gevolgen zou hebben?

>
Ja, vandaag nog.
20
77%
>
Nee, ik zie niets mis met de Nederlandse melkveehouderij en regelgeving.
6
23%

Totaal aantal stemmen : 26

Re: Emigreren vanwege regelgeving?

Berichtdoor Nix » za jun 02, 2018 17:25

Ligt er aan in welke categorie je horen. Boeren burger of buiten lui.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor jan.nl » zo jun 03, 2018 08:07

Roderick schreef:
jan.nl schreef:
Nl is een ontzettend goed land om te wonen

Daar zijn de meningen over verdeeld :yes:

Ja klopt,varieren van ik wil direct weg tot ik ga nooit meer weg :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » zo jun 03, 2018 08:58

Roderick schreef:Denk dat rond het einde van het jaar we officieel Canadees zijn. :idea:
Dus geen intentie om nog terug te gaan naar NL. Als om wat voor reden we niet in Canada kunnen of willen blijven, zien wij onszelf niet terug gaan naar NL. Er zijn zoveel mooiere/betere plekjes in de wereld. :yes:

wat is de reden van dit ,ik zal nooit geen deen worden mijn kinderen ook niet ,en die gaan hier ook nooit meer weg ,het lijkt wel dat je gevlucht bent :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor W.A » zo jun 03, 2018 10:04

Wij hebben hier ook de Hongaarse nationaliteit aangenomen. Met inburgerings examen en al..! Vind het eingenlijk maar een formaliteit.. Hoe jeje voelt en gedraagt is toch waar het om gaat. Maarja, werden nogal gediscrimeneerd op bepaalde dingen. Dus dan moet je maar om he. Mensen in directe omgeving vinden het trouwens ook erg positief dat je erbij wil horen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Richt » zo jun 03, 2018 10:08

boer pieter schreef:
Roderick schreef:Denk dat rond het einde van het jaar we officieel Canadees zijn. :idea:
Dus geen intentie om nog terug te gaan naar NL. Als om wat voor reden we niet in Canada kunnen of willen blijven, zien wij onszelf niet terug gaan naar NL. Er zijn zoveel mooiere/betere plekjes in de wereld. :yes:

wat is de reden van dit ,ik zal nooit geen deen worden mijn kinderen ook niet ,en die gaan hier ook nooit meer weg ,het lijkt wel dat je gevlucht bent :lol:

Ik zal ook geen Duitser worden, maar op zich is dat ook niet nodig in DE en DK als Europees staatsburger de nationaliteit van het land aan te nemen, das in CA en USA volgens mij nog al anders (en zal in andere niet EU landen ook het geval zijn, en allicht paar nieuwe EU landen ook nog), daar kleven wel enige nadelen aan het niet canadees staatsburger zijn.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor john jakobs » zo jun 03, 2018 12:10

W.A schreef:Wij hebben hier ook de Hongaarse nationaliteit aangenomen. Met inburgerings examen en al..! Vind het eingenlijk maar een formaliteit.. Hoe jeje voelt en gedraagt is toch waar het om gaat. Maarja, werden nogal gediscrimeneerd op bepaalde dingen. Dus dan moet je maar om he. Mensen in directe omgeving vinden het trouwens ook erg positief dat je erbij wil horen!

dubbel paspoort willem,,,, is in nederland heel normaal
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor W.A » zo jun 03, 2018 12:21

Dan lees je de wet er maar eens op na...
Als je Nl nationaliteit vrijwillig opgeeft dan ben je 'm kwijt! (Wilders plannetje) De vrouw en kinderen mogen wel dubbel blijven....want ze was met buitenlander ( mij) getrouwd. En dan is het ok.
john jakobs schreef:
W.A schreef:Wij hebben hier ook de Hongaarse nationaliteit aangenomen. Met inburgerings examen en al..! Vind het eingenlijk maar een formaliteit.. Hoe jeje voelt en gedraagt is toch waar het om gaat. Maarja, werden nogal gediscrimeneerd op bepaalde dingen. Dus dan moet je maar om he. Mensen in directe omgeving vinden het trouwens ook erg positief dat je erbij wil horen!

dubbel paspoort willem,,,, is in nederland heel normaal

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Roderick » zo jun 03, 2018 14:22

Richt schreef:
boer pieter schreef:wat is de reden van dit ,ik zal nooit geen deen worden mijn kinderen ook niet ,en die gaan hier ook nooit meer weg ,het lijkt wel dat je gevlucht bent :lol:

Ik zal ook geen Duitser worden, maar op zich is dat ook niet nodig in DE en DK als Europees staatsburger de nationaliteit van het land aan te nemen, das in CA en USA volgens mij nog al anders (en zal in andere niet EU landen ook het geval zijn, en allicht paar nieuwe EU landen ook nog), daar kleven wel enige nadelen aan het niet canadees staatsburger zijn.

Nee, om hier prettig te wonen hoeft het niet.
We mogen alleen niet stemmen.
Er zijn meerdere redenen VOOR MIJ :idea: (voordat iedereen weer in een kramp schiet) :wink:

Buiten het hele boerengebeuren om (waar iedereen van weet hoe ik daar over denk)

1- IK zie het in NL en zelfs grote delen van Europa niet meer goedkomen.
Ze hebben met de massale ongecontroleerde immigratie het paard van Troje binnengelaten.
Europa is snel aan het islamatiseren, en daar pas ik voor. Zie die engnekken van DENK. op landeijk nivo nog klein, maar in Rotterdam al 4 zetels en wil nu gaan fuseren met een andere islam partij waardoor ze 6 zetels krijgen. Dat wordt in de toekomst alleen maar erger en op de duur ga je die strijd verliezen.
Ik vrees ook dat binnen 10 tot 20 jaar in Europa de pleuris uit gaat breken. :( :? :x
Wat eigenlijk al aan de gang is buiten NL als je kijkt naar al die aanslagen. En hele Belgische en Franse wijken waar de Islam en Sharia de boventoon voeren :shock: :?

2- Door versplintering van de politieke partijen wordt er uiteindelijk nix meer bereikt. Veel lullen en nix klaarkrijgen. Ik zie dat niet beter worden + dat er echt een stelletje HEEL enge mensen in de 2e kamer zitten :shock:
Pvdd :x :x
Geert Wilders :? :x :x :x
DENK :x :x :x :x :x :x

3- Canada is deel van de Commonwealth en dat maakt het erg makkelijk om met een Canadees paspoort je ergens anders te vestigen wat met een NL paspoort veel lastiger is. :yes:
Wij kunnen zelfs met een Ca paspoort een bedrijf in de US starten en daar als CEO onbeperkt blijven wonen.

4- Wij gaan regelmatig de states in (vakantie of studietripje) en ik ben het zat om als Dutchie elke keer aan de grens behandeld te worden als potentiele terrorist. (n) (n) Dat is met een Ca paspoort over. Dan heb je vrije doorgang. (y)

Nog meer redenen nodig :wink: :lol:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » zo jun 03, 2018 14:55

gevlucht dus :roll: ik denk dat het allemaal wel mee valt in europa en vooral hier in dk ,
je bent anders wel goed op de hoogte van de nederlandse regering ed ,dus het houd jou wel bezig
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Corjan » zo jun 03, 2018 16:57

Wij zijn nog gewoon Dutch. En als ik Canadees zou worden blijf ik voor de mensen dat Dutchie. Twee van onze kinderen zijn Canadees en hebben ook een Hollands pas poort. Zolang wij niet hoeven blijven we gewoon Hollanders. De grens oversteken naar de US vind ik total geen problem. Even een half uur de poten strekken en je kan weer verder.

Over NL ben ik het in grote lijnen eens met Renee :yes: Raar landje aant worden. Maar ook in Toronto hebben we China Town en krijg je daar toch ook een vreemd gevoel als je daar doorheen rijd :yes: Zelfs reklame borden in het Engels en Chinees op 90% van de winkels :shock: :?
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Roderick » zo jun 03, 2018 19:17

Klopt CJ, en ook nog Little Pakistan :yes: :?
Verschil is wel dat het alleen een cultuur betreft, en daar heb je buiten die wijken weinig last van.
Dat is met de Islam wel wat anders, die hebben er een handje van om anderen hun wil op te leggen. :x (n) (n)
Roderick

Berichtdoor Roderick » zo jun 03, 2018 19:18

boer pieter schreef:gevlucht dus :roll: ik denk dat het allemaal wel mee valt in europa en vooral hier in dk ,
je bent anders wel goed op de hoogte van de nederlandse regering ed ,dus het houd jou wel bezig

Ik denk dat we allemaal gevlucht zijn in zekere maten. Wij voor wat ik beschreef, jij voor een gebrek aan mogelijkheden in je geliefde Friesland en een ander vlucht voor het klimaat in NL. :wink: :D :mrgreen:
Roderick

Berichtdoor Henk » zo jun 03, 2018 20:47

Rody en CJ hebben een overschot aan gelijk :idea:
Heb het al vaker gezegd; emigranten zien de problemen waar wij zelf blind voor dreigen te worden.

Toppunt afgelopen weken vond ik dat de ah openlijk licht te slijmballen met islam.
Banners ophangen met 'prettige ramadan' ed (n) terwijl zwarte Piet, negerzoenen en jodenkoeken in de winkel zijn geband :?

En wat ons eigen vak betreft; wetgeving maken op basis van leugens :evil:
Iedereen weet dat dit gebeurt maar ze doen er geen zak aan :twisted:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor BDC » zo jun 03, 2018 21:08

Ik ben niet gevlucht maar systematisch door de overheid weg gepest :lol:. Het maakte niet uit of je de capaciteiten had om een bedrijf te runnen, als je het niet geërfd hebt dan kon je niks, en als je de slechtste boer van Nederland was, je kon eigenlijk niet over de kop met het klotum system. Het quotum heeft de hele melkvee sector een grote zeepbel gemaakt, alleen degenen die stopte (emigratie of pensioen) waren er goed bij.

Over de verislamisering heeft Roderick & Henk het helemaal bij het rechte eind. Binnen 20 jaar moet iedere vrouw er hoofddoekje om want anders geef je die varkens een reden om je aan te randen! En ook hier laat iedereen het gewoon toe. Ben geen Geert Wilders fanaat maar over het hele moslim gebeuren slaat hij de spijker wel op zijn kop, maar iedereen steekt zijn kop in t zand.
BDC

Berichtdoor Flyinghollander » zo jun 03, 2018 21:22

Gekke is waar ik in Kazachstan met islamieten ook werk er een hele andere sfeer. Met is veel gemoedelijker met elkaar en niet zo druk er mee. Ben het met jullie eens, dat ik het in west europa niet positief in zie. Misschien beter naar Polen of Hongarije, ja daar zijn ook wel dingen, maar die gaan er anders mee om.
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Community