Onze boerderij

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Onze boerderij

Berichtdoor Henk » zo jun 03, 2018 08:25

Vanavond deel 3 om 20.20 uur op NPO1 :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » zo jun 03, 2018 12:49

,gewoon rechten kopen en doorgaan

:roll: Dan zal de bank het aflossen in 5 jr wel los moeten laten.(wat wel zal gebeuren bij de knelgevallen waarschijnlijk0
Anders kun je met die extra rechten de eerste 5 jr weinig betalingsachterstanden wegwerken.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Corjan » zo jun 03, 2018 17:01

wit schreef:

:roll: Dan zal de bank het aflossen in 5 jr wel los moeten laten.(wat wel zal gebeuren bij de knelgevallen waarschijnlijk0
Anders kun je met die extra rechten de eerste 5 jr weinig betalingsachterstanden wegwerken.

Ach dan los je 0.0 af op land, Robots in 20 jaar, trekker in 31 jaar, stal in 50 jaar en kun je het stront klotum gewoon in 5 jr aflossen :idea: .......Tis maar net hoe je het met de bank op papier zet :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor W.A » zo jun 03, 2018 17:07

Corjan schreef:
wit schreef:

Ach dan los je 0.0 af op land, Robots in 20 jaar, trekker in 31 jaar, stal in 50 jaar en kun je het stront klotum gewoon in 5 jr aflossen :idea: .......Tis maar net hoe je het met de bank op papier zet :wink:
Gelukkig moeten en kunnen we hier alles in 10 jr. Aflossen. Maar indd.wat een 'riante' regelingen in nl.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor poekske » zo jun 03, 2018 18:08

En dan raar vinden dat alles zo duur word en de bank de riem toetrekt.
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor auke » zo jun 03, 2018 18:47

lange aflostermijnen is een teken van armoe / slecht verdienen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Corjan » zo jun 03, 2018 21:51

Yup . Ik wil net als WA alles gewoon in 10 jaar af kunnen lossen. En dat lukt ook :yes: Maar je ziet nu hier nu ook al richting te 20 jaar gaan en dat is een doodsteek in mijn ogen :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor sivert » zo jun 03, 2018 22:40

auke schreef:lange aflostermijnen is een teken van armoe / slecht verdienen

Een lange aflostermijn zorgt evenals een lage rente dat er meer kan worden betaald. Als je met de huidige prijzen alles in 10 jaar kan aflossen ben je de helft van je inkomen kwijt aan de belasting. Waren de rentes hoger en de aflostermijnen korter dan waren grond en productiemiddelen ook goedkoper. Wat liquiditeit aangaat zal het uiteindelijk lood om oud ijzer zijn. Begin jaren '80 kostte grond zo'n 30.000 gulden tegen 10% rente en nu kost grond 60.000 euro tegen 2% rente, de rentekosten zijn uiteindelijk toch bijna gelijk.
En dat banken de broekriem aan zouden trekken valt ook wel mee, als het bedrijf goed draait en je bent wat geld nodig voor een investering doen ze totaal niet moeilijk.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » ma jun 04, 2018 12:54

Onze boerderij :idea:

Gisteravond wederom een prima uitzending (y) Dacht iets van 1.8 mio kijkers (y) (y)
Wat ik er goed aan vind is tussen de bedrijven door de vereenvoudigde uitleg over wetten en regels mbv simpele gimmicks (y)

En natuurlijk zal boer Frank kritiek krijgen van de PvdD omdat hij het woord 'verdienmodel' in de mond nam.
Geld verdienen met dieren is voor de PvdD not done...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma jun 04, 2018 13:42

Henk schreef:Onze boerderij :idea:

Gisteravond wederom een prima uitzending (y) Dacht iets van 1.8 mio kijkers (y) (y)
Wat ik er goed aan vind is tussen de bedrijven door de vereenvoudigde uitleg over wetten en regels mbv simpele gimmicks (y)

En natuurlijk zal boer Frank kritiek krijgen van de PvdD omdat hij het woord 'verdienmodel' in de mond nam.

Pvdd doet natuurlijk ook liever aan ruilhandel en betalen in natura :lol:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » ma jun 04, 2018 13:54

ook die keizersnee was niet erg slim om te zeggen dat dat altijd nodig is ,dan zie je die dieren vrienden alweer denken ,verder was het wel een leuke uitzending
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Erik1979 » di jun 05, 2018 08:48

Het verdien model van dat soort mensen is zwart maken van mensen. Als ze nu een keer zeggen wat ze precies willen en je een plan van aanpak kunt maken en dan rust hebt zou ik dat persoonlijk meteen doen. Probleem is dat zij dan niet meer betaald kunnen demonstreren. Daarom zullen ze nooit ingaan op eindoplossingen. Zoals wij koeien melken melken hun de leden. En dat zullen ze nooit opgeven. Milieu en dierwelzijn intreseert ze totaal niet.
Erik1979

Berichtdoor G.U. » di jun 05, 2018 08:59

Erik1979 schreef:

Het verdien model van dat soort mensen is zwart maken van mensen. Als ze nu een keer zeggen wat ze precies willen en je een plan van aanpak kunt maken en dan rust hebt zou ik dat persoonlijk meteen doen. Probleem is dat zij dan niet meer betaald kunnen demonstreren. Daarom zullen ze nooit ingaan op eindoplossingen. Zoals wij koeien melken melken hun de leden. En dat zullen ze nooit opgeven. Milieu en dierwelzijn intreseert ze totaal niet.

Met zulk soort mensen moet je nooit consessies doen want het is hen nooit goed genoeg. Gevolg is dat je blijft inleveren en de meest idiote dingen moet doen om ze tevreden te houden. Zo’n partij moet je nooit mee praten en hun leugens benoemen en met feiten weerleggen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Vorige

Keer terug naar Community