Onze boerderij

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Onze boerderij

Berichtdoor Niek Arends » ma mei 28, 2018 10:06

Hier maar effe ipv bij BZV.

Gisteraaf uiteraard ook weer gekeken .

Boer Frans dit keer uitgelicht. Zoals hij waren/Zijn natuurlijk meer gevallen. Knap dat hij mee ging naar slachthuis. Ik vond het al een slikmoment :( toen ik mee ging koeien naar andere boer brengen toen ik stopte. Maar dit had ik niet gekund denk ik. Verder blijft het een leuke gast als je hem zo hoort praten.

Goed dat problematiek bij boeren zo besproken word.

Stukje over stadjer die biotuinder werd was ook goed . Kreeg toch wel de indruk dat hij het overschat heeft/had.

Jan en Rianne blijft leuk stel samen. Doorzettingsvermogen van heb ik jouw daar. Collega was na maand al zat van schapenmelken :mrgreen:

Benieuwd naar volgende week.
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Re: Onze boerderij

Berichtdoor gary » ma mei 28, 2018 10:25

Ik heb programma niet gezien, maar ze gaat de BZV kandidaten af, en geen willekeurige bedrijven ?
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor Niek Arends » ma mei 28, 2018 10:29

Hoog BZV gehalte ind. Vorige week iemand die bij de KRO gewerkt had en nu boer was geworden zonder iets. En gisteren stadjer die baan opgezegd hadden en bio groente verbouwden en boerderij winkel erbij. Hadden bedrijf overgenomen van mensen zonder opvolgers.
Niek Arends

Berichtdoor Henk » ma mei 28, 2018 16:12

Net wat je zegt. Wat boer Frans overkomt maken zoveel veehouders mee...
Maar het is goed dat Yvon dit bespreekbaar maakt in eenvoudige taal (y) :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wijnbergen » di mei 29, 2018 20:55

mooi bedrijf heeft die Frans (y) , jammer dat het zo moet, zelfs als je grond genoeg hebt (n)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Hans van Bergen » di mei 29, 2018 21:15

Zo zijn er nog duizenden boeren meer die grond genoeg hebben maar helemaal geen koeien mogen houden :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Niek Arends » di mei 29, 2018 21:29

Tis toch van de zotte :x :x . Maar ja dat is nederland (n)
Niek Arends

Berichtdoor Hindrik » di mei 29, 2018 21:47

Het zotte is dat ze koeien, kalveren, pinken en stieren mogen houden zoveel ze willen, zelfs wel meer dan waarvan ze de mest op 'eigen' grond kunnen plaatsen binnen de gebruiksnormen, zolang ze maar niet onder cat 100 101 of 102 vallen :roll:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » wo mei 30, 2018 12:09

Hindrik schreef:Het zotte is dat ze koeien, kalveren, pinken en stieren mogen houden zoveel ze willen, zelfs wel meer dan waarvan ze de mest op 'eigen' grond kunnen plaatsen binnen de gebruiksnormen, zolang ze maar niet onder cat 100 101 of 102 vallen :roll:

Is toch mooi (y) Ik dacht da's een uitgelezen kans voor Hindrik om eindelijk een keer in de veehouderij te beginnen :yes:

Henk

Berichtdoor Hindrik » do mei 31, 2018 08:08

Nog even en zelfs jij gaat het nieuwe melkklotumsysteem omarmen Henk :shock:
Heb die kalveren, pinken koeien en stieren allemaal wel gehad, maar zolang je geen melk levert valt het nog niet mee om daar droog brood mee te verdienen.
Maar daar was je zelf geloof ik ook al achter gekomen :lol:
Stieren is nog wel een tijdje leuk werk geweest, maar toen de stierenpremie er af ging was dat ook over
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor van wijk » za jun 02, 2018 16:22

Henk schreef:Net wat je zegt. Wat boer Frans overkomt maken zoveel veehouders mee...

Frans hoort inmiddels bij de happy few die zich knelgeval mogen noemen .... en het zij hem gegund.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor stroomdal » za jun 02, 2018 16:32

Tis goed dat het programma er is. Yvon doet echt haar best de boerenwereld in de burgerwereld duidelijker te maken. En da's lastig want de boerenwereld wordt nogal om zeep geholpen door alles wat er speelt.
Ik gun Frans z'n knelgevalstatus absoluut en ik zou het iedereen gunnen, maar is het nu zo dat iemand met een nieuwe stal geholpen wordt en iemand die niks gebouwd heeft niet?
De veehouderij is niet enkel een nieuwe stal en om iedere keer de stal van Agnes als meest moderne te promoten en vervolgens roepen dat ze heul veul werk heeft dan denkt de burger al snel: dat klopt dus niet want moderner = arbeidsgemak, toch??
stroomdal

Berichtdoor Hans van Bergen » za jun 02, 2018 17:00

van wijk schreef:
Henk schreef:Net wat je zegt. Wat boer Frans overkomt maken zoveel veehouders mee...

Frans hoort inmiddels bij de happy few die zich knelgeval mogen noemen .... en het zij hem gegund.

Hoezo of wah :?: :?: :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » za jun 02, 2018 17:28

van wijk schreef:

:?: Ik lees dat ie de rechten van zn jongveeopfokker niet krijgt :no: wat trouwens logisch is.

Henk

Berichtdoor jan.nl » zo jun 03, 2018 08:16

Henk schreef:
van wijk schreef:

:?: Ik lees dat ie de rechten van zn jongveeopfokker niet krijgt :no: wat trouwens logisch is.

Als hij zijn jv laat opfokken door de zelfde opfokker is er nix aan de hand,verder moet hij en Agnes niet te veel zeuren,gewoon rechten kopen en doorgaan.Ze konden weten dat er wat aan zat te komen.Lease was niet voor nix zo duur en een sh boete betalen was heel normaal.. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Volgende

Keer terug naar Community