Koeienoversteekplaats filmen

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Koeienoversteekplaats filmen

Berichtdoor IsaNTR » di jun 05, 2018 13:02

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar (melk)veehouders die hun koeien over laten steken op een geasfalteerde weg. Voor het kinderprogramma De Boterhamshow van de NTR hebben wij namelijk beelden nodig van overstekende koeien om verkeerssituaties aan kinderen uit te leggen. Ik begrijp dat dit bericht hier niet helemaal thuis hoort maar ik kom graag met jullie in aanraking om de mogelijkheden te bekijken!

We willen dus filmen op uw boerderij, maar enkel de weg met de overstekende koeien, dus van de ene kant van de weg naar de andere kant van de weg. Dit shot zal maar een paar minuten zijn, het filmen hoeft dus niet lang te duren. Het liefst in omstreken van Utrecht of Noord-Holland.

Als u me hierbij kunt helpen of andere tips heeft kunt u me een privébericht sturen of mailen op isa.van.der.horst@ntr.nl.

Ik hoor het graag!
IsaNTR

Re: Koeienoversteekplaats filmen

Berichtdoor IsaNTR » do jun 07, 2018 11:03

Niemand? Iets verder dan Utrecht of Noord-Holland durven we ook wel :lol:
IsaNTR

Berichtdoor Flyinghollander » do jun 07, 2018 11:31

Dat is wel ver voor Utrechters :wink: Vergeet niet extra dekens,water, voedsel en opladers in de auto te zetten. ANWB lidmaatschap en kijken of je niet inentingen moet hebben :mrgreen: :mrgreen: :cheers:
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » do jun 07, 2018 12:05

Flyinghollander schreef:Dat is wel ver voor Utrechters :wink: Vergeet niet extra dekens,water, voedsel en opladers in de auto te zetten. ANWB lidmaatschap en kijken of je niet inentingen moet hebben :mrgreen: :mrgreen: :cheers:

Voor een ritje kazachstan lijkt me dat indd niet overbodig maar zo ver zal wat verder wel niet betekenen :lol:
Kunnen jullie niet filmmateriaal van andere zenders kopen? Ik noem zomaar wat hoor, maar denk dat omrop fryslan wel zoiets int archief heeft
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor IsaNTR » do jun 07, 2018 12:20

Flyinghollander schreef:Dat is wel ver voor Utrechters :wink: Vergeet niet extra dekens,water, voedsel en opladers in de auto te zetten. ANWB lidmaatschap en kijken of je niet inentingen moet hebben :mrgreen: :mrgreen: :cheers:

We zijn al bezakt en bepakt voor vertrek! Die inentingen zijn nog wel een goeie ja :mrgreen:

Dank voor de input!
IsaNTR

Berichtdoor Flyinghollander » do jun 07, 2018 12:26

G.U. schreef:

Voor een ritje kazachstan lijkt me dat indd niet overbodig maar zo ver zal wat verder wel niet betekenen :lol:
Kunnen jullie niet filmmateriaal van andere zenders kopen? Ik noem zomaar wat hoor, maar denk dat omrop fryslan wel zoiets int archief heeft

Als ze naar mij in Kazachstan willen, zullen ze moeten vliegen :mrgreen:
Flyinghollander

Berichtdoor jan.nl » vr jun 08, 2018 07:43

Rij rond 5 uur rondje Werkhoven ,Cothen ,zitten daar nog wel paar overstekers :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Kasé5 » vr jun 08, 2018 18:04

nog...
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor jan.nl » vr jun 08, 2018 21:11

Kasé5 schreef:nog...

Worden er elk jaar minder,wegen worden alsmaar drukker en niet elke boer vind het leuk als je weer vol gescholden wordt door gestreste weggebruikers,sommige boeren kunnen maar net op tijd weg springen... :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Hvd » za jun 09, 2018 12:26

Wij hebben dit jaar 550 meter chemin afgewerkt zodat ze wat minder over de weg gaan
Maar ook hier heb je mensen die dan nog gestresst zijn als ze moeten wachten voor het oversteken voornamelijk parijsenaren die hier met pensioen gaan omdat het zo lekker rustig is :idea:
Hvd

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkverwerking, koeien, weiden, zeilen

Berichtdoor willem74 » zo jun 10, 2018 01:39

Vlak bij een camping zittende vervaarden wij dat als je meer dan 90 koeien de weg over moet laten steken, de limiet van de gemiddelde vakantievierende Nederlander overschreden is. Na verbaal een paar keer duidelijk gemaakt te zijn dat men ook in vakantietijd niet op de werkende mens wenst te moet te wachten, namen wij het besluit om de koeien voortaan maar op stal te zetten en het gras te maaien en in te kuilen. Dit 15 jaar geleden al. Als er toentertijd een koe moest kalven in een weitje tegen de weg, had je kans dat er weg 50 gasten op de weg het schouwspel probeerden te volgen. Tegenwoordig zitten bijna alle passanten voorovergebogen hun mobieltje in de gaten te houden, terwijl ze hun hond uitlaten.
willem74

Interesses: koei, gezin, geld verdienen en gemak werken

Berichtdoor Henk » zo jun 10, 2018 09:14

Mensen zijn egoïstischer geworden. En dat gecombineerd met hun gejaagdheid maakt hem/haar meestal niet sympathieker...

Van mn 12e tot mn 18e hing ik rond bij mn oom. Hun bedrijf lag samen met 2 andere bedrijven op krap 400 ha tussen de Rijn en de Oude Rijn.

Tussen de boerderijen slingerde een grindpad. Alle drie de boeren hadden vaak de koeien aan de andere kant van het pad lopen.
Met het melken gingen de poorten over de weg dicht zodat de koeien naar de melkstal konden.
Deze poorten bleven onder het melken zo staan :yes: Toeristen op fiets of auto maakten altijd netjes de poorten open wanneer ze er door wilden en deden ze ook achter hun kont weer dicht :yes: Was heel normaal :yes: (y)

Hoef je nou niet meer mee aan te komen...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » zo jun 10, 2018 09:19

we moeten gewoon weer wat harder worden we pikken met zijn allen veel te veel :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor hendrik83 » zo jun 10, 2018 17:08

inderdaad hebben sommigen het geduld van een sprinkhaan.
Wij zitten een km van de snelweg aan een sluiproute en kunnen hiervandaan de oprit zien. hoe vaak het wel niet gebeurt dat de mensen ipv te wachten de auto draaien en dan alsnog via de snelweg gaan. is altijd leuk want 9 van de tien keer zie je ze net op de oprit achteraan in de file aansluiten als de laatste koeien weer van de weg zijn. :mrgreen:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor M H » zo jun 10, 2018 17:42

hier jaar of 3 geleden ook mee gestopt met koeien over de weg, zit klein flauw bochtje in de weg, en een aantal gebruikers dacht dat op ons landweggetje sóchtends de max snelheid gelijk lag aan die van de snelweg. ook waren er een aantal die ondanks dat de koeien op de weg liepen er er iemand netjes op de weg stond, toch door moest rijden. is best wel spannend als 100 koeien langs die auto moeten, terwijl de weg geen 3 meter breed is. al met al daar maar mee gestopt. krijg nu wel vragen van dorpsmensen waarom er geen koeien in de achtertuin "lopen. het ze maar gezegt dat dit onverantwoord is geworden door medelanders.

o ja, racefietsers zijn helemaal brutaal, (jan.nl) :wink: halen denk anders de 25 gemiddeld niet als ze effe wachten moeten. de meest plezierige wachters waren de gewone fietsers en wandelaars die op zondag ochtend tussen 7 en 8 een rondje deden. belangstellend, en geduldig. ook buitenlanders vonden het een hele belevenis, en maakte fotos en filmpjes bij de vleet (y)
M H

Beroep: veehouder

Volgende

Keer terug naar Community