Koeienoversteekplaats filmen

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Koeienoversteekplaats filmen

Berichtdoor poekske » ma jun 11, 2018 17:30

De jeugd hoort zowiezo niks op straat of ergens anders met die koptelefoons en oortjes in of op hun kop... Dus luide of stille auto maakt geen verschil
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Richt » ma jun 11, 2018 18:49

melker schreef:Lijkt me beter dat je trekker aan de kant zet en balletje mee gaat gooien met die bosselaars, ipv met trekker er door heen te knallen :( Beter voor integratie.

Och, meeste Duitsers waar ik mee om ga denken er net zo over, dus integreren lukt wel, is net welke lui je mee om gaat :lol:

Heb er geen enkel probleem mee als ze zich aan de regels houden, wat velen wel doen, maar als ze allemaal menen op straat te moeten lopen terwijl 50cm naast die straat er een goed fietspad is, zonder sloot ofzo er tussen, dan zijn ze gewoon asociaal bezig.

wielrenners die netjes aan de kant gaan en/of achterelkaar fietsen vind ik ook geen probleem, maar die paar zure appels die denken dat ze in de Tour de France of Giro d'Italia rijden en daarom met 3-4 naast elkaar rijden, die moeten gewoon van de straat gehaald worden.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » ma jun 11, 2018 18:58

Karla schreef: En ze kiezen juist de kleine weggetjes uit omdat dat daar minder verkeer is. Maar wekelijks komen ze thuis dat ze in de berm beland zijn omdat ze moesten uitwijken voor medeweggebruikers. Dus al dat populair geklets over het leven zuur maken van wielrenners (n)

Kweenie hoe het in La France is maar omdat ze juist op de smalle binnenwegen rond vliegen krijg je ongelukken :idea:
Vorig jaar september reed de loonwerker met slepper en ladewagen een kudde wielrenners tegemoet.
Hij zette zn slepper zoveel mogelijk rechts helemaal stil, maar nog vliegt er eentje op zn voorwiel :? Ze kijken niet :no: hangen alleen maar met de kop voorover het stuur te loeren naar het achterwiel dat voor hun is :?

Mega-irritant is wanneer er fietspaden zijn en wielrenners vaak toch gewoon op de rijbaan gaan (n)
Sowieso raar dat een sport gewoon op openbare wegen plaats vindt... Max Verstappen kom ik hier int buitengebied toch ook niet tegen in zn Red Bull karretje... :lol:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » ma jun 11, 2018 20:28

Henk schreef:
Karla schreef: En ze kiezen juist de kleine weggetjes uit omdat dat daar minder verkeer is. Maar wekelijks komen ze thuis dat ze in de berm beland zijn omdat ze moesten uitwijken voor medeweggebruikers. Dus al dat populair geklets over het leven zuur maken van wielrenners (n)

Kweenie hoe het in La France is maar omdat ze juist op de smalle binnenwegen rond vliegen krijg je ongelukken :idea:
Vorig jaar september reed de loonwerker met slepper en ladewagen een kudde wielrenners tegemoet.
Hij zette zn slepper zoveel mogelijk rechts helemaal stil, maar nog vliegt er eentje op zn voorwiel :? Ze kijken niet :no: hangen alleen maar met de kop voorover het stuur te loeren naar het achterwiel dat voor hun is :?

Mega-irritant is wanneer er fietspaden zijn en wielrenners vaak toch gewoon op de rijbaan gaan (n)
Sowieso raar dat een sport gewoon op openbare wegen plaats vindt... Max Verstappen kom ik hier int buitengebied toch ook niet tegen in zn Red Bull karretje... :lol:

Ik heb natuurlijk ook veel met wielrenners te maken die rakelings langs m,n trekker sjezen,Maar ik weet hoe het voelt op de racefiets dus hou ik rekening met ze.
Valt mij wel op dat loonwerkers heel netjes de kant in gaan en snelheid verminderen als we ze tegemoet komen (y) .
Sport op openbare wegen gaat prima als iedereen begrip voor elkaar op kan brengen..
Karneval optocht rijd toch ook op openbare weg :cheers:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » di jun 12, 2018 07:59

Carnavaloptocht heeft een ontheffing van de gemeente nodig. Sport op de openbare is prima maar dan wel met de verkeersregels in acht nemend.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Karla » di jun 12, 2018 16:07

Inderdaad. Iedere weggebruiker heeft zich te houden aan de geldende verkeersregels.
En hier mag een groep wielrenners max uit 15 personen bestaan. Ben je met meer dan moet je je opsplitsen.

Mijn zoon en dochters trainen vaak alleen. Dus daar kan je als automobilist weinig last van hebben. Maar even wachten totdat de tegenligger voorbij is en dan de fietser inhalen is er vaak niet bij. Liever fietser in de sloot dan jij 30 sec te laat op plek van bestemming, lijkt het.

Trouwens on topic. Onze achterburen hebben ook een koeienoversteekplaats. En dat is geen pretje als wielrenner om daar langs te moeten als de weg een baggerbende is :lol:.
Karla
Moderator

Beroep: Agricultrice

Vorige

Keer terug naar Community