Stage Denemarken

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Stage Denemarken

Berichtdoor Jan Reitsma » ma jul 23, 2018 16:50

Hallo,

Ik volg de opleiding HBO dier- en veehouderij aan het Van Hall Larenstein in Leeuwarden. Ik ben 20 jaar oud, we hebben thuis een melkveebedrijf en ik werk nog bij een andere melkveehouderij. Ik heb al wel wat ervaring maar ik moet nog veel leren. Ik ben voor mijn stage van 8/9 weken van komende september tot november nog op zoek naar een leuk melkveebedrijf in Denemarken. Mijn voorkeur is een melkveebedrijf met 100-300 koeien en melkrobots (hier heb ik namelijk nog geen ervaring mee). Ik vind het landwerk op zijn tijd ook wel leuk dus het zou ook wel leuk zijn als dit zelf uitgevoerd wordt.
Jan Reitsma

Re: Stage Denemarken

Berichtdoor G.U. » ma jul 23, 2018 18:33

In september is het meeste landwerk alwel gedaan. Trekkerwerk leer je niks van, die tijd kun je beter tussen de koeien spenderen en je stageboer de oren van de kop vragen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor MLS » ma jul 23, 2018 20:57

Hallo Jan
Wij beginnen over 3 weken met robots te melken, dus hebben nog niet zoveel ervaring hiermee. Melken nu 130 koeien 3 keer daags met behulp van een medewerker. Doen ook veel in het land en zoals het er nu naar uitziet is er nog genoeg te van het najaar.
MLS

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien, robotmelken voetbal

Berichtdoor Jan Reitsma » wo jul 25, 2018 20:47

MLS schreef:Hallo Jan
Wij beginnen over 3 weken met robots te melken, dus hebben nog niet zoveel ervaring hiermee. Melken nu 130 koeien 3 keer daags met behulp van een medewerker. Doen ook veel in het land en zoals het er nu naar uitziet is er nog genoeg te van het najaar.

Ik heb u een bericht gestuurd. Groeten Jan
Jan Reitsma

Keer terug naar Community