Muziek in de stal

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

Muziek in de stal

Berichtdoor Kures » vr sep 15, 2006 13:28

Hallo,

Ik ben voor mijn profielwerkstuk in 6VWO naar boeren die (klassieke) muziek in de stal draaien, met als doel de melkproductie te verhogen.

Misschien kan iemand mij verder helpen??

Thanks, tessa
Kures

Beroep: Scholiere

Berichtdoor auke » vr sep 15, 2006 13:55

is ooit een onderzoekje naar gedaan. heeft in veeteelt gestaan. hardrock gaf een melkproductie daling en klassiek muziek iets meer melk. Mischien kunnen de moderators jaap/trees/christel je helpen bij het zoeken naar het artikel

suc6
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Sander » vr sep 15, 2006 21:40

bij mij geen muziek in de put. Heeft negatieve werking op mijn geduld. :shock:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor auke » vr sep 15, 2006 22:04

vroeggah toen ik veul jonger was had ik altijd de radio aan. Maar nu ik wat ouder ben niet meer. Vind het veel ontspannener zonder die herrie. Het liefts had ik een geluidsarme melkstal zodat je alleen de melk in de glazen hoort vallen oid. lekker rustig geen gezeur en herrie aan je hoofd. Lekker twee uur opmezelf 8)
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Henk » za sep 16, 2006 06:20

Nee man! De keren dat ik melk gaat ie lekker op de Belse Q. Toffe muziek met tussendoor nieuwtjes en verkeersinfo met die prettige Belse tongval. :D M'n zwager zit psychisch in 'n andere generatieklasse en heefter meestal Nederlandstalige hoempapa opstaan :( .
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Rik » zo sep 17, 2006 12:39

hadden jullie de eerste aflevering van boer zoekt vrouw gezien, toen yvon alle 10 boeren liet zien? daar was ook 1 met in de melkput keiharde trance op. het was net een dicotheek.
Waar maar een radio is staat hij aan als ik in de buurt ben anders moet ik zelf zingen :lol:

Mischien werkt het wel positief op de melkproductie maarjah zie bijvoorbeeld maar eens 80 koeien tevreden te krijgen die van dezelfde stijl houden
Rik

Beroep: zelfstandig
Interesses: Veehouderijtechniek

Berichtdoor MelkboerLuc » di sep 26, 2006 23:03

Ongeveer 8 jaar geleden had ik nog de radio aan in de melkput.
Dat is leuk voor de muziek. Maar als er gesproken wordt, en er wordt al eens een grap uitgehaald, dan wil je dat horen, dan moet de radio harder, en dan ben je afgeleid van je werk.
Toen de radio eens de geest gaf heb ik geen nieuwe geïnstalleerd.
Lekker rustig en geen gebleir in de melkstal.
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor john jakobs » zo okt 01, 2006 16:14

heb al 15 jaar een centrale geluids instalatie die dag en nacht aan staat. de laatste jaren op veronica,overal goede muziek is goede zin .ook heel makelijk als er koffie is of iemandop de deel .je kunt er ook mee omroepen. iemand die classice muziek luistert ken ik zowiezo niet .het is meer voor mezelf als voor de koeien.succes met je opdracht tessa
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Keer terug naar Vraag & aanbod