Werk buitenland

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

Re: Werk buitenland

Berichtdoor jan.nl » zo mei 15, 2016 19:45

Roderick schreef:
Sander schreef:als ik nog 20 was, zou ik nog eens stijf nadenken of ik wel veehouder wilde worden en dus bedrijf over zou nemen. en dan is niet de huidige melkprijs de aanleiding, want die gaat vanzelf wel weer omhoog.

Best triest eigenlijk als de NL jeugd er tegenwoordig zo over denkt. :?
Snap het wel....daar niet van :oops:

Hoe is het met de opvolging in Ca,wat voor opleiding hebben ze gevolgd ,hoe gaat het financieel ,werkelijke waarde :?: maatschap of firma :?:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor john verhaar » zo mei 15, 2016 22:34

Hier 2 van de 4 naar college geweest en heb sterk de indruk dat het erg overrated is ze boeren allemaal en alle 4 op hun eigen manier maar hebben alle 4 (y) (y) zo'n resultaat :idea: :wink:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor jan.nl » zo mei 15, 2016 22:54

john verhaar schreef:Hier 2 van de 4 naar college geweest en heb sterk de indruk dat het erg overrated is ze boeren allemaal en alle 4 op hun eigen manier maar hebben alle 4 (y) (y) zo'n resultaat :idea: :wink:

Dat kan ook niet anders met zo,n pa en moe :D of moet ik het andersom typen :lol:
jan.nl

Berichtdoor Sander » ma mei 16, 2016 11:46

jan.nl schreef:
Sander schreef:als ik nog 20 was, zou ik nog eens stijf nadenken of ik wel veehouder wilde worden en dus bedrijf over zou nemen. en dan is niet de huidige melkprijs de aanleiding, want die gaat vanzelf wel weer omhoog.

:|

wat is er jan. mag ik niet schrijven wat ik denk?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jan.nl » ma mei 16, 2016 13:46

Sander schreef:
jan.nl schreef:

:|

wat is er jan. mag ik niet schrijven wat ik denk?

Juist wel (y) ,poot maar neer wat je denkt :wink:
jan.nl

Berichtdoor Sander » ma mei 16, 2016 19:50

waarom kiek ie dan zo moeilijk 8)
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jan.nl » ma mei 16, 2016 23:30

Sander schreef:waarom kiek ie dan zo moeilijk 8)

Beetje tegenwind wordt je wel sterk van Sander :wink: ,maar idd het stormt nu wel flink in agrarisch polderland. :yes:
jan.nl

Berichtdoor boer 19 » za jun 04, 2016 21:18

Hier ook, in nl met 120 koeien ging alles uit het hoofd. Nu hebben het jongvee en de melkkoeien allemaal zo'n stappenteller ding, alleen dan op de halsband (ben even vergeten hoe je dat noemt :oops: ) Tochtige koeien worden automatisch gesepareerd etc.
boer 19

Berichtdoor HoK » di jul 12, 2016 19:26

Ik snap t niet helemaal. Naar school gaan is slecht??? Naar school gaan verbreed je blik. Niet alleen door t dubbel zien ( :cheers: ) maar ook door interessante lessen/sprekers. Wat IK ermee doe is MIJN probleem, maar dan heb je iig een beetje weet over wat voor tools er beschikbaar zijn. Ik kan dat nu wel merken. Oorspronkelijk nooit intentie gehad om het bedrijf over te nemen (had veel verstand van PC's) maar ik kon er geen hele dag voor zitten. Nu kijk ik met een minder agrarische blik op het het proces wat op ons bedrijf loopt; en ondanks dat niet alles optimaal gaat gaat het de laatste jaren wel fors beter. En dat komt ook door dat stukje theorie waarmee je praktische zaken soms kunt verklaren.

Het enige waar ik een sch**thekel aan begin te krijgen is het woord duurzaam. Dat mogen ze heel snel afschaffen.
HoK

Vorige

Keer terug naar Vraag & aanbod