Werk buitenland

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

Werk buitenland

Berichtdoor aspergeteler1 » do mei 12, 2016 12:06

Hoi, Binnenkort ben ik klaar met de opleiding MBO4 veehouderij. Omdat het nog wat jaartjes duurt voordat ik wat te zeggen heb thuis :mrgreen: wil ik een aantal jaren in het buitenland werken. Voorkeurslanden zijn Australië, Nieuw Zeeland en Portugal. Als er mensen zijn die Nederlandse boeren kennen in die landen hoor ik het graag!

Cheers :cheers:
aspergeteler1

Re: Werk buitenland

Berichtdoor jan.nl » do mei 12, 2016 19:28

aspergeteler1 schreef:Hoi, Binnenkort ben ik klaar met de opleiding MBO4 veehouderij. Omdat het nog wat jaartjes duurt voordat ik wat te zeggen heb thuis :mrgreen: wil ik een aantal jaren in het buitenland werken. Voorkeurslanden zijn Australië, Nieuw Zeeland en Portugal. Als er mensen zijn die Nederlandse boeren kennen in die landen hoor ik het graag!

Zou de has er maar achter aan doen als ik jou was ,werken kan je je hele leven nog :mrgreen:
Cheers :cheers:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor aspergeteler1 » vr mei 13, 2016 12:58

Heb tussendoor nog een jaar havo gedaan. Studeren is helaas niet voor mij weggelegd :mrgreen:
aspergeteler1

Berichtdoor Henk » vr mei 13, 2016 13:21

Als je studeren een gruwel vind niet aan beginnen :no: Juist lager geschoolde banen is steeds meer werk in :yes: terwijl er voor hooggeschoolden steeds moeilijker wordt.
Komp bij dat het gros na ellenlange studie in de maatschappij beginnen met een enorme studieschuld (n) en tegen de tijd dat die weg is en banken krijgen wat vertrouwen in je voor een hypo ben je onderhand al 40 voor je een huissie ken kopen :|

Oudste had het na de havo ook wel gezien en had al een vast arbeidscontract op zak voor ze examen deed :yes: Lekker werken en knaken verdienen en daarnaast 1 dag in de week managementopleiding Detailhandel (y)

Ik ben er voorstander van (y) de handjes laten wapperen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jvt » vr mei 13, 2016 14:14

Henk schreef:Als je studeren een gruwel vind niet aan beginnen :no: Juist lager geschoolde banen is steeds meer werk in :yes: terwijl er voor hooggeschoolden steeds moeilijker wordt.
Komp bij dat het gros na ellenlange studie in de maatschappij beginnen met een enorme studieschuld (n) en tegen de tijd dat die weg is en banken krijgen wat vertrouwen in je voor een hypo ben je onderhand al 40 voor je een huissie ken kopen :|

Oudste had het na de havo ook wel gezien en had al een vast arbeidscontract op zak voor ze examen deed :yes: Lekker werken en knaken verdienen en daarnaast 1 dag in de week managementopleiding Detailhandel (y)

Ik ben er voorstander van (y) de handjes laten wapperen :yes:

Mee eens Henk, niet iedereen kan de kost verdienen achter de computer en bureau en dan moet je dat ook nog willen. Kennis van me is 21, met 18 jaar begonnen te werken, nu al drie jaar vast contract bij defensie, mooi al huisje gekocht. ZIjn wel niet zo duur hier, 150.000 euro, maar bedoel maar.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor G.U. » vr mei 13, 2016 14:44

Ben ik het niet mee eens. Je moet doorleren om een goede baan te krijgen. Voor een tientje int uur kun je bijna overal wel terecht maar als je capabel ben om te studeren zeg ik altijd doen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor teuntje93 » vr mei 13, 2016 17:52

G.U. schreef:Ben ik het niet mee eens. Je moet doorleren om een goede baan te krijgen. Voor een tientje int uur kun je bijna overal wel terecht maar als je capabel ben om te studeren zeg ik altijd doen

ik vond het maar 4 verloren jaren, dat studeren. Niks aan gehad en een hoop nutteloze info, allemaal gebakken lucht.
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor king » vr mei 13, 2016 18:56

G.U. schreef:Ben ik het niet mee eens. Je moet doorleren om een goede baan te krijgen. Voor een tientje int uur kun je bijna overal wel terecht maar als je capabel ben om te studeren zeg ik altijd doen

En al die gasten die doorleren om het doorleren en later geen normale vaste baan kunnen vinden, die worden dan aan genomen door bv de overheid of de melkfabriek om onzinnige regeltjes te verzinnen, waar wij mee lastiggevallen worden (n)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Hindrik » vr mei 13, 2016 19:00

king schreef:

En al die gasten die doorleren om het doorleren en later geen normale vaste baan kunnen vinden, die worden dan aan genomen door bv de overheid of de melkfabriek om onzinnige regeltjes te verzinnen, waar wij mee lastiggevallen worden (n)

De boeren hebben er last van, en zij een riant salaris, hebben ze kennelijk toch iets geleerd :lol:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Sander » vr mei 13, 2016 20:13

teuntje93 schreef:
ik vond het maar 4 verloren jaren, dat studeren. Niks aan gehad en een hoop nutteloze info, allemaal gebakken lucht.

vond bier best lekker :cheers:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » vr mei 13, 2016 20:16

Niet doorstuderen en tientje per uur is een een-tweetje die lang niet vanzelfsprekend is :no:
Kennis van me deed 1 jaar de LTS totdat ie dr af geschupt werd omdat ie geen zak deed :no:
Hij is inmiddels al jaren 1 van de vermogendste vastgoedbeheerders die er zijn in de regio :yes:
Zijn lijfspreuk: "als je de juiste mennekes op de juiste plek zet mag je zelf gewoon lomp zijn" :mrgreen:

Of een oud-hulp van mij; van de MAS gebonjourd omdat ie alleen maar de stoel kwam warm houwe 8) ging in het grondverzet en na een paar jaar eigen grondverzetbedrijf wat half Bels doorkruist :yes:

Bedoel maar dat weinig school niet automatisch ermoei betekend :no: Zijn zat gasjes zonder school maar wel met brains :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jvt » vr mei 13, 2016 21:24

Ik ben na een jaar van de HAS gebonjourd omdat ik niet helemaal geschikt bleef. Naderhand toch een beste baan gehad bij Heemskerk, inzet en kennis van de sector is belangrijker dan een hoop nutteloze theorie. Jaartje in Canada meer geleerd dan in al die schooljaren. Ben ondertussen zo oud dat ik al een heel rijtje voervoorlichters voorbij heb zien komen, allemaal Hassers, maar de betere hebben het in zich, en niet omdat ze toevallig een hogere opleiding gedaan hebben. Ken mensen die wageningen gedaan hebben, maar enkel theorie beheersen en niet eens simpel kunnen nadenken en doordenken.
En... voor degene die toevallig ff wat minder bovenbagage hebben meegekregen... een goede varkensman in de stal verdiend stukken meer dan de varkensvoorlichter (q) (q) (q)
jvt

Berichtdoor Sander » vr mei 13, 2016 22:55

ging bij wijze van spreken nog liever plantsoen schoffelen dan hele dag in zo'n varkensstal. brrrr
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jvt » za mei 14, 2016 12:13

Sander schreef:ging bij wijze van spreken nog liever plantsoen schoffelen dan hele dag in zo'n varkensstal. brrrr

valt mee hoor, zeker als verdiensten prima zijn. Een gemiddelde lasser of constructiewerker, medewerker lopende bandwerk fabriek ziet net zo min veel daglicht en verdiend maar de helft. Passie ligt hier bij de koeien, maar de varkens doen we net zo goed met veel plezier
jvt

Berichtdoor Robert » za mei 14, 2016 12:16

Volgens mij zijn er nog wel een stel goede varkensmannen, alleen een enkeling die nog goed geld verdiend.
Het aantal varkenshouders is toch al schrikbarend klein in NL. (rond de 4500 ?)

Maar mooi een jaar naar het buitenland. (y)
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Volgende

Keer terug naar Vraag & aanbod