Werk buitenland

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

Re: Werk buitenland

Berichtdoor jvt » za mei 14, 2016 17:05

Robert schreef:Volgens mij zijn er nog wel een stel goede varkensmannen, alleen een enkeling die nog goed geld verdiend.
Het aantal varkenshouders is toch al schrikbarend klein in NL. (rond de 4500 ?)

Maar mooi een jaar naar het buitenland. (y)

Goede varkensknecht verdiend al paar jaar ruim meer dan zijn baas :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor jan.nl » za mei 14, 2016 17:09

jvt schreef:
Robert schreef:Volgens mij zijn er nog wel een stel goede varkensmannen, alleen een enkeling die nog goed geld verdiend.

Houd die baas niet lang vol :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor jvt » za mei 14, 2016 19:28

jan.nl schreef:
jvt schreef:

Houd die baas niet lang vol :no:

Juist wel. Als hij nogal wat bedrijfsomvang heeft, het dummywerk door buitenlandse werknemers gedaan wordt en een hele goede voor de finetuning en aansturing, en daardoor technisch super draait, houd de bank het vertrouwen in het bedrijf. Als dan varkensprijzen een keer aantrekken, kan het balletje bij zo'n bedrijf heel snel de goede kant op rollen en heeft de baas wel ineens een heeeeeel dik salaris..
jvt

Berichtdoor poekske » zo mei 15, 2016 01:32

nou, als je denkt om succesvol te zijn en een aanzienelijk bedrag bij mekaar te sprokkelen je hard en lang moet studeren, is het levende bewijs dat dit niet altijd klopt mijn werkgever wel :yes: op zen 14 gestopt met school, leercontract gedaan, en nu zien wat hij bezit op zen 53... studeer maar mensen :no:
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Flyinghollander » zo mei 15, 2016 04:51

We kunnen nu wel allemaal roepen dat studeren geen nut heeft, diegene die zonder dat succes hebben zie je het ook wel aan van te voren haast.
En de succes verhalen van vroeger zullen vandaag de dag wel wat moeilijke zijn.
Flyinghollander

Berichtdoor melker » zo mei 15, 2016 10:57

Die tijd is echt geweest dat je zonder degelijke opleiding nog boer kan zijn, merk het hier wel aan de diverse stage lopers van de mas, zitten op verschillende niveaus maar er zijn bij die gewoon de capaciteit missen om het geheel te overzien :( Valt ook allemaal niet mee om overal wat van te weten maar soms wordt ik nog wel eens positief verrast :)
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Sander » zo mei 15, 2016 12:00

als ik nog 20 was, zou ik nog eens stijf nadenken of ik wel veehouder wilde worden en dus bedrijf over zou nemen. en dan is niet de huidige melkprijs de aanleiding, want die gaat vanzelf wel weer omhoog.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor MarcB » zo mei 15, 2016 12:09

(y)
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor jan.nl » zo mei 15, 2016 15:39

melker schreef:Die tijd is echt geweest dat je zonder degelijke opleiding nog boer kan zijn, merk het hier wel aan de diverse stage lopers van de mas, zitten op verschillende niveaus maar er zijn bij die gewoon de capaciteit missen om het geheel te overzien :( Valt ook allemaal niet mee om overal wat van te weten maar soms wordt ik nog wel eens positief verrast :)

Hier stuur ik elke stage loper naar de has :wink: Maar ff zonder gekheid ,als je er verder geen hekel aan 4 jr door leren heb(en plezier maken) en je heb de capaciteit dan lijkt het me het beste .Zie ze vaak weer terug en als je ziet hoe ze veranderen :yes:
Op de mas leren ze de praktische kant van het boeren,zover ze dat thuis niet geleerd hebben.Op de has leren ze weer ff wat verder door te na te denken,worden kritischer maw ,hoe meer je weet des te meer je weten wil...Die paar boeren die over blijven worden regelaars,zitten achter hun pc het bedrijf te runnen,dat is wat anders als zelf een kampje maaien. :yes:
jan.nl

Berichtdoor jan.nl » zo mei 15, 2016 15:44

Sander schreef:als ik nog 20 was, zou ik nog eens stijf nadenken of ik wel veehouder wilde worden en dus bedrijf over zou nemen. en dan is niet de huidige melkprijs de aanleiding, want die gaat vanzelf wel weer omhoog.

:|
jan.nl

Berichtdoor Martin » zo mei 15, 2016 15:53

jan.nl schreef: Die paar boeren die over blijven worden regelaars,zitten achter hun pc het bedrijf te runnen,dat is wat anders als zelf een kampje maaien. :yes:

En hier ben ik het niet mee eens :no: hier lopen de grotere/betere boeren elke dag nog tussen de koeien. :idea:
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor jvt » zo mei 15, 2016 16:07

Martin schreef:
jan.nl schreef: Die paar boeren die over blijven worden regelaars,zitten achter hun pc het bedrijf te runnen,dat is wat anders als zelf een kampje maaien. :yes:

En hier ben ik het niet mee eens :no: hier lopen de grotere/betere boeren elke dag nog tussen de koeien. :idea:

En ik ook eens met Martin, werk veranderd idd als bedrijven groeien, zelf melken, zelf veel trekkerwerk wordt idd vervangen door meer regel- en kantoorwerk, maar.....je zult zelf tussen de koeien door moeten blijven gaan, mest controleren, ff blik werpen op de koeien, alsook als motivatie voor personeel... die werken liever voor een baas die zelf ook stront aan zijn poten heeft dan dat hij in wit blousje alle dagen op kantoor zit. Niet iedereen van jullie zal Willy Naessens kennen, een self made bouwondernemer uit het Vlaanderse. Slimme vent, weinig school gedaan, maar hierbij zijn tien geboden:

Willy Naessens heeft het gemaakt, in de zwembaden én in de industriebouw. Daarnaast heeft de flamboyante West-Vlaming nog tal van andere bedrijven in zijn groep zitten. Dat hij ‘de grootste’ kon worden, dankt Willy aan zijn zelf bedachte ‘Tien Geboden’.

In de slotaflevering van het seizoen ‘The Sky is the Limit’ lichtte Willy, die maar tot zijn veertiende naar school is geweest, zijn geboden nog eens toe. Ze kunnen jou, als kleine ondernemer, maar misschien ook wel in je dagelijkse job, inspireren. Ook op z’n eigen website pakt Willy Naessens Groep uit met deze ‘ondernemersbijbel van het gezond verstand’. Als je ze goed bestudeert, weet je meteen waarom Willy zo’n grote feesten geeft, of rondrijdt om te zien waar welke loods wordt gebouwd...

1. Gezond en gelukkig zijn: “Om goed te ondernemen moet je je goed kunnen concentreren op je werk, en dat is slechts mogelijk als je geen problemen hebt, ook niet in je familiaal leven, je gezondheid of je andere relaties.”

2. Ambitieus en gemotiveerd zijn: “Zonder ambities en motivatie kun je niet vooruit. Ben je eigenlijk niet gemotiveerd om een doel te bereiken, dan kan je er beter mee stoppen.”

3. Hard werken: “Zonder hard werken gaat het niet – je moet altijd bezig zijn met je werk, van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat.”

4. Kansen zien en bestuderen: “Als er opportuniteiten zijn, moet je die op zijn minst aandachtig bestuderen en niet zomaar meteen in de vuilbak smijten.”

5. Je moet je omringen met bekwame medewerkers en die ook goed verzorgen: “Ik heb daar een specialiteit van gemaakt: alle goede kaderleden krijgen van mij een goed salaris en een mooie auto.”

6. Goed delegeren, maar toezicht houden via controle: “Als je delegeert mag je niet vergeten dat je hetgeen je delegeert ook controleert!”

7. De concurrenten volgen: “Je moet goed in de gaten houden wat zij doen. Ik ging bijvoorbeeld regelmatig op de werven van collega’s kijken wat ze deden om hun evolutie te volgen.”

8. Geld en tijd besteden aan PR: “Dat is zeer belangrijk voor een Groep als de onze omdat wij veel klanten hebben die slechts een keer om de 5 of 10 jaar kopen. Naambekendheid speelt een grote rol: zij zorgt ervoor dat je voorsprong krijgt op je collega’s.”

9. Zorg dragen voor en aandacht schenken aan het bedrijfsimago: “Een goed imago hebben is zéér belangrijk.”

10. Je moet meegaan met je tijd: “Mijn tip voor deze tijd: implementeer de groene tendens!”
jvt

Berichtdoor Roderick » zo mei 15, 2016 16:32

Sander schreef:als ik nog 20 was, zou ik nog eens stijf nadenken of ik wel veehouder wilde worden en dus bedrijf over zou nemen. en dan is niet de huidige melkprijs de aanleiding, want die gaat vanzelf wel weer omhoog.

Best triest eigenlijk als de NL jeugd er tegenwoordig zo over denkt. :?
Snap het wel....daar niet van :oops:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Sander » zo mei 15, 2016 16:53

eeuwige jeugd 8) (y)
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jan.nl » zo mei 15, 2016 19:38

Martin schreef:

Heb ook niet gezegd dat ze niet tussen de koeien lopen,maar het landwerk wordt allemaal uitbesteed of als ze groot genoeg zijn in eigen beheer. Om terug te komen op de pc,ik vind er 80 % van de tochtigheden mee en we zitten nog maar in het begin van een landbouw die totaal gaat veranderen. (q)
jan.nl

VorigeVolgende

Keer terug naar Vraag & aanbod