Te koop GRAS op stam E 175,-/ha

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

Te koop GRAS op stam E 175,-/ha

Berichtdoor lot » za aug 20, 2016 14:40

VERKOCHT
lot

Beroep: boerin

Re: Te koop GRAS op stam E 175,-/ha

Berichtdoor G.U. » za aug 20, 2016 20:44

Jij durft wel te vragen...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor melker » za aug 20, 2016 22:40

Afgelopen week betaalden we 50 euro per wagen vol, rond de 2 ha per wagen . Vanaf volgende maand wordt het weer fles beerenburg per ha :)
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hindrik » zo aug 21, 2016 01:43

Afgelopen week weggegeven, geen onkosten.
Gaan we tzt een :cheers: op drinken
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor boer pieter » zo aug 21, 2016 09:48

hier werd mij ook al gras aan geboden voor niks zelf maaien ,ga volgende week 3 snee maaien en en de helft omploegen nieuw inzaaien met gras ,weet niet waar we met het voer heen moeten
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » zo aug 21, 2016 11:53

boer pieter schreef:hier werd mij ook al gras aan geboden voor niks zelf maaien ,ga volgende week 3 snee maaien en en de helft omploegen nieuw inzaaien met gras ,weet niet waar we met het voer heen moeten

Als je zoveel voer hebt waarom heb je jouw graan dan ingekuild. had je het beter kunnen laten staan om te dorsen.
kobonde

Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » zo aug 21, 2016 13:13

waarom , omdat ik het graag voer :yes: ga nu winter gerst zaaien met gras .volgent jaar denk ik helemaal geen mais meer ,misschien bieten samen met de buurman die heeft alle machines er voor
boer pieter

Berichtdoor durk » zo aug 21, 2016 13:43

boer pieter schreef:waarom , omdat ik het graag voer :yes: ga nu winter gerst zaaien met gras .volgent jaar denk ik helemaal geen mais meer ,misschien bieten samen met de buurman die heeft alle machines er voor

In NL zal (met de lage bemestingsnormen) het gemengde bedrijf de komende jaren ook weer opgang gaan maken :yes:
Daarvoor moet je natuurlijk wel in een omgeving zitten cq een bepaalde grondslag hebben dat de verbouw van akkerbouwgewassen rendabel cq mogelijk is.
durk

Berichtdoor poekske » zo aug 21, 2016 15:56

:lol: Graan in gps draaien, en dan teveel gras hebben. Gekker kan niet
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Arie » zo aug 21, 2016 17:28

Gras weggeven, waarom :?: ... als je het land verhuurt, vang je 1200 per ha of zelfs nog meer. Waarom doe je da niet als je het gras toch nie nodig heb :?
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Sander » zo aug 21, 2016 18:01

omdat je de grond op naam moet hebben :wink:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » zo aug 21, 2016 18:10

is simpel poekske gps is gewoon goed en gezond voer ik snap niet dat iedereen daar zo bang voor is ,als je er gras onder zaait dan is de opbrengst te laag om te dorsen ,land verhuren is niet intersant ivm mest ,mijn land hier thuis is gewoon niet super geschikt voor mais bouw
daar komt nog bij dat er hier veel land te koop is hier om mij heen waar nu allemaal graan op staat en de meesten hakselen het stro gelijk stro is er hier ook genoeg
boer pieter

Berichtdoor Arie » ma aug 22, 2016 00:09

Sander schreef:omdat je de grond op naam moet hebben :wink:

Voor de mestwet? Dan heb je dus ook de beesten. Als je dan gras over houd, koop je te veel voer aan. Teveel krachtvoer of mais, bierbostel, pulp weet ik veel. Het is toch gewoon raar om land van +65.000 in bezit te hebben, en daar de opbrengst van gratis weg te geven? :roll:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Flyinghollander » ma aug 22, 2016 06:59

boer pieter schreef:is simpel poekske gps is gewoon goed en gezond voer ik snap niet dat iedereen daar zo bang voor is ,als je er gras onder zaait dan is de opbrengst te laag om te dorsen ,land verhuren is niet intersant ivm mest ,mijn land hier thuis is gewoon niet super geschikt voor mais bouw
daar komt nog bij dat er hier veel land te koop is hier om mij heen waar nu allemaal graan op staat en de meesten hakselen het stro gelijk stro is er hier ook genoeg

Heb nu ook gps en de koeien vinden het heerlijk, vem is iets minder, maar de productie is ook niet 10.000 liter dus maakt ook iets minder uit.
Flyinghollander

Berichtdoor kobonde » ma aug 22, 2016 08:13

GPS kan prima koeienvoer zijn, zeker in streken met een landklimaat waar gras uitwintert en zomers verdroogt
en te noordelijk voor majs. In landen als NL en DK is de opbrengst en voederwaarde gewoon te laag ten opzichte van
majs en gras. Maar je kan het goed gebruiken als derde gewas en als dekvrucht om te voorkomen dat je grond als
permanet gras wordt bestempeld. En bij een ruwvoer overschot kun je het dorsen en als krachtvoer vervanger
gebruiken of verkopen. Bij de huidige mest wetgeving, moet je of veel mest afvoeren of je hebt een ruwvoer
overschot. Zelf vind ik het zonde om mest weg te geven dus huren we zoveel grond bij dat we alle mest zelf
kunnen gebruiken en nemen graan met gras er onder mee in de roulatie en de teelt kosten zijn laag als graan als
dekvrucht teelt als je toch gras inzaait.
kobonde

Interesses: Vrouwen en koeien

Volgende

Keer terug naar Vraag & aanbod