Te koop GRAS op stam E 175,-/ha

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

Re: Te koop GRAS op stam E 175,-/ha

Berichtdoor melker » wo aug 24, 2016 14:30

afgelopen jaar toch nog een 1400 ton mais gekocht, gaan we dit jaar niet doen. We hebben nog paar sleufsilo's neer gezet en gaan die vol rijden met alle gras wat hier wordt aangeboden, veelal 3e,4e en 5e snede. Maaien schudden, harken en stukje rijden haal je geen 2 wagens per uur, duskomen ook.nog wat kosten bij. Boeren die moeilijk doen met klw halen we alleen voor niks op, zitten hier nog genoeg die niet mee doen met klw en geen derogatie en blij zijn dat gras zonder kosten weg is. Zitten nu rond de 25000 kg melk per ha en nog veel ganzenschade dus mag niet mopperen in dit relatief extensieve deel van Friesland.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor john jakobs » wo aug 24, 2016 16:17

meteen mest terug leveren melker
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » do aug 25, 2016 12:47

HoK schreef:
Henk schreef:Meer gras in de koe drukken en minder krachtvoer kopen :idea:

Je wil toch wel een beetje melken henk? Met een beetje KV breng je eigen voer tot meer waarde.

Da's 200% mapmannentaal :D Je ruwvoer voor niks weggeven en tegelijkertijd bergen krachtvoer aankopen want sjongejonge we willen toch wel de blits blijven maken op de mpr :mrgreen:

Maar jij kunt me dat wss precies voorrekenen hok :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » do aug 25, 2016 12:48

bertus schreef::roll: maar dan nog ga je toch het gras niet weggeven, je bent toch sinterklaas niet :!:

Sinterklaas woont blijkbaar in Friesland want het gratis gras komt al zuidwaarts ondertussen :cheers:

Henk

Berichtdoor Hindrik » do aug 25, 2016 12:52

Henk, hoeveel kg kv moet je uit het rantsoen halen om er 1 kg ds ruwvoer extra in te krijgen :?:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hindrik » do aug 25, 2016 12:57

Henk schreef:
bertus schreef::roll: maar dan nog ga je toch het gras niet weggeven, je bent toch sinterklaas niet :!:

Sinterklaas woont blijkbaar in Friesland want het gratis gras komt al zuidwaarts ondertussen :cheers:

Ik neem aan dat je minimaal het transport mag afrekenen, tel daarbij maaien schudden harken persen of inkuilen, en reken dan eens aan de kp ds of vem
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » do aug 25, 2016 13:11

Punt is dat er in het zuiden grofweg de helft minder mais is. Ga je België in schieten de tranen je helemaal in de broekspijp :cry: dus daar kom het dees jaar ook niet vandaan :no: dus dan is een provincie die snapt wat noodhulp is, altijd welkom (y)
Begreep trouwens na een uitvoerige uithoorsessie van de loonwerker dat het meeste graan down south als gps is verdwenen richting koeienboeren :yes: en dat was meteen een meevaller voor de telerts :yes: want het gros had door al het nat en donker weer een hoop groen in het graan staan, en daar heeft een koeienboer met lege silo's geen boodschap aan :wink:

Bdw, ik reken effe hardop en verbeter me if I'm wrong :) maar ik schat ca. 2 ct transploftkosten, 3 ct maaien etc. en 5 ct persen/wikkelen?

Henk

Berichtdoor Antbo » do aug 25, 2016 15:22

Henk schreef: Ga je België in schieten de tranen je helemaal in de broekspijp :

Aks ik veehandelaar moet geloven dan is er hier in de omtrek 4 de snee gras verkocht voor 250 a 350 € per ha .
Antbo

Vorige

Keer terug naar Vraag & aanbod