jongveeopfok in buitenland

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

Re: jongveeopfok in buitenland

Berichtdoor opelmanta » ma dec 19, 2016 04:51

Ik zie hier in het algemeen niets in. aAa boeren doen niet mee want dan kunnen ze er niet bij staan als een schilder komt te coderen. Mensen met een zelfverklaard hoogwaardig veebestand vallen af, mensen met veel broei in de kantblokken dito.
Als je alleen wilt melken dan kun je toch veel beter kopen. Weet je zeker dat je nooit te veel hebt. Laat je een Blauwe of een Hereford of Angus er tussen lopen. Heb je ook geen strohok meer nodig, mooi in de koppel laten lopen en de kalfjes van de roosters vissen.

Het wordt wat anders als je ieder jaar een 1.000 naar Kansas kunt sturen. Gepruts met ieder jaar 30 of om mijn part 150 haalt weinig uit.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor kobonde » ma dec 19, 2016 08:55

Wat ik in de praktijk zie op berijven die jongvee opfok op een andere lokatie hebben of uitbesteden is dat het zelden het
berijfsresultaat verbeteterd, meestal verslechterd. Door de transport kosten, en ondoelmatiger werken.
Jongvee kan je normaal buiten de piekdrukte doen en het oudere jongevee kan met voer dat net niet goed genoeng is
voor de melkgevenden goed volstaan.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » ma dec 19, 2016 10:48

kobonde schreef:Wat ik in de praktijk zie op berijven die jongvee opfok op een andere lokatie hebben of uitbesteden is dat het zelden het
berijfsresultaat verbeteterd, meestal verslechterd. Door de transport kosten, en ondoelmatiger werken.
Jongvee kan je normaal buiten de piekdrukte doen en het oudere jongevee kan met voer dat net niet goed genoeng is

:yes: :yes: :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » ma dec 19, 2016 13:16

:roll: Niet zo somberen jongens :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » ma dec 19, 2016 13:39

ik ben niet somber :no: en heb plek en voer zat dus doe het zelf
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » ma dec 19, 2016 18:35

boer pieter schreef:
kobonde schreef:Wat ik in de praktijk zie op berijven die jongvee opfok op een andere lokatie hebben of uitbesteden is dat het zelden het

:yes: :yes: :yes:

Helemaal eens :yes: Verder zit je met je gezondheidsstatus wanneer je met meerderen het jv samen gaat voegen.
Veedude hiero zegt altijd zo gauw het jongvee verdwijnt volgen de koeien snel...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arie » ma dec 19, 2016 18:37

Ik denk wel dat je gelijk heb. Straks met de fosfaatrechten zou ik jongvee uitbesteden wel interessant vinden als: het opfokbedrijf vlak bij ligt, zodat ik het transport gewoon zelf kan doen met trekker een veekar en de fosfaatrechten niet heel simpel voor de volle mep doorberekend worden. Anders schieten we dr niks mee op :no: En dan nog: geen permanente oplossing :?
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Vorige

Keer terug naar Vraag & aanbod