Moderator: Moderators
boer pieter schreef:Stel je niet aanbij ons zitten ze gewoon binnen en hebben ze geen jas nodig .Als je een ziek kalf een jasje aan doet ok maar alle kalfjes vind ik onzin . Maar goed ieder zijn ding
wijnbergen schreef:Henk schreef:Tis voorjaar en nog steeds zie je bij jan en alleman kalfkes rond lopen met dekjesHet lijkt wel een modeaccessoire geworden in veehoudend Nederland
hetgeen het Barbie-isme alleen maar verhoogt
![]()
Dat laatste is onzin Henk, jij loopt ook in je Adamskleed buiten omdat dan je weerstand hoger word? Heb de kalveren de eerste 3 weken een jas aan juist om ze meer weerstand en kracht te geven tegen allerlei ziektes omdat ze minder energie kwijt zijn om zich warm te houden.
Roderick schreef:Sommigen moeten zich maar eens ernstig afvragen of ze wel geschikt zijn om met vee om te gaan
Henk schreef:wijnbergen schreef:Henk schreef:Tis voorjaar en nog steeds zie je bij jan en alleman kalfkes rond lopen met dekjesHet lijkt wel een modeaccessoire geworden in veehoudend Nederland
hetgeen het Barbie-isme alleen maar verhoogt
![]()
Dat laatste is onzin Henk, jij loopt ook in je Adamskleed buiten omdat dan je weerstand hoger word? Heb de kalveren de eerste 3 weken een jas aan juist om ze meer weerstand en kracht te geven tegen allerlei ziektes omdat ze minder energie kwijt zijn om zich warm te houden.
Ik heb geen vachtMaar bij jullie in DK zal het in de winter best wel gemeen koud zijn
en dan nog die wind 365 dagen per jaar dr bij, dan zal zo'n jasje best toegevoegde waarde hebben
Roderick schreef:Sommigen moeten zich maar eens ernstig afvragen of ze wel geschikt zijn om met vee om te gaan
Nou niet zo hysterisch doen RodyIn de States en Ca hebben die jasjes wss best wel nut
Punt is dat je vandaag de dag, hier in NL, 15 graden en zonnetje, nog steeds overal boeren hun kalfies in een jasje ziet hijsen
![]()
En voor mijn part ist in het Noorden maar 10 graden buiten maar kom op zegin een kalverhutje met de zon dr op is het gewoon al warm nu
Tis gewoon een mode item geworden voor velen
beetje kalfjes aankleden net als Truus van 3 hoog achter dr teckel aan kleed voor ie buiten mag
Keer terug naar Vraag & aanbod
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten