Kalverdekjes

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

Re: Kalverdekjes

Berichtdoor john verhaar » wo maart 22, 2017 20:09

Tis in andere delen van de wereld welis wat kouder en of langer koud dan in DK hier moet je er gewoon alles aan doen :arrow: hutje,dik stro 2 tot 3 x per week en een jasje hoger ds kunstmelk,super goed voer en geen ruwvoer voor de eerste 3 mnd :idea: en als dan alles goed gaat mogen de beste na 9mnd naar de breeding pen :wink:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Roderick » wo maart 22, 2017 20:48

Man, man......je zou bij bepaalde boeren maar als kalfje geboren worden.........dan ben je ook mooi fucked. :cry:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » wo maart 22, 2017 20:55

is dat zo ,als het allemaal zo erg is als jullie zeggen vraag ik mij af hoe het dan kan dat er nog steeds koeien zijn :lol: :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Roderick » wo maart 22, 2017 21:33

Dat ze niet dood gaan betekend nog niet dat je ze niet gigantisch aan het plagen bent (n)

Waarom voer je de koeien gewoon niet rot voer?
Gaan ze ook nie aan dood. :roll:
Roderick

Berichtdoor Roderick » wo maart 22, 2017 21:35

Sommigen moeten zich maar eens ernstig afvragen of ze wel geschikt zijn om met vee om te gaan :roll:
Roderick

Berichtdoor boer pieter » wo maart 22, 2017 22:27

Stel je niet aan :no: bij ons zitten ze gewoon binnen en hebben ze geen jas nodig .Als je een ziek kalf een jasje aan doet ok maar alle kalfjes vind ik onzin . Maar goed ieder zijn ding
boer pieter

Berichtdoor Roderick » wo maart 22, 2017 22:31

Zal ik doen, zodra jij een cursus koesignalen gaat doen. (y)
Roderick

Berichtdoor king » wo maart 22, 2017 22:49

zal zeker niet beweren, dat kalverdekjes onzin zijn ,maar een cursus koesignalen :? :no:
Je kan het overdrijven ook natuurlijk
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Corjan » do maart 23, 2017 02:42

boer pieter schreef:Stel je niet aan :no: bij ons zitten ze gewoon binnen en hebben ze geen jas nodig .Als je een ziek kalf een jasje aan doet ok maar alle kalfjes vind ik onzin . Maar goed ieder zijn ding

Dus jij heb een duur hokkie voor kalveren en vind een jasje onzin :?: :mrgreen:

Hier ook een jasje aan :yes: (y) :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor boer pieter » do maart 23, 2017 10:53

10 jaar geleden had nog niemand van jasjes gehoort en toen heb ik inderdaad een kalver stalletje gebouwt en ben daar nog iedere dag blij mee
boer pieter

Berichtdoor Henk » do maart 23, 2017 11:52

wijnbergen schreef:
Henk schreef:Tis voorjaar en nog steeds zie je bij jan en alleman kalfkes rond lopen met dekjes :lol: Het lijkt wel een modeaccessoire geworden in veehoudend Nederland :yes: hetgeen het Barbie-isme alleen maar verhoogt :yes: 8)

Dat laatste is onzin Henk, jij loopt ook in je Adamskleed buiten omdat dan je weerstand hoger word? Heb de kalveren de eerste 3 weken een jas aan juist om ze meer weerstand en kracht te geven tegen allerlei ziektes omdat ze minder energie kwijt zijn om zich warm te houden.

Ik heb geen vacht :no: Maar bij jullie in DK zal het in de winter best wel gemeen koud zijn :yes: en dan nog die wind 365 dagen per jaar dr bij, dan zal zo'n jasje best toegevoegde waarde hebben :yes:

Roderick schreef:Sommigen moeten zich maar eens ernstig afvragen of ze wel geschikt zijn om met vee om te gaan :roll:

Nou niet zo hysterisch doen Rody :lol: In de States en Ca hebben die jasjes wss best wel nut (y) Punt is dat je vandaag de dag, hier in NL, 15 graden en zonnetje, nog steeds overal boeren hun kalfies in een jasje ziet hijsen :roll:
En voor mijn part ist in het Noorden maar 10 graden buiten maar kom op zeg :D in een kalverhutje met de zon dr op is het gewoon al warm nu :yes: Tis gewoon een mode item geworden voor velen :D beetje kalfjes aankleden net als Truus van 3 hoog achter dr teckel aan kleed voor ie buiten mag 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » do maart 23, 2017 11:55

Hier in de stal was het gister max 10 en min 4 graden
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » do maart 23, 2017 11:56

Zo is het henk
boer pieter

Berichtdoor Richt » do maart 23, 2017 14:33

Henk schreef:
wijnbergen schreef:
Henk schreef:Tis voorjaar en nog steeds zie je bij jan en alleman kalfkes rond lopen met dekjes :lol: Het lijkt wel een modeaccessoire geworden in veehoudend Nederland :yes: hetgeen het Barbie-isme alleen maar verhoogt :yes: 8)

Dat laatste is onzin Henk, jij loopt ook in je Adamskleed buiten omdat dan je weerstand hoger word? Heb de kalveren de eerste 3 weken een jas aan juist om ze meer weerstand en kracht te geven tegen allerlei ziektes omdat ze minder energie kwijt zijn om zich warm te houden.

Ik heb geen vacht :no: Maar bij jullie in DK zal het in de winter best wel gemeen koud zijn :yes: en dan nog die wind 365 dagen per jaar dr bij, dan zal zo'n jasje best toegevoegde waarde hebben :yes:

Roderick schreef:Sommigen moeten zich maar eens ernstig afvragen of ze wel geschikt zijn om met vee om te gaan :roll:

Nou niet zo hysterisch doen Rody :lol: In de States en Ca hebben die jasjes wss best wel nut (y) Punt is dat je vandaag de dag, hier in NL, 15 graden en zonnetje, nog steeds overal boeren hun kalfies in een jasje ziet hijsen :roll:
En voor mijn part ist in het Noorden maar 10 graden buiten maar kom op zeg :D in een kalverhutje met de zon dr op is het gewoon al warm nu :yes: Tis gewoon een mode item geworden voor velen :D beetje kalfjes aankleden net als Truus van 3 hoog achter dr teckel aan kleed voor ie buiten mag 8)

Wij zitten net over de grens van Noord Nederland, momenteel toch een vies koude wind die hier nog steeds staat, wij hebben nog geen kalver dekjes maar denk dat dit de laatste winter zonder geweest is, winter kalver groeien toch minder als die uit het voorjaar en zomer
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor wijnbergen » do maart 23, 2017 14:51

Het was hier afgelopen jaar een keer -5 ja, wind is er altijd wel maar verder qua temperatuur is er weinig verschil volgens mij, vanmorgen vroeg 0 graden en nu 11.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
wijnbergen

Interesses: Jersey

Vorige

Keer terug naar Vraag & aanbod