GEZOCHT; JACHTVELD OF SCHADE BESTRIJDING

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

GEZOCHT; JACHTVELD OF SCHADE BESTRIJDING

Berichtdoor JW Hans » za feb 04, 2017 18:13

Gezocht jachtveld of schade bestrijding in radius van +/- 50km rondom Schiphol . Met vele jaren jacht ervaring zoek ik een eigen veld zodat ik mijn beide zoons van 14 & 15 verdere ervaring en kennis kan laten opdoen tijdens de jacht waar zij ongekend gemotiveerd voor zijn, beide kunnen niet wachten om in november 2017 met de jachtopleiding te beginnen. Wie kan ons helpen en gunt ons de kans om over een eigen jachtveld te beschikken en dit met uiterste zorg te beheren? Financiële vergoeding conform het jachtveld. Eventuele verdere informatie zou ik gaarne in een persoonlijk gesprek willen toelichten. Gaarne uw reacties via een PB op dit forum (persoonlijk bericht). Bijvoorbaat hartelijk dank.
JW Hans

Re: GEZOCHT; JACHTVELD OF SCHADE BESTRIJDING

Berichtdoor G.U. » za feb 04, 2017 18:58

Ik vind dat altijd nog al wat dat er online naar jachtveld wordt gevraagt. We kennen je niet maar worden wel zo aardig geacht om je met een vuurwapen over ons land te laten lopen... :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor JW Hans » za feb 04, 2017 19:07

Goeden avond G.U.
Dat wij elkaar nog niet kennen is ongetwijfeld zeer waarschijnlijk echter met een ontmoeting en goed gesprek kan daar natuurlijk altijd verandering in komen (y) . Mijn vraag op dit forum kunt u zien als een uitnodiging tot, aangezien het voor sommige leden wellicht iets te direct is om u persoonlijk direct te benaderen. Wederzijds respect, begrip en goede verstandhouding is uiteraard een "must" tussen landeigenaar en de jager. Ik hoop dat ik u met mijn reactie van mijn goede bedoelingen heb kunnen overtuigen. Met vriendelijke groet, Hans
JW Hans

Berichtdoor G.U. » za feb 04, 2017 20:27

Duidelijk (y) en ook een mooi dat je jongens zo enthousiast zijn. Ik zit alleen niet in je zoekgebied. Er wordt hier op het forum wel eens vaker naar jachtmogelijkheid gevraagt maar heb het idee dat daar meestal niet zoveel op wordt gereageerd. Desalniettemin succes met zoeken naar een eigen veld en veel waidmannsheil gewenst :wink:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor JW Hans » za feb 04, 2017 20:54

Dank U wel G.U.
Ik hoop ook dat een van uw vriendelijke collega's veeteelt houders ons kan helpen zodat ik mijn jacht kennis kan overbrengen op mijn beide enthousiaste zoons in een eigen veld. Zelf vind ik de jacht, en alles wat dat bij komt kijken, een onderdeel is van een goede basis en opvoeding in de huidige maatschappij. Veel kinderen van hun leeftijd zitten vaak alleen maar achter een pc en hebben geen idee wat de natuur inhoud.
Ik wens u een prettige weekend.
Met vriendelijke groet,
Hans
JW Hans

Berichtdoor Jozef » za feb 04, 2017 21:45

Dag hans, hier wordt al gejaagd door familie en buurt. Geen plek dus

Lijkt mij verstandig om je mailadres en tel nummer even weg te halen. Deze kan men wel in een pb aan je vragen.
Er kijken meer mensen mee op dit forum dan je erg in hebt.... :wink:
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor JW Hans » zo feb 05, 2017 13:12

Dank je Jozef, advies opgevolgd. Helaas niets aan te doen, hopelijk zijn er nog collega's van je wel een mogelijkheid hebben. Groeten
Hans
JW Hans

Berichtdoor Hindrik » zo feb 05, 2017 18:51

JW Hans schreef:Dank je Jozef, advies opgevolgd. Helaas niets aan te doen, hopelijk zijn er nog collega's van je wel een mogelijkheid hebben. Groeten
Hans

Hoi Hans, volgens mij probeer je de verkeerde route.
Jij probeert om via de boeren voet aan de grond te krijgen in de jacht, m.i. moet je via de jacht/schadebestrijding voet aan de grond krijgen bij boeren.
En gezien de leeftijd van de jongens heb je nog even, ik zou zeggen; zorg dat je als schadebestrijder positief opvalt in de jachtwereld, dan komen die boeren 'vanzelf'.
Voor de rest sluit ik mij bij G.U. aan; weidmansheil
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Berichtdoor JW Hans » zo feb 05, 2017 20:50

Hallo Hindrik,
Ben ik in eerste instantie helemaal met u eens echter hier in mijn gebied is de meeste jacht onder het beheer van een paar grote "spelers" welke hun pijlen vooral gericht hebben op de jacht en in veel mindere mate (tot bijna niet), op de schade. Hier is het bijna niet, tot zeg maar onmogelijk,tussen te komen wat erg jammer is vooral m.b.t. jong jagers en jagers die plezier hebben aan schade bestrijding en daarbij de veeteelt houders een goed handje helpen. Om die reden ben ik op zoek naar een eigen stukje (al is het maar 40 hectare) om zowel mijn zoons als eventuele andere jong jagers een kans te geven om hun geleerde kennis en ervaring verder op te bouwen. Ik hoop dan ook dat een van uw collega's veeteelt houders mijn beweegredenen herkend, hier begrip voor heeft en het mij gunt, dat is alles waar ik op kan hopen (y). Ik zeg altijd maar zo; niet geschoten is altijd mis. Weidmansheil.
JW Hans

Berichtdoor Hindrik » zo feb 05, 2017 22:58

JW Hans schteef;
''Ik zeg altijd maar zo; niet geschoten is altijd mis. Weidmansheil.''

Een weidelijk jager zou zeggen; beter niet geschoten dan slecht geschoten :!:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Berichtdoor Henk » ma feb 06, 2017 15:10

JW Hans schreef:Weidmansheil.

https://www.youtube.com/watch?v=8Cg54l22qgc 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Keer terug naar Vraag & aanbod