VEEBOEREN GEZOCHT VOOR POSITIEF TV-PROGRAMMA

Plaats hier advertenties m.b.t. veeteelt.

Moderator: Moderators

VEEBOEREN GEZOCHT VOOR POSITIEF TV-PROGRAMMA

Berichtdoor share@talpa.tv » vr feb 01, 2019 15:20

Voor een nieuw sociaal tv-experiment met Ali B ben ik op zoek naar diverse groepen uit de Nederlandse samenleving, die graag willen afrekenen met de welbekende vooroordelen en eens een andere kant van zichzelf willen laten zien.

Ali B legt door het stellen van vragen bloot wat deze mensen gemeenschappelijk hebben. Bijvoorbeeld een bepaalde ervaring in het leven, een bepaalde angst, of juist een mooi talent.

Ik ben op zoek naar verschillende veeboeren- en boerinnen, die graag willen afrekenen met de vooroordelen en bereid zijn om aan dit sociale experiment mee te doen.

Ben jij of ken je iemand die hier geschikt voor is en graag eens een andere kant van zichzelf laat zien? Stuur mij dan een mail met een recente foto van jezelf naar amitnik@talpa.tv en ik vertel je er graag meer over!
share@talpa.tv

Re: VEEBOEREN GEZOCHT VOOR POSITIEF TV-PROGRAMMA

Berichtdoor hulsteins » vr feb 01, 2019 19:22

(n)
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor boer pieter » za feb 02, 2019 10:31

waarom hullie, is toch ok dat er eens positief naar word gekeken, ipv al die negatief nieuws berichten
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Koe » za feb 02, 2019 19:32

Na het lezen van de titel was ik er al klaar mee VEEBOEREN gezocht....
Een boer ben je niet voor even, een boer ben je voor je hele leven!! FARMERS 4 LIFE!!
Koe

Beroep: Koetjesmelker, grasverzorger, woltubbie teller.
Interesses: Koeien, Trekkers, Stieren en Unimogs

Berichtdoor Hindrik » zo feb 03, 2019 00:06

Koe schreef:Na het lezen van de titel was ik er al klaar mee VEEBOEREN gezocht....

Vind ik nog mee vallen; veeboeren, boeren die vee houden in de breedste zin van het woord.
Maar melkveehouders worden tegenwoordig o.a. in de media nogal eens melkboeren genoemd; zijn dat nu boeren die melk houden, melk produceren of is dat om aan te geven dat melkveehouder een uitstervend beroep is net zoals de melkboer [later srv] van voorheen :?:
En wat te denken van een groenteboer :?:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Mellek » ma feb 04, 2019 10:51

Ben benieuwd wat de vooroordelen over "veeboeren" zijn? Kan ze zelf namelijk niet verzinnen :roll:
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor G.U. » ma feb 04, 2019 11:50

Zaterdagavond in de kroeg met een collega boer gesproken die vindt dat we met zn allen veel te veel klagen. We hebben een supermooi beroep en dat moeten we uitdragen. Al dat negatieve gedoe wordt niemand vrolijker van. Ook moeten we veel meer met de maatschappij mee doen ipv alleen maar met ons bedrijf bezich te zijn. Er zijn genoeg die 24/7 met hun bedrijf bezig zijn en bijna nooit in het dorp of in een winkel komen. Zonde want daardoor kennen de mensen ook geen boeren meer. Als mij sociale leven bestond uit iedereen die bij mij op het erf komt dan praat ik in een week maar met drie mensen, mn vrouw en mn ouders. Alle anderen komen 9/10 keer om iets aan mij te verdienen. Dan wordt ik doodongelukkig als dat mijn leven moet zijn.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » ma feb 04, 2019 13:25

G.U. schreef:Zaterdagavond in de kroeg met een collega boer gesproken die vindt dat we met zn allen veel te veel klagen. We hebben een supermooi beroep en dat moeten we uitdragen. Al dat negatieve gedoe wordt niemand vrolijker van. Ook moeten we veel meer met de maatschappij mee doen ipv alleen maar met ons bedrijf bezich te zijn. Er zijn genoeg die 24/7 met hun bedrijf bezig zijn en bijna nooit in het dorp of in een winkel komen. Zonde want daardoor kennen de mensen ook geen boeren meer. Als mij sociale leven bestond uit iedereen die bij mij op het erf komt dan praat ik in een week maar met drie mensen, mn vrouw en mn ouders. Alle anderen komen 9/10 keer om iets aan mij te verdienen. Dan wordt ik doodongelukkig als dat mijn leven moet zijn.

(y) (y)
vind ik ook word dood ziek van al dat geklaag ,afgelopen weekend ook een feesje gehad waren bijna allemaal boeren ,ik weet ook wel dat het bij een deel boeren minder loopt en het allemaal niet mee valt ,maar klagen helpt echt niet doe er wat aan, nou dan heb je het nog niet gehad :D maar goed mooi door gaan over een paar week is het weer voorjaar
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Talis » ma feb 04, 2019 13:51

Mellek schreef:Ben benieuwd wat de vooroordelen over "veeboeren" zijn? Kan ze zelf namelijk niet verzinnen :roll:

de grootste is toch wel dat we koeien zien als wandelende melkfabrieken om er vervolgens zoveel mogelijk melk uit te halen. en dan de koe het liefst na 2 lactaties weer in te ruilen voor een nieuwe.
Talis

Berichtdoor Henk » ma feb 04, 2019 13:52

Klopt :yes: Gewoon weer mezze allen de kop int zand steken (y) en dapper doordoen mee 'n blije bakkus :D
Als er een beroepsgroep is die serieus reden tot klagen heeft is het onze sector wel.

Maar je hebt wel gelijk dat mensen geklaag sneller beu zijn dan lachen gieren brullen :yes: Kijk maar op feestboek; lollige blije berichtjes worden meer gewaardeerd dan een kritische noot...
We denken tegenwoordig dat het hele leven maakbaar is. Daarom laten de meesten ook alleen maar blije foto's zien, plaatjes van hun zoveelste 'he-le-maal-te-woep-se-va-kan-tie :D :yes: of picjes waar ze helemaal opgekalefaterd en strak in de lak, nippend aan een wijntje of pot bier, mooi staan te wezen :yes:
Kritische negatieve berichten laat men al snel links liggen, want die zijn niet tof.

Misschien komt het wel door de overwegend positieve instelling van den mensch, dat we liever onze ogen sluiten voor negatief nieuws :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mellek » ma feb 04, 2019 14:43

Henk schreef:
Kritische negatieve berichten laat men al snel links liggen, want die zijn niet tof.

Misschien komt het wel door de overwegend positieve instelling van den mensch, dat we liever onze ogen sluiten voor negatief nieuws :?:

Nou eh, zet dan even de radio aan; Bomaanslag Afghanistan 20 doden, kind verdronken in put Spanje, lichaam gevonden in kanaal Engeland, roofmoord Amsterdam, vliegtuigcrash, terrorist dit, ISIS dat, klimaatproblematiek, of het zoveelste ziekenhuis wat failliet is, moorden van 30 jaar terug worden ieder jaar weer opgerakelt, ALLEEN maar ELLENDE en gezeur wat elke dag weer gebeurt, heb er niks aan niks mee te maken maar door herhaling word (onbewust) je wereldbeeld er wel door bepaald. En er staan echt wel minder leuke dingen op facebook, vandaag op wereldkankerdag mensen die hun familieleden verloren hebben, of iemand die openhartig over een miskraam verteld. Maar ook lui die altijd wat te zeiken hebben dat ze hun eigen geluk niet meer zien, ja die verwijder ik wel, de meeste mensen hebben vaak ook wel genoeg aan hen "eigen".
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor G.U. » ma feb 04, 2019 16:21

Henk schreef:Klopt :yes: Gewoon weer mezze allen de kop int zand steken (y) en dapper doordoen mee 'n blije bakkus :D
Als er een beroepsgroep is die serieus reden tot klagen heeft is het onze sector wel.
:

Boeren klagen altijd overal over. Als het het weer niet is, dan wel de melkprijs of regelgeving. Elke sector heeft zn eigen regels. Ben het wel met je eens dat de redenen van de overheid/ngo’s niet altijd rooskleurig zijn en daar moeten we wel voor waken. Tegelijk los je dar ook niet op door de pessimist uit te hangen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Corjan » ma feb 04, 2019 17:26

G.U. schreef:
Henk schreef:Klopt :yes: Gewoon weer mezze allen de kop int zand steken (y) en dapper doordoen mee 'n blije bakkus :D
:

Boeren klagen altijd overal over. Als het het weer niet is, dan wel de melkprijs of regelgeving. Elke sector heeft zn eigen regels. Ben het wel met je eens dat de redenen van de overheid/ngo’s niet altijd rooskleurig zijn en daar moeten we wel voor waken. Tegelijk los je dar ook niet op door de pessimist uit te hangen

Hier hoor je de boeren eigenlijk helemaal niet zo klagen :wink: ……...Alleen daarom zou ik nooit terug naar NL willen :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Keer terug naar Vraag & aanbod